آیا تا به حال سعی کرده‌اید در جهان شکافی ایجاد کنید؟

24 آذر 1399 - 11:57
انگیزشی - آیا تا به حال سعی کرده‌اید در جهان شکافی ایجاد کنید؟
آیا تا به حال سعی کرده‌اید در جهان شکافی ایجاد کنید؟
امتیاز مطلب: 99%

به گفته‌ی استیو جابز چهره بزرگ دنیای تکنولوژی: "ما اینجا هستیم تا در جهان شکافی ایجاد کنیم." این جمله به نحوی فلسفه‌ی زندگی استیو جابز به حساب می‌آید. وقتی که من شرح‌حال استیو جابز توسط کارن بلومنتال را خواندم این جمله را در هر رویدادی از زندگی استیو جابز مشاهده‌ کردم. در ادامه با یوکن همراه باشید.

بدیهی است که منظور او از جهان، تمام کهکشان‌ها نبوده ‌است و حتی قرار نبود که یک فضانورد شود و در سراسر جهان شکاف ایجاد کند.

جهان از نظر استیو جابز به معنای خود شما است. این جهانِ استعاری که به آن اشاره کرد، می‌تواند به بزرگی جهانی که آن را می‌شناخت یا به کوچکی رابطه بین دو فرد باشد.

این جهانِ استعاری مجموعه‌ای از حوزه نفوذ ما است. تمام فکرها، باورها و اعمال ما همان جهانی است که استیو جابز از آن حرف می‌زد. ما مدیران این جهان هستیم؛ در اصل ما مدیران حقایق این جهان هستیم.

ایجاد کردن شکافی در جهان به صورت استعاری یعنی، علامتی در زندگی خود به جا بگذاریم یا اینکه حوزه نفوذ خود را به گونه‌ای گسترش دهیم تا شیوه زندگی افرادی که در دنیای ما زندگی می‌کنند را عوض کند. شکاف ایجاد کردن از نظر استیو جابز استعاره از تغییر است.

آیا تا به حال تلاش کرده‌اید که شکافی در جهان ایجاد کنید؟ یا تا به حال تلاش کرده‌اید تا وضع موجود زندگی خود را تغییر دهید؟ استیو جابز با اپل، تکامل در زندگی افراد زیادی را به ارمغان آورده است. شما چطور؟

 

منبع: linkedin

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-12-14 00:48:49
دسته بندی ها