راهکارهایی که باعث می‌شود در آینده یک فرد ثروتمند باشید

5 شهریور 1399 - 6:00
کار آفرینی - راهکارهایی که باعث می‌شود در آینده یک فرد ثروتمند باشید
راهکارهایی که باعث می‌شود در آینده یک فرد ثروتمند باشید
امتیاز مطلب: 92%

دغدغه هر فرد ثروتمند این است که یک سرمایه قابل‌اطمینان و بلندمدت داشته باشد، حتی کسانی که ثروت چندانی ندارند هم همواره به دنبال این مسئله هستند. معمولاً عادت‌های ساده‌ای هستند که با اجرای درست، سود خوبی برای فرد در پی خواهند داشت و به‌عنوان استراتژی اقتصادی معرفی می‌شوند. با یوکن همراه باشید.

هرچه درآمد افزایش می‌یابد و کار رو به پیشرفت می‌رود، مدیریت اقتصادی نیز سخت‌تر می‌شود، به‌طوری‌که فرد قادر نخواهد بود به‌تنهایی از پس مدیریت مالی خود برآید و احساس می‌کند توان پس‌انداز ثروت خود را ندارد. این در حالی است که همواره به دنبال آن است بتواند در سالیان متمادی به سرمایه بیشتری دست یابد و ثروت قابل‌اعتمادی داشته باشد. در ادامه به شما چندین عادت اصولی اقتصادی را معرفی می‌کنیم تا به سمت ساخت سرمایه مطمئن رهنمود شوید و هر چه زودتر به اهداف مالی خود برسید.

به یک شغل بسنده نکنید

تنها یک شغل نداشته باشد. خیلی از کارآفرینان موفق به یک شغل بسنده نمی‌کنند و از راه‌های مختلف برای خود درآمد به وجود می‌آورند. البته باید در انتخاب شغل‌های مختلف با حساسیت و دقت گام بردارید. باید این مسئله را در نظر داشته باشید کالایی که تولید می‌کنید یا سرویسی که ارائه می‌دهید، ارزش سرمایه گذاری دارد و می‌تواند شما را به سوددهی خوبی برساند یا نه؟

پرداخت مالیات به خودتان

برای خودتان مالیات تعیین کنید. تصور کنید دولت قانون جدیدی تصویب کرده که شما موظف به پرداخت مالیات بیشتر هستید. در این شرایط چاره‌ای جز پرداخت مالیات ندارید و سعی می‌کنید هر طور شده راهی برای پرداخت آن پیدا کنید. حالا تصور کنید این مالیات باید به‌حساب پس‌اندازتان منتقل شود، پس دیگر بهانه‌ای برای پس‌انداز کردن مقداری از حقوق خود نخواهید داشت.

پس‌انداز کنید

به پس‌انداز کردن عادت کنید. این عادت را برای خود ایجاد کنید که با دریافت حقوقتان، مبلغی از آن را به‌عنوان پس‌انداز کنار بگذارید. باید به خودتان بقبولانید که چنین حسابی وجود ندارد تا در مواقع غیرضروری به فکر خرج کردن آن نباشید. با این کار بعد از چند سال با حسابی فوق‌العاده روبه‌رو خواهید شد و خود را برای این تدبیر و دوراندیشی تحسین می‌کنید.

حساب خود را مدیریت کنید

اگر شغلتان آزاد نیست و هرماه درآمد ثابت و مشخصی دارید، سعی کنید دخل‌وخرج زندگی‌تان را در نظر بگیرید و هیچ‌وقت بیشتر از موجودی کارت اعتباری‌تان خرج نکنید. پس ابتدا صبر کنید حقوقتان را دریافت کنید و بعد به فکر خرج کردن آن باشید. با این کار همیشه تصمیمات مالی تان برحسب دارایی موجود اتخاذ می‌شود، نه به امید پولی که قرار است در آینده به دست آورید.

برای خود اهداف مالی تعیین کنید

برای خود هدف در نظر بگیرید، بهتر است اهداف مالی برای هر فصل و سال تعیین شوند. وقتی هدف داشته باشید، احساس مسئولیت بیشتری در برابر پول و سرمایه خود خواهید داشت؛ اما اگر هیچ هدفی نداشته باشید، برای خرج کردن پول و خریدهای غیرضروری، زودتر از قبل خود را قانع می‌کنید.

توصیه می‌شود در ابتدای هرسال هم یک هدف بزرگ برای خود در نظر بگیرید. سپس هدف بزرگ خود را به اهداف سه‌ماهه بشکنید، با این کار زودتر می‌توانید به هدف اصلی خود برسید و مسیرتان برای دست‌یابی به هدف هموارتر خواهد شد.

پیروی از قانون 20، 30، 50 برای خرج ماهانه

خیلی از کارشناسان امور مالی توصیه می‌کنند از قانون 50،30،20 استفاده کنیم. شاید تاکنون نام این قانون به گوشتان نخورده باشد!

بنا بر قانون 50،30،20، باید 50 درصد از درآمد برای تأمین نیازهایتان چون خرج روزمره، خودرو، غذا، تحصیل و غیره در نظر گرفته شود، 30 درصد از درآمد برای مواردی خرج شود که از آن لذت می‌برید مانند لباس خریدن، تفریح، مسافرت و غیره، 20 درصد باقی‌مانده هم در حساب دیگری پس‌انداز شود.

البته این قانون برای افراد جوان کمی متفاوت است و با درصد 70-20-10 اعلام می‌شود؛ اما اگر جوانی بتواند قانون 50-30-20 را در زندگی خود به کار گیرد، آینده بهتری در انتظار او خواهد بود.

حرف آخر

با افرادی که به موفقیت مالی رسیده‌اند و ازنظر مالی مسئولیت‌پذیری زیادی دارند در ارتباط باشید، چراکه این ارتباط سبب می‌شود شما هم به پیشرفت مالی برسید. چه خوب است که با این افراد رفت‌وآمد خانوادگی داشته باشید تا همانند یک مربی هنر خوب خرج کردن را به شما بیاموزند، البته این شخص باید خود به موفقیت مالی رسیده باشد. وقتی می‌توانید با کمک این افراد به یک موفقیت چشمگیر برسید که خودتان علاقه زیادی به یادگیری و پیشرفت داشته باشید، پس در این صورت شانس بیشتری برای دست‌یابی به یک تجارت موفق خواهید داشت.

خیلی خوب است که هرماه عملکرد خود را بسنجید، اما بهتر این است که در پایان سال خود را زیر ذره‌بین قرار دهید. پس بررسی میزان موفقیت مالی خود را تا انتهای هرسال به تأخیر بیندازید.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-23 16:02:34
دسته بندی ها