چطور در ماه رمضان تمرکز بیشتری روی انجام کارهایمان داشته باشیم؟

18 اردیبهشت 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - چطور در ماه رمضان تمرکز بیشتری روی انجام کارهایمان داشته باشیم؟
چطور در ماه رمضان تمرکز بیشتری روی انجام کارهایمان داشته باشیم؟
امتیاز مطلب: 95%

ماه مبارک رمضان فرارسیده و هر فرد مکلفی باید روزه‌داری کند؛ اما نباید بگذارید روزه گرفتن روی عملکرد روزانه و بهره وریتان تأثیر بگذارد. در ادامه با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم چطور بهره‌وری خود را در ماه رمضان افزایش دهید.

در ماه رمضان نباید اجازه دهید روزه گرفتن سبب کاهش انرژی و از دست رفتن تمرکز و بهره‌وری‌تان شود، اما کارمندان و کارآفرینان زیادی هستند که روزه‌داری روی عملکرد کاری‌شان سایه می‌اندازد. توصیه می‌شود استراتژی‌ها و تغییراتی را در رفتارها و انجام کارهایتان اعمال کنید تا از تأثیر فوق‌العاده‌ی آن در بالا بردن بهره‌وری‌تان در ماه رمضان متعجب شوید. در ادامه نکاتی را بیان می‌کنیم که از طریق آن می‌توانید تمرکز بیشتری در حین انجام کارهایتان در این ماه داشته باشید.

برنامه‌ی هدفمندی برای خود داشته باشید

گرسنگی سبب می‌شود تمرکزتان بهم ریخته و ذهنتان درگیر شود. با یک برنامه‌ریزی هدفمند بهتر می‌توانید کارهایتان را در ماه رمضان انجام دهید. در این ماه توصیه می‌شود به کارهایی مانند تلفن‌های ضروری و قرار ملاقات‌های مهم که نیاز به انرژی و حواس بیشتری دارند در اول وقت رسیدگی کنید. پس صبح اول وقت کارهای با اولویت بالاتر را انجام دهید تا این کارها به زمان دیگری موکول نشوند. با این برنامه‌ریزی کارهایی که اهمیت کمتری دارند و کمتر انرژی و تمرکز شما را می‌گیرند، در ساعات دیگر روز انجام خواهید داد.

کارهایتان را وقتی انجام دهید که انرژی بیشتری دارید

بعد از خوردن سحری و افطاری انرژی‌تان بالا می‌رود و بهترین زمان برای انجام کارهای اولویت‌دار است. پس اگر امکان دارد کارهایی که به انرژی بالایی نیاز دارند را در این زمان‌ها انجام دهید. تنها کافی است این روش را امتحان کنید تا ببینید بعد از خوردن سحری تا چه اندازه بهره‌وری‌تان بالا می‌رود. شاید تمایل نداشته باشید در این ساعت برای کارمندان یا همکاران خود ایمیل بفرستید، در این زمان ابزارهایی چون Boomerang در جیمیل وجود دارد که به شما امکان می‌دهد ایمیل‌هایی که در ساعات پرانرژی سحر نوشته‌اید را در ساعات دلخواه به مخاطب موردنظرتان ارسال کنید.

جلسات کاری‌تان را به صورت تماس ویدئویی برگزار کنید

شاید نیاز باشد برای یک جلسه کاری به شهر دیگری سفر کنید که در ماه رمضان انرژی زیادی از شما می‌گیرد. باید تلاش کنید در این ماه تماس‌های ویدئویی را جایگزین جلسات حضوری کنید زیرا در خیلی از مواقع برای انجام کارها نیازی به حضور فیزیکی نیست و می‌توانید جلسات خود را به‌صورت کنفرانس‌های ویدئویی برگزار کنید. این برنامه‌ها به فرد امکان می‌دهد در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کند، پس استفاده از آن‌ها در ماه‌های دیگر غیر از ماه رمضان نیز توصیه می‌شود. بدین ترتیب از زمان باقی‌مانده خود برای انجام وظایف دیگر و دست‌یابی به هدف استفاده کنید.

خواب بعدازظهر بسیار کارساز است

کار کردن و تمرکز داشتن روی انجام کارها در بعدازظهرهای ماه مبارک رمضان بسیار مشکل است. پس توصیه می‌شود در این زمان کمی چرت بزنید تا انرژی‌تان بالا رود. یک چرت میان‌روزی به شما کمک می‌کند تا بهره‌وری بیشتری داشته باشید، چراکه خیلی از افراد بعد از خوردن سحری نمی‌خوابند.

 

منبع : INC

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-25 09:27:31
دسته بندی ها