کارآفرینان جوان در مدیریت استارتاپ خود دچار چه اشتباهاتی می‌شوند؟

23 دی 1399 - 11:00
کار آفرینی - کارآفرینان جوان در مدیریت استارتاپ خود دچار چه اشتباهاتی می‌شوند؟
کارآفرینان جوان در مدیریت استارتاپ خود دچار چه اشتباهاتی می‌شوند؟
امتیاز مطلب: 91%

خیلی از کارآفرینان که تازه شروع به کار کرده‌اند، سیاست‌های اشتباهی درباره پول در پیش می‌گیرند که سبب شکست استارتاپ آن‌ها می‌شود. در ادامه با یوکن همراه باشید تا با اشتباهات کارآفرینان جوان آشنا شوید.

مدیریت نیازمند تجربه است و راه‌اندازی یک استارتاپ جدید کار بسیار مشکلی است، به طوری که خیلی از استارتاپ ها بعد از چند سال شکست می‌خورند. در حال حاضر استارتاپ هایی که توسط مدیران مجرب و کاردان اداره می‌شوند بسیار موفق تر از شرکت‌های جدید با مدیرعاملان جوان است. البته کارآفرینان جوان هم حسن هایی دارند، آن‌ها معمولاً با روحیه و ریسک پذیری بالا کار می‌کنند و همیشه ایده‌های جدیدی برای اجرا کردن دارند، این دقیقا همان چیزی است که یک شرکت برای موفقیت نیازمند آن است.

در ادامه اشتباهاتی که مدیرعاملان جوان مرتکب می شوند را یادآوری می‌کنیم تا از آن‌ها اجتناب کنید و جزء 24 درصد شرکت های تازه تأسیسی که به دلیل مسائل مالی شکست می‌خورند نباشید.

کارآفرینان جوان مدیریت خوبی روی نقدینگی استارتاپ خود ندارند

باید مدیرعامل بتواند به خوبی میزان پول نقد را در داخل و خارج از شرکت مدیریت کند. این مسئله به اندازه‌ای اهمیت دارد که انجمن بین المللی حسابداری می‌گوید دلیل اصلی شکست 82 درصد شرکت‌ها به دلیل نبود توجه کافی به نقدینگی است. حتماً می‌دانید مدیرعاملان جوان تجربه‌ای از این مسئله ندارند و ممکن است برای مدیریت جریان نقدینگی خود در شرکت تازه تأسیس شان با چالش روبه‌رو شوند.

لازم است مدیرعامل دقیقا بداند سرمایه و درآمد شرکت چگونه خرج و دخل می‌شود. استارتاپ از چه راهی درآمد زایی دارد و این درآمد در چه اموری صرف می‌شود. توصیه می‌کنیم برای این منظور سند اکسل داشته باشید تا همه چیز تحت کنترل تان قرار گیرد. در صورتی که به این مسئله بی توجه باشید با مشکلاتی چون عدم آگاهی از میزان سود مواجه خواهید شد و آرشیو مالی ندارید تا در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهید، علاوه بر آن وقتی اختلاس یا سوءاستفاده‌ای شود نمی‌توانید آن را پیگیری کنید و حتی ممکن است به عنوان مدیرعامل متوجه هم نشوید که نتیجه‌ای جز شکست استارتاپ ندارد.

کارآفرینان جوان در وام‌های بیشمار غرق می‌شوند

در هنگام راه‌اندازی استارتاپ لازم است زمانی را صرف جذب سرمایه از سرمایه‌گذاران کنید؛ اما ممکن است مدیرعاملان جوان در این مورد افراط کنند، زیرا تصورشان این است که جذب پول زیاد باعث می‌شود موفق نشان داده شوند. در حالی که این فکر اشتباه است و ممکن است تمرکز بالا روی جذب سرمایه سبب شود کسب‌وکارتان به شکست بیانجامد. باید بیش از هر چیز روی کسب‌وکار خود تمرکز داشته باشید تا استارتاپ تان بتواند به درآمدزایی خوبی برسد. وقتی بتوانید از درآمد شرکت برای هزینه‌ها استفاده کنید، کنترل کمتری روی شما خواهد بود. خیلی بهتر است که کنترل خارجی کمتری روی استارتاپ شما باشد تا این که در ابتدای راه‌اندازی شرکت، پول زیادی در صندوق خود داشته باشید.

کارآفرینان جوان می‌خواهند تمام امور را تحت کنترل بگیرند

معمولاً مدیرعاملان جوان تلاش می‌کنند تمام امور را به دست گیرند، زیرا تصور می‌کنند تنها خودشان از طرح کسب‌وکار و وضعیت محصولات و خدمات مطلع‌اند. به همین خاطر ممکن است در کنترل کارها با خستگی مواجه شوند که سبب می‌شود موفقیت استارتاپ آن‌ها تحت شعاع قرار گیرد.

کارآفرینان جوان معمولاً تجربه‌ی کمی دارند، پس توصیه می‌کنیم از خدمات مشاوره‌ای یک متخصص حسابداری و یا تجربیات افراد فعال در حوزه کسب‌وکارتان بهره‌مند شوید. در غیر این صورت ممکن است در تصمیمات مالی خود با اشتباهاتی مواجه شوید که سبب می‌شود استارتاپ تان شکست بخورد. البته می‌توانید فردی را استخدام کنید تا مشاور شما در گرفتن تصمیمات و سیاست‌های مالی باشد. این کمک تا زمانی که بتوانید امور مالی را به خوبی کنترل کنید، در حفظ سرمایه کمکتان خواهد بود و سبب تقویت اعتمادبه‌نفس و تمرکزتان نیز خواهد شد.

کارآفرینان جوان در استخدام نیروی کاری خیلی موفق نیستند

باید در استخدام تیم کاری خود دقت داشته باشید، زیرا استخدام پرسنل ضعیف و ناکارآمد سبب می‌شود سرمایه استارتاپ تان از بین برود. پس افراد موردنیازتان را با آگاهی انتخاب کنید زیرا ممکن است نیروی کاری بی صلاحیت هزینه گزافی را به شرکت تحمیل کنند و با نوسانات مالی روبه‌رو شوید. در شرکت تازه تأسیس خود باید هزینه‌ای را به عنوان حقوق پرداخت کنید و هزینه‌ای هم مربوط به آموزش نیروی کاری باشد. حتی ممکن است تیم کاری ضعیف سبب کاهش کارایی و بهره‌وری استارتاپ شود و در نهایت فروش شما را کاهش دهند. باید بتوانید با افزایش بازدهی فروش سرمایه اولیه کسب‌وکار خود را به دست آورید، در غیر این صورت در راه‌اندازی استارتاپ خود با شکست مواجه می‌شوید.

شاید افراد متقاضی استخدام به شما پیشنهاد دهند حقوق کمتری به آن‌ها پرداخت کنید. باید دید وسیعی به این مسئله داشته باشید و به هیچ عنوان زیر بار قبول استخدام افراد بی‌تجربه نروید. این افراد در ابتدای کار بی‌تجربه هستند و به احتمال زیاد باید در طی زمان دستمزد بیشتری به آن‌ها بپردازید.

کارآفرینان جوان سرمایه استارتاپ را به اشتباه خرج می‌کنند

باید بتوانید ایده‌های جدید خود را به درستی عملی کنید، برای مثال ممکن است هزینه‌ی زیادی برای تولید یک محصول یا خدمت بپردازید، اما بازاریابی خوبی نداشته باشید که سبب می‌شود استارتاپ تان شکست بخورد.

ممکن است تمام انرژی و سرمایه خود را صرف کنید تا نمونه‌ی اولیه کالای تان بی نقص و بدون مشکل باشد و خیلی به دنبال بازاریابی و طرح فروش آن نروید، در این صورت نمی‌توانید تعامل درستی با مشتری برقرار کنید و مزیت‌هایی چون بازخورد مشتری و جذب مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد.

در این مطلب اشتباهاتی که کارآفرینان جوان مرتکب می‌شوند را بیان کردیم، اما این بدین معنا نیست که افراد جوان نتوانند کسب‌وکار موفقی را راه‌اندازی کنند. نسل جوان باید بتوانند از چالش‌های مالی گذر کنند تا ایده‌های جدید آن‌ها به اجرا درآید و بتوانند استارتاپ موفقی داشته باشند.

 

منبع : Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-13 00:31:16
دسته بندی ها