با این نشانه‌ها مدیرتان شما را قبول دارد و به زودی ترفیع می‌گیرید

13 بهمن 1398 - 6:10
مدیریت تیمی - با این نشانه‌ها مدیرتان شما را قبول دارد و به زودی ترفیع می‌گیرید
با این نشانه‌ها مدیرتان شما را قبول دارد و به زودی ترفیع می‌گیرید
امتیاز مطلب: 90%

شاید تمایل داشته باشید بدانید مدیرتان چه نگرشی به شما دارد و آیا در نظر او کارمندی لایق و شایسته خواهید بود؟ وقتی بتوانید نظر مدیر را به خود جلب کنید، در کارتان به موفقیت و کامیابی خواهید رسید. در ادامه با یوکن همراه باشید تا 13 نشانه‌ای که می‌توانید مدیرتان را تحت تأثیر قرار دهید، یادآور شویم.

جلب نظر رئیس سبب می‌شود تا شما به ترفیع برسید و رتبه بالاتری به دست آورید یا برعکس از سرکارتان اخراج شوید. گاهی مدیر به قدری واضح از شما تعریف و تمجید می‌کند که به بازخورد مثبت او پی می‌برید، به‌طوری‌که حس می‌کنید سهم زیادی از موفقیت شرکت به شما بستگی دارد؛ اما همیشه هم مدیران رفتار صادقانه‌ای را از خود بروز نمی‌دهند، در این شرایط باید به دنبال 13 نشانه باشید تا متوجه شوید تحت تأثیر مدیرتان قرار گرفته‌اید، البته بهترین راهکار این است که از او بخواهید فیدبک صادقانه دهد.

همواره شما را به چالش می‌کشد

شاید در برخی مواقع مسئولیت کاری زیادی به شما داده شود، در این مواقع نباید اعتراض کنید زیرا ممکن است به این خاطر باشد که مدیر می‌خواهد شما را به چالش وادار کند. در این باره "سوزان بیتس" مدیرعامل کمپانی "Bates Communications" می‌گوید: "شاید گاهی احساس کنید مدیر از شما عملکردی بیشتر از توان تان انتظار دارد، در این زمان او می‌خواهد توانمندی شما را بررسی کند و ببیند در شرایط سخت چه عملکردی از خود نشان می‌دهید و نباید تصور کنید او به دنبال تنبیه شماست."

ترفیع گرفتن - دعوت به چالش

درباره تصمیماتش با شما مشورت می‌کند

"بیتس" دراین‌باره می‌گوید: "از مدیرتان بخواهید درباره اولویت‌هایش با شما حرف بزند، در این زمان خود را برای قبول مسئولیت‌های سخت و چالش‌برانگیز آماده کنید. به مدیرتان فرصت دهید تا توانایی شما را ببیند، خصوصاً در پروژه‌ای که برای او اهمیت زیادی دارد."

احترام شما را نگه می‌دارد

بیشتر از این که به فکر آن باشید که مدیر از شما خوشش می‌آید یا نه، ببینید آیا به شما احترام می‌گذارد و از شما می‌خواهد در گفت‌وگوهای مهم شرکت کنید؟

پذیرای نظراتتان است

"بروس تولگان" مدیر شرکت "Rainmaker Thinking" می‌گوید مدیران با کارمندانی که به آن‌ها علاقه و اعتماد بیشتری دارند مشورت می‌کنند. " اگر مدیر نظر شما را به صورت حضوری یا در جلسات گروهی بپرسد و به آن‌ها روی خوش نشان دهد، به نشانه آن است که مدیرتان را تحت تأثیر قرار داده‌اید."

همیشه با تشویق و تمجید به استقبال شما نمی‌آیند

شاید تصور کنید مدیران تنها از کارمندانی تشویق و تمجید می‌کنند که برایشان اهمیت دارند اما به اعتقاد "بیتس" همیشه هم این طور نیست. "گاهی آن‌ها فکر می‌کنند شما در جایگاه خوبی قرار دارید و نیازی به تعریف‌های آن‌ها ندارید یا شاید به خاطر این که همیشه کارهایتان را خوب انجام داده‌اید، فراموش کرده‌اند از شما تقدیر و تشکر کنند."

همیشه ابتدا کارها را به شما واگذار می‌کنند

"تولگان" می‌گوید اگر مدیرتان برای واگذار کردن کارها، ابتدا به سراغ شما بیاید و شما را برای انجام مسئولیت‌های عادی و خاص انتخاب کند، این نشان می‌دهد مدیرتان را تحت تأثیر قرار داده‌اید.

واگذاری وظایف - ترفیع گرفتن

مسئولیت‌های زیادی را به شما واگذار می‌کند

وقتی استعداد بیشتری نسبت به دیگر کارمندان داشته باشید به عنوان جانشین از سوی مدیر انتخاب می‌شوید. در این مواقع مدال طلایی دریافت نمی‌کنید اما همیشه پروژه‌های مهم به شما واگذار می‌شود.

در حل مشکلات به شما تکیه می‌کنند

وقتی کارمندان با هم اختلاف‌نظر و کشمکش دارند، مدیر در حل این مشکلات به شما اعتماد کرده و آن‌ها را به سراغتان می‌فرستد. "تولگان" می‌گوید: "وقتی مدیر به دیگر کارمندان می‌گوید برای حل مشکل به سراغتان بیایند، این نشانه ی این است که مدیرتان را تحت تأثیر قرار داده‌اید."

پروژه‌های مهم را به شما می‌سپارند

"تولگان" می‌گوید یکی از نشانه‌هایی که اعتماد و تأثیرگذاری مدیر را نشان می‌دهد این است که او از شما می‌خواهد با مشتریان مهم قرار داد ببندید و پروژه‌های با ارزش را کلید بزنید.

به دنبال رضایت‌مندی شما هستند

گاهی ممکن است مدیر میزان رضایت‌مندی شما را جویا شود و تمایل داشته باشد بداند تصمیمی برای خروج از شرکت دارید و یا چطور می‌تواند شما را در شرکت خود نگه دارد.

وقتی از شما می‌خواهد به دیگر کارمندان آموزش دهید

وقتی مدیر مرتب از شما می‌خواهد تا به کارمندان جدید و تازه وارد آموزش دهید و موارد مهم را برای آن‌ها توضیح دهید، شاید مسئولیت زیادتری به شما واگذار شود اما نشانه‌ی خوبی برایتان است. در این شرایط مدیرتان تحت تأثیر مهارت‌ها و توانایی‌های شماست و تمایل دارد آن‌ها را در بین دیگر کارمندان به اشتراک گذارید.

آموزش سایر کارمندان - گرفتن ترفیع

تمایل دارند هدف شما را از ادامه کار بدانند

بیشتر در مصاحبه‌های شغلی از این سؤالات پرسیده می‌شود اما سؤال درباره اهداف و خواسته‌هایتان نشانه خوبی برای علاقه مدیر به حفظ شماست. این به معنای آن است که مدیر می‌خواهد هدفتان برای ادامه شغل را جویا شود و برای موفقیت طولانی‌مدت روی شما سرمایه‌گذاری کند.

توجه ویژه‌ای به شما دارد

"بیتس" می‌گوید: "وقتی مدیر شما را یک کارمند مفید بداند، بازخوردهای زیادی به شما می‌دهد اما ممکن است تمام آن‌ها مثبت نباشد. گاهی مدیر در شما قابلیت‌هایی دیده و حس می‌کند می‌توانید مسئولیت‌های بیشتری را به انجام برسانید."

 

منبع : Businessinsider

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-02 12:25:40
دسته بندی ها