چطور بهترین همکاری میان کارآفرین و سرمایه‌گذار به وجود آید؟

15 شهریور 1399 - 6:00
کار آفرینی - چطور بهترین همکاری میان کارآفرین و سرمایه‌گذار به وجود آید؟
چطور بهترین همکاری میان کارآفرین و سرمایه‌گذار به وجود آید؟
امتیاز مطلب: 95%

جلب اعتماد افراد سرمایه‌گذار بسیار مهم است و ممکن است مذاکره مؤثر با آن‌ها سبب ایجاد همکاری بلندمدتی میان شما و سرمایه‌گذار شود. در کارآفرینی جذب سرمایه‌گذار بسیار مشکل است، زیرا اغلب سرمایه‌گذاران تمایل دارند در استارتاپ های موفق سرمایه گذاری کنند. در ادامه نکاتی را بیان می‌کنیم که به شما کمک می‌کند با سرمایه‌گذاران وارد همکاری شوید و از آن‌ها جواب مثبت بگیرید. با یوکن همراه باشید.

در مذاکره با سرمایه‌گذاران باید به‌طور دقیق مشخص کنید به چه مبلغی نیاز دارید و در آینده چه سودی را به او می‌رسانید. در ارتباط با سرمایه‌گذاران و جلب اعتماد آن‌ها باید ...

در مذاکرات انعطاف‌پذیری داشته باشید

افراد سرمایه‌گذار معمولاً در مذاکرات خود به دنبال نقاط ضعف طرف مقابل هستند. وقتی فرد کارآفرین به‌خوبی به حرف‌های سرمایه‌گذار گوش ندهد، قطعاً مذاکره خوبی با او نخواهد داشت و به نتیجه‌ای هم نمی‌رسند. گاهی افراد سرمایه‌گذار اطلاعات خوبی به شما می‌دهند و می‌توانید از نصایح آن‌ها به‌عنوان یک فرد متخصص بهره‌مند شوید، پس با روی باز و اشتیاق به پیشنهادات آن‌ها گوش دهید. کارآفرینان نسبت به کسب و کار و تولیدات خود بسیار حساس‌اند، زیرا برای به ثمر رسیدن و سوددهی بیزینس خود زحمت زیادی می‌کشند؛ اما سرمایه‌گذاران هم برای ثروت خود وقت و زحمت فراوانی کشیده‌اند، پس کارآفرین و سرمایه‌گذار باید برای شروع این همکاری اشتیاق داشته و نسبت به پیشنهادات طرف مقابل منعطف باشند.

صداقت را فراموش نکنید

وقتی در مذاکرات خود با افراد سرمایه‌گذار صداقت داشته باشید خیلی بهتر می‌توانید اعتماد آن‌ها را به خود جلب کنید و کسب‌وکار خود را به سوددهی و موفقیت برسانید. هم فرد سرمایه‌گذار و هم کارآفرین نمی‌خواهد احساس کند وقت، انرژی و پولش هدر رفته است. پس توصیه می‌شود مذاکراتتان با شور و اشتیاق و صادقانه باشد تا تأثیر مثبتی روی طرف مقابل داشته باشد و همکاری طولانی‌مدت و موفقی میان آن‌ها ایجاد شود.

هزینه‌ها و میزان سود را خیلی دقیق اعلام کنید

معمولاً در اعلام هزینه‌ها، اعداد را به سمت بالا رند می‌کنیم؛ اما باید بدانید در این مورد باید دقت زیادی به کار ببرید زیرا جابه‌جا کردن ارقام تأثیر بدی روی طرف مقابل دارد. پس در مذاکرات خود هزینه‌ها و سود احتمالی را دقیق اعلام کنید، البته این بدین معنا نیست که اعداد را خیلی دقیق بگویید، بلکه باید با بیان ارقام راحت باشید و هر رقم را متناسب با ارزش خود اعلام کنید.

خود را برای انجام کارهای سخت آماده کنید

خیلی از افراد دقیقا نمی‌دانند چه مهارت‌هایی برای کارآفرینی موردنیاز است و حتی چقدر باید برای دست‌یابی به اهدافشان تلاش کنند. کارآفرینی با سختی‌های زیادی همراه است، خیلی از آن‌ها شب‌ها برای انجام کارهای خود بیدار می‌مانند و بسیار سختی کشیده‌اند تا رضایت یک سرمایه‌گذار را برای شروع کسب‌وکارشان جلب کنند. پس هر فردی به‌عنوان کارآفرین نمی‌تواند از عهده این کارها برآید. پس اگر می‌خواهید به‌عنوان کارآفرین به موفقیت برسید، باید برای انجام کارهای سخت آماده شوید و روحیه مقابله با شرایط مشکل را در خود بالا ببرید.

یک کارآفرین و سرمایه‌گذار باید نیاز بازار را در نظر بگیرند. وقتی می‌توانید از سرمایه‌گذار جواب مثبت بگیرید که بدانید محصول و سرویس ارائه شده توسط شما تا چه اندازه مورد استقبال قرار می‌گیرد. فرد سرمایه‌گذار تمایل دارد بداند چقدر برای محبوبیت کسب‌وکار خود در تلاش هستید. پس ابتدا نمونه اولیه محصول خود را تولید کنید و بعد از آن ببینید بازار چه نیازی به این محصول دارد.

با تمرکز روی این موارد می‌توانید سرمایه‌گذار مناسبی را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید.

 

منبع : inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-01 12:19:47
دسته بندی ها