عرصه های موفقیت را بشناسیم – قسمت دوم

8 بهمن 1398 - 6:10
مدیریت شخصی - عرصه های موفقیت را بشناسیم – قسمت دوم
عرصه های موفقیت را بشناسیم – قسمت دوم
امتیاز مطلب: 97%

درجه موفقیت ما مستقیما به درجه‌ی برتری و تعادل در بخش‌های خاص زندگی و اصول ما بستگی دارد. هر فرد، سازمان‌ و کسب و کار می‌تواند و بهتر است عملکرد خود را مطابق هفت عرصه که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم تنظیم کند‌‌. پتانسیل خود را به وسیله‌ی برد در همه عرصه‌های موفقیت به عملکرد تبدیل کنید. با یوکن همراه باشید.

4. من می‌خواهم (عرصه‌ی مذاکره) :

حتی انتخاب‌ها نیز هزینه‌ای دارند. در این مرحله، یک سازمان نه تنها می‌گوید "ما می‌توانیم"،‌بلکه با سوال‌هایی در مورد معامله مذاکره می‌کند. این سوال‌ها از قبیل:

اگر این‌ معامله قرار است انجام شود‌، هزینه‌ چقدر خواهد بود؟ آیا این هزینه ارزش این معامله را دارد؟

اگر این معامله قرار است اتفاق بیافتد، انشعابات آن در زمینه‌های دیگر کسب و کارم‌ چه هستند؟ چه تطبیق‌های دیگری باید صورت بگیرد و آیا ارزش آن را دارد؟

چه پاداشی به منظور ادامه‌ی این معامله‌ برای من وجود دارد؟

زمان مورد نیاز آن چقدر است؟

زمانی را به تخمین هزینه‌ها اختصاص دهید؛ سپس هنگامی که بهترین گزینه را انتخاب کردید، آن را انجام دهید.

5. من می‌خواهم (عرصه‌ی چشم‌انداز) :

اکنون بین آن گزینه‌ها، قصد انجام کدام را دارید؟ ایده‌هایی که شور و اشتیاق شما را به تعالی می‌رسانند، مسائلی هستند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را "ببینید" و "چشم‌انداز" شما می‌شوند.

به منظور اینکه یک رویا به واقعیت تبدیل شود، کسی باید قبل رخ دادن وقوع آن را دیده باشد. اگر پول و زمان مشکلی نبودند و می‌‌دانستید که در اقدام خود شکست نمی‌خورید، چه کاری را امتحان می‌کردید؟ پس چرا امتحان نکنید؟ این چشم‌انداز شماست و چشم‌انداز بسیار قدرتمند است. این چشم‌انداز است که موفقیت و دستاورد را به حرکت می‌آورد‌‌.

اگر رویاپردازی کنیم اتفاقات خوب خواهند افتاد و چشم‌انداز سبب می‌شود کار‌هایی فراتر از موقعیت فعلی‌مان انجام دهیم.

"بسیار بهتر است زمانی که جرئت انجام کارهای بزرگ را به دست می‌آوریم،گرچه با شکست رو به رو می‌شویم اما پیروز‌ی‌های پرزرق و برق را نیز کسب می‌کنیم و در مقابل، افرادی وجود دارند با روحیه‌ی ضعیف که نه از زندگی لذت می‌برند و نه رنج و در زندگی آن‌ها نه شکست وجود دارد و نه پیروزی ."

تمام سختی‌هایی که در راه رسیدن به هدف خود نیاز است را بشناسید، سپس زمانی را برای آمادگی به‌منظور رو به رو شدن با چالش‌ها صرف کنید.

6. من انجام خواهم‌داد (عرصه‌ی تعهد) :

پشتکار مهم‌ترین چیز در کار است. من به این نتیجه رسیده‌ام که بیشترین دلیلی که یک فرد موفق را از فرد ناموفق جدا می‌کند، داشتن عزمی راسخ است. افراد موفق همیشه باهوش‌‌ترین، خوش‌قیافه‌ترین یا دارای معتبرترین مدرک نیستند؛ در عوض، آن‌ها کسانی هستند که می‌گویند: من این کار را انجام خواهم ‌داد و مشکلات من را متوقف نخواهند ساخت. این افراد به عرصه تعهد وارد شده و در آن زندگی می‌کنند. ماندن در این عرصه است که آن‌ها را به قله‌های موفقیت می‌رساند. تعهد داشتن خود یکی از کلید‌های موفقیت است بنابراین قدم بعدی چیست؟ سخت کار کردن. تمام سختی‌های کار را برای رسیدن به رویای خود تشخیص دهید، سپس برای مقابله با چالش‌ها زمان صرف‌کرده و خود را آماده ‌کنید. در اینجا می‌خواهیم به برخی سوال‌هایی که شما را برای کارتان آماده ‌کرده و شما را به موفقیت می‌رساند، اشاره کنیم:

  • با چه موانعی مواجه خواهیم ‌بود؟
  • چگونه بر این موانع غلبه خواهیم‌ کرد؟
  • برای مقابله با سختی‌ها و چالش‌ها به نشان‌دادن چه نوع نگرش و تعهدی نیاز داریم؟
  • پاداش تعهد ما به صورت فردی یا گروهی چه چیزهایی خواهد بود؟

تمرکز بر این پرسش‌ها به شما در زمان‌‌هایی که نیاز دارید که تعهد، پشتکار و شکیبایی نشان دهید، کمک خواهد کرد. آمادگی ذهنی درحال حاضر موفقیت بعدی شما را تقویت خواهید کرد.

7. من انجام می‌دهم (عرصه‌ی دستاورد) :

دستاورد زمانی به دست می‎‌آید که کار تمام شده‌ باشد. در این مرحله چند چیز لازم است:

  • کمی استراحت کنید. حال زمان دست کشیدن از کار نیست، اما یک استراحت خوب بعد کار سختی که تا به حال انجام داده‌اید یک پاداش بسیار مورد نیاز است.
  • جشن کوچکی ترتیب دادن. جشن گرفتن برای ما بسیار عالی ‌است. کاری که نتوان از ثمره آن لذت برد به چه دردی می‌خورد؟ این جشن می‌تواند یک شام کوچک در رستوران یا یک جشن بزرگ متشکل از 100نفر از دوستان نزدیک و همکارانتان باشد یا می‌تواند یک سفر به کشورهای خارجی یا مناطق زیبا باشد.
  • یک حس دستیابی به هدف. همانند ضرب‌المثلی قدیمی "هیچ رضایتی بهتر از به پایان رساندن یک کار نیست." و افراد زیادی هم به عرصه "دستاورد" نمی‌رسند. از رضایت لذت ببرید.
  • حد بالاتری برای خود ایجاد کنید. یکی از بهترین چیزها در مورد زندگی چالش‌های بزرگ‌تر است. شما کار خود را به پایان رسانده‌اید و این خوب است اما..هدف بعدی‌تان چه است؟

برای مشاهده قسمت اول اینجا کلیک کنید

مترجم: نگار بخش‌زاده

منبع: Success

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-27 14:25:08
دسته بندی ها