چگونه با زبان بدن پیام های مثبتی به مخاطب انتقال دهیم؟

11 بهمن 1398 - 6:10
مدیریت شخصی - چگونه با زبان بدن پیام های مثبتی به مخاطب انتقال دهیم؟
چگونه با زبان بدن پیام های مثبتی به مخاطب انتقال دهیم؟
امتیاز مطلب: 92%

انتقال پیام با زبان بدن

اهمیت زبان بدن از آن جایی مشخص می شود که پژوهشگران طی تحقیقاتی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که بین 60 الی 90 درصد پیام هایی که به دیگران منتقل می شود، از طریق زبان بدن است. رفتار شما هم در اولین ملاقات، دارای ارزش و اهمیت بالایی است، چرا که افراد در مدت دقیقه ی اول تحلیل های زیادی انجام می دهند. به عنوان مثال این که: این فرد مورد اطمینان است؟ آیا شخصی هست که بتوان مسئولیت انجام دادن یک کار را به او سپرد؟

به همین دلیل اگر دوست ندارید که پیام اشتباهی به دیگران منتقل کنید، باید با زبان بدن آشنا شوید تا بتوانید آن را در کنترل خود داشته باشید. در این مقاله با معرفی و توضیح 18 حالت زبان بدن آشنا خواهید شد که در موفقیت شما اثر گزار است.

بدن

1-  کمرتان را صاف کنید و شانه های تان را کمی به پایین بیندازید. توجه داشته باشید که آن قدر صاف نایستید که نشان دهد شما فرد مغروری هستید.

2-  بدن تان را هم راستا با مخاطبی که دارید قرار دهید تا نشان دهد شما به بحث علاقه مند هستید.

3-  پا های تان را صاف کنید و چسبیده به هم قرار ندهید. بلکه تلاش کنید تا به اندازه ی کمتر از عرض شانه باز کنید. با این کار اضطراب نداشتن تان را نشان خواهید داد.

4-  خیلی کم به طرف مخالف خم شوید تا نشان دهد به بحث علاقه مند هستید.

5-  گاهی برای این که نشان دهید موافق قرارداد هستید، می توانید از زبان بدن طرف مقابل هم استفاده کنید. به این شکل که هر حالتی که او برای نشستن انتخاب کرد، شما هم همان طور بنشینید.

دست ها

6-  برای این که حالت تدافعی نداشته باشید، دست به سینه نایستید. بلکه دست ها را به آرامی در کنار بدن تان قرار دهید.

7-  در هنگام صحبت کردن، حتما از دست های تان استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از دست ها در هنگام صحبت کردن، فکر را هم بهبود می بخشد.

8-  همیشه در زمان ملاقات با دیگران، دست آن ها را بفشارید. باید محکم دست دهید ولی نه به صورت آزار دهنده.

9-  پیش از قرار ملاقات، در مورد فرهنگ معاشرت طرف قرارداد حتما تحقیقات لازم را به عمل آورید.

سر

10-  با تکان دادن آرام سر و یک لبخند ملیح روی لب، می توانید به طرف مقابل نشان دهید که با او موافق هستید تا متوجه شود که منظورش را متوجه شده اید و به او گوش می کنید.

11-  خندیدن اگر به موقع باشد برای تغییر دادن فضای محیط خوب است، در ضمن باید نشان دهید به حرف های طرف مقابل گوش می کنید.

12-  ارتباط داشتن چشمی با فردی که در حال صحبت کردن است نشان می دهد که شما چقدر به بحث علاقه مند هستید، اما توجه کنید که گاهی باید این ارتباط را قطع کنید، چرا که امکان دارد با خیره شدن اشتباه گرفته شود و فرد مقابل از این رفتار شما احساس آزردگی کند.

13-  به سرعت پلک زدن نشانگر استرس و نگرانی شماست.

14-  حالت هایی که فرد مقابل به صورت خودش می گیرد را تقلید کنید تا علاقه مندی خودتان را به بحث، به او نشان دهید.

15-  یک نفس عمیق بکشید و با صدایی آرام حرف بزنید. مراقب باشید جملات سوالی و خبری را به درستی ادا کنید.

نکات باقی مانده

16-  یادداشت برداشتن در هنگام صحبت کردن دیگری، نشانگر اهمیتی است که به صحبت های او می دهید. ولی باید توجه کنید که این کار به ارتباط چشمی صدمه نزند.

17-  حواس تان به زبان بدن طرف مقابل تان هم باشد. تعداد زیادی از افراد، عادت های خاصی دارند و می توانید اطلاعات زیادی را از این راه بدست آورید.

18-  اگر در پایان جلسه با فشار دادن دست طرف مقابل و برقراری ارتباط چشمی، اتاق را ترک کنید، نشان می دهید که از صحبت های طرف مقابل خوشتان آمده و از ملاقات لذت برده اید.

 

منبع: INC

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-27 15:07:38
دسته بندی ها