با عاداتی ساده، الگوی تیم‌تان باشید

12 بهمن 1398 - 6:10
مدیریت شخصی - با عاداتی ساده، الگوی تیم‌تان باشید
با عاداتی ساده، الگوی تیم‌تان باشید
امتیاز مطلب: 93%

الهام بخشیدن به تیم، قسمتی از وظایف یک مدیر است. اگر دوست دارید که کارمندان تان با همدیگر و مشتری رفتار خوبی داشته باشند و کار شان را به بهترین شکل انجام دهند، این 6 عادت را در خود تان ایجاد کنید. با یوکن همراه باشید:

روزتان را با لبخند آغاز کنید

اصولا کارمندان روز خود را با حالت چهره ی مدیر شان آغاز می کنند. اگر با لبخند وارد شرکت شوید، همه به این موضوع فکر می کنند که روز خوبی را در پیش خواهند داشت و در نتیجه بیشتر تلاش خواهند کرد. به همین دلیل در هنگام ورود به شرکت، لبخند به لب داشته باشید.

به افراد تیم توجه کنید

کارمندان شما انسان های واقعی هستند نه ماشین. آن ها دارای خانواده، سلیقه های مختلف، سرگرمی و حتی موفقیت هایی هستند که باید جشن گرفته شوند. احوال آن ها را بپرسید. می توانید سوال هایی مثل «اوضاع چطوره؟»، «تعطیلات خوش گذشت؟» و ... بپرسید.

توجه به تیم - الگوی تیم

Nellie Akalp  یک کار آفرین و نویسنده ی موفق است که دارای 4 فرزند است. با این حال برای برقرار کردن ارتباط با کارمندانش، هر روز نهار را با یکی از آن ها می خورد. او اعتقاد دارد که با این کار، کارمندانش موارد زیادی را از او یاد گرفته اند و بالعکس.

صبور باشید

وقتی یکی از کارمندان شما اشتباهی مرتکب می شود، با صبوری راجع به مشکل پیش آمده صحبت کنید تا به یک نتیجه مناسب برسید. این رفتار خیلی بهتر از داد زدن است که در نتیجه ی آن کارمند دچار دلسردی و خود باختگی می شود. تمام انسان ها خطا می کنند اما نوع برخورد کردن درست، می تواند از رخ دادن مجدد آن جلوگیری کند.

قدردان و محترم باشید

با بیان کلمات جادویی از قبیل «لطفا» و «متشکرم» و «ببخشید» به افرادی که اطراف شما هستند، نشان دهید که برای آن ها ارزش قائل هستید. متاسفانه افراد بالغ زیادی هستند که از قدرت این کلمات آگاه نیستند و از آن ها به درستی و در زمان مناسب استفاده نمی کنند.

شوخ طبع باشید

مطابق گزارش های پزشکی کلینیک Mayo خندیدن سبب از بین رفتن استرس می شود و توانایی افراد را برای حل مشکلات بالا می برد. محیطی شاد برای شرکت ایجاد کنید و فقط زمانی می توانید با کارمندان تان شوخی کنید که سبب توهین و یا ایجاد کدورت نشود. فاصله میان شوخی کردن و تمسخر خیلی کوچک است.

برای کارمندان ارزش قائل باشید

به صورت ماهانه جلسه ای برگزار کنید و از کارمندان تقاضا کنید که نظرات شان را برای بهبود دادن اوضاع مطرح کنند. اگر با نظرات خوبی مواجه شدید، از آن ها استفاده کنید و از کارمندی که آن نظر را داده بود، قدردانی کنید. با این کار احساس مالکیت را به کارمندان القا می کنید و علاقه مندی آن ها به کار بالاتر می رود.

نوع برخورد شما به عنوان یک مدیر می تواند تاثیر بالایی بر کارمندان بگذارد. پس اگر کارمندانی با انگیزه داشته باشید و محیط مناسبی در اختیار آن ها قرار دهید، می توانید انتظار بهره وری بالا داشته باشید اما خود سازی را فراموش نکنید.

 

منبع: Allbusiness

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-02 10:36:15
دسته بندی ها