در زندگی‌ با مسئولیت‌پذیری و تمرکز در کارها به موفقیت می‌رسید

19 فروردین 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - در زندگی‌ با مسئولیت‌پذیری و تمرکز در کارها به موفقیت می‌رسید
در زندگی‌ با مسئولیت‌پذیری و تمرکز در کارها به موفقیت می‌رسید
امتیاز مطلب: 98%

افراد موفق هیچ‌وقت منتظر نمی‌مانند تا موفقیت به سراغ آن‌ها بیاید، بلکه خود به جستجوی آن می‌روند. باید ویژگی‌هایی را در خود رشد دهید تا موفقیت برایتان به ارمغان آید. با یوکن همراه باشید.

شاید برای دستیابی به اهداف خود کارهای زیادی انجام دهید؛ اما نتوانید نتیجه‌ی دلخواهتان را به دست آورید. باید 7 ویژگی را در خود تقویت کنید تا تلاش‌هایتان به موفقیت بیانجامد.

برای دست‌یابی به موفقیت مسئولیت‌پذیر باشید

خیلی از افراد برای انجام کارها بهانه‌گیری می‌کنند و در تلاش‌اند تا دیگران را مقصر نشان دهند؛ اما وقتی می‌توانید به موفقیت برسید که بهانه‌تراشی را کنار گذاشته و مسئولیت‌پذیر باشید. وقتی نمی‌توانید کاری را با موفقیت به انجام برسانید، بهانه‌گیری نکنید و خودتان را عامل هر اتفاقی بدانید. واقعیت این است که در هر شرایطی می‌توان بهانه آورد و دیگران را مقصر دانست؛ اما همیشه فرصت دست‌یابی به موفقیت وجود ندارد. پس باید از فرصت‌ها استفاده کنید و مسیر زندگی‌تان را با مسئولیت‌پذیری به سمت موفقیت بپیمایید.

کارهایتان را با تمرکز بیشتری انجام دهید

اگر می‌خواهید در زندگی به موفقیت برسید، نباید توجهتان به خاطر مسائل کوچک و بی‌اهمیت از دست برود. باید روی اهداف خود متمرکز شوید و اجازه ندهید حواستان پرت شود، زیرا با این کار تنها زمان را از دست می‌دهید و با اتلاف وقت از هدفتان فاصله می‌گیرید. پس روی اهداف خود تمرکز کنید و نگاهتان تنها به سوی اهداف باشد، با این کار ذهنتان از مسائل کوچک و بی‌اهمیت دور می‌شود زیرا با فکر کردن به مسائل بی‌اهمیت تنها ذهنتان درگیر می‌شود. هیچ‌وقت نباید توانایی‌های خود را دست کم بگیرید. تمرکز روی اهداف سبب می‌شود تا به موفقیت برسید.

برای رسیدن به اهداف و رویاهای خود بجنگید

هیچ یک از افراد موفق از روی شانس و تصادفی به موفقیت نرسیده‌اند؛ بلکه بیشتر کارآفرینان و افراد موفق برای دست‌یابی به اهدافشان شب و روز زحمت کشیده‌اند. باید برای رسیدن به اهداف و خواسته‌های زندگی خود شهامت و جرات داشته باشید تا مسیر رسیدن به هدفتان را پیدا کنید. شاید اطرافیان بگویند شما به اهدافتان نمی‌رسید، اما باز هم نباید ناامید شوید و دست از تلاش بردارید. باید تمام کارهایی که برای رسیدن به اهداف و موفقیت لازم است را انجام دهید و با عزم و اراده راسخ گام بردارید تا به خواسته‌هایتان برسید. افراد موفق با تلاش و اراده‌ی خود به سمت موفقیت گام برمی‌دارند و هر چیز غیرممکنی را ممکن می‌کنند. باید برای دست‌یابی به هدف‌هایتان مبارزه کنید و تردید به دلتان راه ندهید.

با افراد موفق ارتباط داشته باشید

قطعاً در اطرافتان افراد موفقی هستند که به اهداف خود رسیده‌اند. آن‌ها می‌توانند شما را هم به موفقیت برسانند، چرا که این افراد به شما انگیزه داده و به اهداف نزدیک‌ترتان می‌کنند. اگر در محل کارتان افراد موفقی هستند که همیشه مورد تحسین و تشویق قرار گرفته‌اند، با آن‌ها ارتباط برقرار کنید تا شما هم بتوانید در شغل خود به موفقیت برسید. وقتی در اطرافتان افراد موفقی هستند که در مسیر درست قرارگرفته و ادعاهایشان با کارهای آن‌ها مطابقت دارد، ارتباط با آن‌ها تأثیر چشمگیری در موفقیت شما خواهد داشت زیرا افراد موفق روی زندگی اطرافیان خود تأثیر می‌گذارند. پس اگر می‌خواهید به موفقیت برسید باید ببینید افراد موفق در چه مسیری گام برداشته و چه کارهایی انجام داده‌اند.

کارهایتان را با نظم بیشتری انجام دهید

وقتی در انجام کارهایتان نظم داشته باشید روی دست‌یابی به اهداف خود تمرکز بیشتری خواهید داشت و بهم ریختگی ذهنی سبب برهم زدن تمرکزتان نمی‌شود. گاهی در زندگی‌مان مسائل کوچک و بی‌اهمیتی وجود دارد که سبب آشفتگی ذهنمان می‌شود و ما را از هدف اصلی دور می‌کند، بدین ترتیب دست‌یابی به هدف در زمان دورتری اتفاق می‌افتد. پس منظم بودن در زندگی کمک می‌کند تا بین خواسته‌های کوچک و اهداف بزرگ و مهم زندگی خود تمایز ایجاد کنیم و یکی را برگزینیم. فردی که در طول روز هیچ کار مهمی انجام نمی‌دهد، هیچ نظم و ترتیبی در زندگی خود ندارد و رسیدن به موفقیت نیز در زندگی او ارزش خود را از دست می‌دهد.

شاد زندگی کنید

باید توجه کنید چه چیزی در زندگی برای شما اهمیت دارد تا آن را در اولویت خود قرار دهید. در قدم اول ببینید چه چیزی سبب شادی و احساس خوشبختی در زندگی‌تان می‌شود و بعد برای دست‌یابی به آن تلاش کنید، در غیر این صورت ممکن است کارهایی انجام دهید که تنها سبب از دست رفتن انرژی‌تان می‌شود و جز خستگی و آشفتگی ثمری برایتان ندارد. پس به دنبال انجام کارهایی بروید که سبب شادی و رضایت خاطر شما می‌شود.

سپاسگزار بودن را تمرین کنید

وقتی سپاسگزار باشید ذهن آرام تر و روحیه بهتری خواهید داشت و احساس خوشبختی در زندگی‌تان تقویت می‌شود. اگر در جستجوی موفقیت و پیشرفت هستید، برای تمام اتفاقاتی که در زندگی‌تان رخ می‌دهد، سپاسگزار باشید. باید این عادت را در خود به وجود آورید که برای هر چیزی شکرگزاری کنید. به خود بقبولانید که در زندگی نباید به هر چیزی که می‌خواهیم برسیم، پس اجازه ندهید رویاها و خواسته‌های مالی سبب شود تا یادمان برود در زندگی از چه نعمت‌هایی برخورداریم.

 

منبع : inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-04-06 16:41:42
دسته بندی ها