چگونه اعتماد مشتری را جلب کنیم و محصولات بیشتری بفروشیم؟

5 دی 1399 - 11:08
کار آفرینی - چگونه اعتماد مشتری را جلب کنیم و محصولات بیشتری بفروشیم؟
چگونه اعتماد مشتری را جلب کنیم و محصولات بیشتری بفروشیم؟
امتیاز مطلب: 94%

کارآفرینان همواره دغدغه دارند میزان فروش محصولات و خدمات خود را افزایش دهند و مشتری‌های خود را به مصرف‌کننده دائمی تبدیل کنند. راهکارهایی وجود دارد که به فروش بیشتر محصولات کمک می‌کند. در ادامه با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه فروش محصولات خود را افزایش دهید.

بیشتر کارآفرینان به دنبال تکنیک‌هایی برای افزایش فروش محصولات خود هستند. برای بالا بردن فروش محصولات و خدمات به تمرین و تجربه نیاز است و توانایی فروش به طور ذاتی در انسان‌ها وجود ندارد.

راهکارهایی زیادی برای فروش بهتر ارائه می‌شود اما بهترین تکنیک این است که ابتدا خودتان را خوب بشناسید، شناخت کاملی از نیازهای مشتریان داشته باشید و بتوانید ارتباطی قدرتمند با آن‌ها برقرار کنید. پس راهکار مشخصی برای افزایش میزان فروش محصولات وجود ندارد و موفقترین روش این است که ارتباطی قوی با مشتری برقرار شود و محصولاتی را در اختیار آن‌ها قرار دهید که به آن نیاز دارند و حاضرند برای داشتن آن هزینه کنند.

جلب رضایت مشتری - کسب رضایت مشتری - رضایتمندی مشتریان

پس برای افزایش فروش محصولات و به دست آوردن مهارت فروش باید به مشتری توجه کنید، اعتماد آن‌ها را به دست آورید و بعد از فروش نیز رابطه‌ی خود را با او حفظ کنید. در ادامه به شما می‌گوییم چگونه به هر یک از این موارد دست یابید.

چگونه به مشتری توجه کنیم و به او اهمیت دهیم؟

باید به طور صریح از مشتری خود بپرسید به چه چیزی نیاز دارد، چرا فروش محصولی که مشتری نیازمند آن است بسیار راحت‌تر از محصولی است که برایش چندان مهم نیست و کمکی به او نمی‌کند. پس درباره نیازها و ویژگی‌های مشتریان خود اطلاعات کاملی به دست آورید، بعد از آن ببینید محصول و خدمات شما می‌تواند به نیاز آن‌ها پاسخ دهد و مشکلشان را برطرف کند. با این کار شما می‌توانید از نیازهایش مطلع شوید و محصولات خود را در راستای نیازهای مشتری تولید کنید.

چرا اعتماد مشتری به کارآفرین مهم است؟

وقتی مشتری به شما اعتماد کند به مصرف‌کننده دائمی تبدیل شده و فروش بسیار بهتری را تجربه خواهید کرد. بهترین راه‌حل برای جلب اعتماد مشتری این است که توسط یک آشنای مشترک با او ارتباط داشته باشید. البته پیشنهاد می‌شود بیشتر مکالماتتان با مشتری به‌صورت حضوری و رو در رو باشد زیرا تأثیر بسیار بهتری به نسبت مکالمات تلفنی و ایمیلی دارد.

جلب رضایت مشتری - کسب رضایت مشتری - رضایتمندی مشتریان

تکنیک دیگر برای جلب اعتماد مشتری این است که در منظر او یک فرد متخصص و دلسوز باشید. مثلاً اگر می‌خواهد محصولی بخرد که کمکی به او نمی‌کند مانع شوید. با این کار مشتری بهتر می‌تواند به شما اعتماد کند و شما را فرد متخصصی می‌داند که در هر شرایطی دلسوز و همراه او هستید. بهتر است راه‌حل دیگری به او پیشنهاد دهید تا فکر نکند قصد سوءاستفاده از او را دارید.

بعد از فروش محصول همچنان با مشتری رابطه برقرار کنید

هر کارآفرینی به دنبال آن است رضایت و اعتماد مشتری خود را به دست آورده و او را به مصرف‌کننده دائمی و وفادار تبدیل کند. تا این مرحله اعتماد مشتری را جلب کرده و محصول خود را فروخته‌اید حالا باید به دنبال حفظ رابطه‌ با او باشید. بهترین تکنیک برای حفظ رابطه با مشتری این است که بعد از فروش محصول از او بپرسید آیا از کیفیت محصول رضایت دارد یا درباره استفاده از آن کمک می‌خواهد؟

جلب رضایت مشتری - کسب رضایت مشتری - رضایتمندی مشتریان

کارآفرینان موفق همواره اخبار جدید را با مشتریان خود به اشتراک می‌گذارند تا محصول خود را در ذهن آن‌ها ماندگار کنند.

پس مهارت فروش اکتسابی است و هیچ راهکار مشخصی برای افزایش میزان فروش و تبدیل‌شدن به یک متخصص فروش وجود ندارد. باید بتوانید رابطه‌ی خوبی با مشتری برقرار کنید و با وقت گذاشتن و صبر و حوصله نیازهای او را به دست آورید تا فروش بیشتری از محصولات خود داشته باشید.

 

منبع : forbes

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-12-26 02:21:32
دسته بندی ها