پنج روش برای افزایش کارایی

1 بهمن 1398 - 6:00
مدیریت تیمی - پنج روش برای افزایش کارایی
پنج روش برای افزایش کارایی
امتیاز مطلب: 98%

چیزی که همواره در کار مدیریت رایج است، این است که هوشمندانه کار کردن برای مدیر های شرکت های بزرگ مناسب تر از زیاد کار کردن است؛ در حال حاضر که زمان ارزش بسیار بالایی دارد، کارایی اهمیت زیادی پیدا می کند. کار کردن بیش از اندازه هم طاقت فرساست و هم ساعات زیادی از زمانی که می توانید به خانواده و دوستانتان اختصاص دهید را در بر می گیرد. با یوکن همراه باشید.

افزایش کارایی با 5 روش

برقرار کردن تعادل بین کار و زندگی شخصی بسیار اهمیت دارد، در نهایت باید دنبال روش هایی برای بهتر انجام دادن امور باشیم. در این مطلب قصدمان این است که 5 تا از این روش ها را برای شما بازگو کنیم:

1. ایمیل‌های‌تان را چک کنید

بهتر است پیش از شروع شدن روز کاری، ایمیل تان را چک کنید تا در جریان کارهایی که در حال انجام شدن است، قرار بگیرید. این کار سبب می شود با همکاران و مشتریانی که دارید، هماهنگ شوید و بدانید در طی روز، با چه مسائل و مشکلاتی رو به رو هستید.

2. فهرستی از کارهای روزانه‌تان تهیه کنید

داشتن یک فهرست از کار ها و وظایفی که باید در طول مدت روز انجام دهید، برای مدیران کسب و کار اهمیت زیادی دارد. شما به عنوان یک مدیر، همواره ذهنتان درگیر است؛ کارهایی که باید انجام دهید، پروژه هایی که باید مدیریت کنید و کار هایی که باید به عنوان یک نماینده انجام دهید.

تهیه کردن فهرستی از  کارهایی که در اولویت دارید، می تواند باعث شود تا شما مسائل را بهتر کنترل کنید. برای راحت شدن کار هم می توانید از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای مختلفی که وجود دارند، (To-do list) استفاده کنید.

3. بازه‌های زمانی مشخص کنید

این که شما چند وظیفه داشته باشید هم مهم است و هم گاهی اوقات ضروری است. یکی از راه هایی که میتوان بر امور جاری تمرکز داشت، اختصاص بازه های زمانی به کار های متفاوت است. می توانید بعد از چک کردن ایمیل و اولویت دادن به وظایف، تصمیم بگیرید که هرکدام از کار ها چقدر زمان نیاز دارند؛ برای مثال به کار A دو ساعت زمان تخصیص دهید، به کار B نیم ساعت و همین طور الی آخر.

اگر دارای چندین کسب و کار متفاوت هستید می توانید روز های مشخصی از هفته را برای هر کدام کنار بگذارید و در پایان، هفته ای منظم و زمان بندی شده داشته باشید. این کار سبب می شود بتوانید زمان های آخر هفته را به خانواده و فعالیت های شخصی تان بپردازید.

4. استراحت کردن را فراموش نکنید

باید زمان هایی در روز را به استراحت کردن اختصاص دید تا چشمان و دستان شما بتوانند استراحت کنند. معمولا هر 90 دقیقه یک بار استراحتی کوتاه باعث می شود ذهن و بدن شما فرصت تجدید قوا پیدا کند. مطمئنا تعداد زیادی از ما زمان لازم برای استراحت های 15 یا 20 دقیقه ای را در طول روز نداریم اما برای این که بتوانیم بر روی حواس خود تمرکز کنیم و کارایی مان را افزایش دهیم، نباید از استراحت های کوتاه مدت غافل شویم.

5. از اشتباهاتی که پیش‌تر مرتکب شده‌اید درس بگیرید

به عنوان یک مدیر، باید دائما از اشتباهاتی که داشته اید، درس بگیرید. دائما یک استراتژی ثابت نداشته باشید تا توسط آن بتوانید به تمامی اهداف مد نظر دست پیدا کنید چرا که نتایج در مراحل زمانی مختلف متفاوت است، باید برنامه های کاری ای که دارید را ارتقا دهید و گاهی اوقات خطر پذیر باشید.

یکی از سریع ترین راه هایی که برای هوشمندانه کار کردن لازم است، امتحان راهبرد ها و راهکار های متفاوت و ارزیابی نتایج است؛ و این که ببینید کدام یکی از راه ها توانایی بهبود داده شدن دارند. البته گرفتن چنین تصمیماتی می تواند بسیار سخت باشد که در این شرایط بهتر است با تیم و مشاوران خود مشورت کنید.

کاری که هوشمندانه انجام شود سبب افزایش یافتن کارایی شما می شود و از این راه می توانید با صرف زمانی کمتر، کار های بیشتری را انجام دهید. باید برای داشتن یک زندگی خوب کار کنید، نه این که برای کار زندگی کنید. اگر راه هوشمندانه کار کردن را بلد باشید، به خودتان، زندگی ای که دارید و کاری که انجام می دهید بها می بخشید.

 

منبع: INC

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-20 11:43:16
دسته بندی ها