اعتماد به نفستان را با این راهکارها ارتقا دهید تا به موفقیت برسید

4 بهمن 1398 - 6:00
اعتماد به نفس - اعتماد به نفستان را با این راهکارها ارتقا دهید تا به موفقیت برسید
اعتماد به نفستان را با این راهکارها ارتقا دهید تا به موفقیت برسید
امتیاز مطلب: 90%

فرد با اعتماد به نفس بهتر از دیگران می‌تواند مسیر زندگی خود را هموار کند و به موفقیت برسد. در واقع افراد موفق اعتمادبه‌نفس را عامل اصلی موفقیت خود در زندگی می‌دانند، پس با این حساب موفقیت و اعتمادبه‌نفس رابطه مستقیمی با هم دارند. در ادامه با یوکن همراه باشید تا چند روش برای تقویت و افزایش اعتمادبه‌نفس را متذکر شویم که نتیجه‌ی آن چیزی جز موفقیت نخواهد بود.

خیلی از کارآفرینان با تکیه بر اعتمادبه‌نفس خود توانسته‌اند ایده‌هایشان را عملی کنند و به موفقیت برسند. تصور کنید فردی به تازگی به یک سازمان ملحق شده، با اعتمادبه‌نفس قادر خواهد بود اعتبار زیادی در بین مدیران و دیگر همکاران به دست آورد.

برای کسب اعتمادبه‌نفس نیاز نیست حتماً ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته باشید، بلکه تنها کافی است از خود و توانایی‌هایتان راضی باشید. شاید اعتمادبه‌نفس را بتوان همان ضمیر ناخودآگاه دانست که به‌خوبی رشد یافته و در هر شرایطی به شما می‌گوید: "آرام باش، همه‌چیز درست می‌شود، تو می‌توانی."

اگر فردی شکننده و بدون اعتماد درونی باشیم، چگونه می‌توانیم اعتمادبه‌نفس خود را تقویت کرده و به موفقیت نزدیک‌تر شویم. در ادامه چندین پیشنهاد ارائه شده است:

خودباوری‌تان را تقویت کنید

افراد با اعتمادبه‌نفس باور دارند که قادر به انجام هر کاری خواهند بود. آن‌ها توانسته‌اند به خود بقبولانند که برای موفقیت و انجام کارهای مشکل نیاز به مهارت و مدرک دانشگاهی نیست، بلکه دست به تلاش می‌زنند و می دانند موفقیت در انتظار آن‌هاست.

شرایط سخت زندگی را پشت سر می‌گذارند

افرادی که اعتمادبه‌نفس بالا دارند، در زمان مواجه با مشکلات روحیه خود را حفظ می‌کنند و در تلاش‌اند تا شرایط را به‌خوبی مدیریت کنند. در واقع آن‌ها مشکلات را بزرگ نکرده و می‌کوشند شرایط سخت را پشت سر بگذارند و با چالش‌های بعدی روبه‌رو شوند. هر فردی در زندگی خود با اتفاقات بد و غیرقابل‌پیش‌بینی مواجه می‌شود، باید تلاش کرد این اتفاقات تکرار نشده و روی زندگی‌تان سایه نیندازد. افراد با اعتمادبه‌نفس اجازه نمی‌دهند شرایط بد، کارها و زندگی روزمره آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

تسلیم نشده و به مسیرتان ادامه دهید

یک فرد با اعتمادبه‌نفس به خود ترس و شکستراه نمی‌دهد و در هر شرایطی مسیرش را طی می‌کند. شاید به‌عنوان یک کارآفرین ایده‌ای داشته باشید اما اطرافیان آن را غیرقابل دست‌یابی و احمقانه تلقی کنند، این شما هستید که باید خودتان را باور کنید. افراد با اعتمادبه‌نفس و قوی نگاه مثبتی به زندگی‌شان دارند و هیچ‌وقت خود را گرفتار مشکلات و دردسر نمی‌بینند. اگر می‌خواهید اعتمادبه‌نفس بالایی داشته باشید، حتی زمانی که ایده‌هایتان عملی نمی‌شود، بازهم تجربه‌ی خوبی برای موفقیت در آینده خواهد بود.

به الگوهای ثابت اهمیت ندهید

اگر فرد با اعتمادبه‌نفسی باشید، هیچ‌وقت دنباله‌رو قواعد و الگوهای ثابت نخواهید بود بلکه آن‌ها را می‌شکنید، چرا که باور دارید نتیجه‌ی هر کاری مثبت خواهد بود. در مقابل کسانی هستند که به خاطر نبود خودباوری و اعتمادبه‌نفس، از شکستن قواعد و الگوهای ثابت واهمه دارند. آن‌ها هیچ‌وقت به دنبال شکستن قوانین و ساخت الگوهای جدید نیستند و در هر فرصتی می‌خواهند تنفر و انزجار خود را نسبت به افراد با اعتمادبه‌نفس بروز دهند. البته نباید این‌طور برداشت کنید که الگوها باید شکسته شوند تا فرد با اعتمادبه‌نفسی جلوه کنید، بلکه باید قواعد ثابت را از جلوی خود بردارید تا یک گام به موفقیت نزدیک‌تر شوید.

نظر مردم درباره شما بی‌اهمیت است

بیشتر افراد با اهمیت دادن به نظر مردم، اعتمادبه‌نفس پایینی دارند. نباید خیلی روی حرف مردم و یک تصمیم فکر کنید، چراکه سبب می‌شود ترس و تردید جای اعتمادبه‌نفستان را بگیرد.

افراد با اعتمادبه‌نفس اهمیتی به نظر مردم نمی‌دهند و نیازی به تائید آن‌ها ندارند، زیرا تائید خودشان از هر چیزی باارزش‌تر است.

اشتباهات اطرافیان خود را ببخشید

افراد با اعتمادبه‌نفس همه‌چیز را مثبت می‌بینند و نسبت به رویدادهای منفی و ناراحت‌کننده زندگی خود بی‌اهمیت هستند. نباید انرژی و تمرکز خود را صرف مواجهه با اتفاقات بد و اشتباهات دیگران کنید، این دقیقا همان چیزی است که در مدیتیشن آموزش داده می‌شود. اگر تمام انرژی‌تان در این راه از دست برود، فردی خسته، عصبی و بی‌حوصله خواهید شد. توصیه می‌شود از اشتباهات و حرف‌های اطرافیان چشم بپوشید و به‌جای این که دادوبیداد راه بیندازید و اعصاب خود را به هم بریزید، لبخند بزنید و بگذرید. افراد با اعتمادبه‌نفس چنین روحیه‌ای دارند و هیچ‌وقت خود را برای مسائل کوچک و بی‌اهمیت ناراحت نمی‌کنند.

از حرف زدن واهمه نداشته باشید

افراد با اعتمادبه‌نفس از حرف زدن نمی‌ترسند، حتی اگر اطرافیان از آن‌ها متنفر و دلگیر شوند. شاید شهامت در گفتن بعضی حرف‌ها سبب شود به دستاورد و موفقیت بزرگی برسید. در این مواقع باید نگاهی به گذشته داشته باشید و ببینید چطور یک گفت‌وگوی دشوار سبب موفقیتتان شده است. پس با این کار اعتمادبه‌نفس بیشتری در حرف زدن خواهید داشت.

افراد با اعتمادبه‌نفس به این مسئله واقف هستند که ترس از مکالمات دشوار سبب ایجاد احساس ناتوانی و ضعف می‌شود و ممکن است ذهنتان درگیر این مسئله شود، اما وقتی حرف‌هایتان را بزنید خواهید توانست با تمرکز بیشتری به دیگر کارهایتان برسید.

اگر اعتمادبه‌نفس داشته باشید با خیال راحت می‌توانید کاری را که لازم است به انجام برسانید. گاهی نیاز است حرفی را به دیگران بزنید که تمایل ندارد آن را بشنود.

لازم به یادآوری است که خیلی از موفقیت‌های بزرگ از همین مکالمات دشوار به دست می‌آید. شاید حرف‌هایی که گفتنش سخت است، باعث استرس شود و خواب را از چشمانتان بگیرد، اما وقتی اعتمادبه‌نفس داشته باشید زندگی راحت‌تر، خواب آسوده‌تر و سلامتی بیشتری خواهید داشت.

ترس‌هایتان را کنار بگذارید

افراد با اعتمادبه‌نفس هیچ ترسی از انجام کارها ندارند و تمام ترس‌هایشان را به فرصت تبدیل می‌کنند. در واقع انجام این کارهاست که سبب می‌شود اعتمادبه‌نفستان تقویت شود.

وقتی با مشکلات زندگی دست‌به‌گریبان هستید، دنبال کردن اهداف کار سختی برایتان خواهد بود. در این زمان باید ترستان را به‌عنوان یک سلاح به کار برده و به اعتمادبه‌نفس تبدیل کنید.

 

منبع : Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-22 11:43:37
دسته بندی ها