5 دروغی که به خودمان می‌گوییم و مانع موفقیتمان می‌شود

7 خرداد 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - 5 دروغی که به خودمان می‌گوییم و مانع موفقیتمان می‌شود
5 دروغی که به خودمان می‌گوییم و مانع موفقیتمان می‌شود
امتیاز مطلب: 94%

خیلی از افراد توانایی‌های خود را نادیده می‌گیرند و دائما برای عدم موفقیت خود به دنبال دروغ هایی هستند تا وجدان‌شان آرام شود. گاهی لازم است با خود خلوت کنیم و ببینیم چرا در زندگی همان کسی نیستیم که آرزو داریم. چه چیزی سبب شده تا ما به آرمان‌هایمان نرسیم. گاهی هیچ عامل بازدارنده‌ای برای عدم موفقیت ما وجود ندارد؛ اما خودمان با دروغ‌هایی که می‌گوییم جلوی پیشرفت‌مان را گرفته‌ایم. با یوکن همراه باشید.

1. من مهم‌تر از بقیه هستم

وقتی فکر می‌کنیم آدم بسیار مهمی هستیم، فرصت رویارویی با واقعیت را از خود می‌گیریم. این احساس سبب می‌شود تا همیشه به دنبال آسایش باشیم و همه‌چیز را از نگاه خود ببینیم، درحالی‌که باید از منظر دیگران به دنیای اطرافمان نگاه کنیم.

این احساس مهم بودن سبب می‌شود همه را پایین‌تر از خودتان بدانید و تصور کنید یک سر و گردن از دیگران بالاتر هستید و هیچ‌وقت نباید شکست بخورید. پس با این طرز فکر هیچ‌وقت به طرف تلاش کردن و انجام کارهای مشکل نخواهید رفت. توصیه می‌شود به‌جای این‌که فکر کنید چقدر آدم مهمی هستید، روی انجام کارهای مهم تمرکز کنید.

2. نمی‌توانم این کار را انجام دهم

هر فردی از نبود بعضی توانایی‌ها در وجود خود احساس نگرانی می‌کند، اما حقیقت این است که بقیه همانند شما هستند پس دیگران هم به‌اندازه‌ی شما در بعضی مهارت‌ها ناتوان هستند. اگر اطمینان داشته باشید فردی می‌تواند آن کار را انجام دهد، چه بهتر که آن یک نفر شما باشید. پس برای دستیابی به اهداف خود تلاش کنید و دست از بهانه آوردن و "نمی‌توانم" بردارید.

3. کارهایم به نتیجه نمی‌رسد

آینده را پیش‌بینی نکنید چرا که هیچ‌چیز مشخص نیست و شما 50 درصد شانس برنده شدن دارید. خودتان باید آینده‌ را بسازید، پس به انجام رسیدن یا نرسیدن هر کاری 50 درصد محتمل است، اما اگر دست از تلاش بردارید قطعاً به نتیجه نمی‌رسید. توصیه می‌کنیم قبل از این‌که کاری را امتحان نکرده‌اید، نگویید این کار نتیجه نمی‌دهد.

4. من آدم با استعدادی نیستم

باید به خود بقبولانید که هر کاری با تلاش کردن به نتیجه می‌رسد و می‌توانید به هر چیزی که می‌خواهید دست یابید. حتی می‌توانید مسیر زندگی خود را تغییر دهید و تمام محدودیت‌ها را از سر راهتان بردارید. پس هیچ مانعی برای تبدیل‌شدن به شخصیت موردعلاقه‌تان در سر راه نیست و شما هم می‌توانید فرد قدرتمند و با اراده‌ای باشید.

5. من نمی‌توانم زیرا...

همیشه در ذهن خود به دنبال دلیلی برای عدم موفقیت هستیم. کلمه زیرا فرصت امتحان را از شما می‌گیرد و سبب می‌شود دائماً در ذهنمان به دنبال دلیلی باشیم تا موفق نشدن خود را به آن نسبت دهیم؛ اما در بیشتر مواقع دلیل هر اتفاق و شکستی خودمان هستیم و این دروغ‌های ساخته‌شده ذهنمان ما را غافل و از موفقیت دور می‌کند.

منبع : inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-27 10:43:15
دسته بندی ها