اگر می‌خواهید یک زندگی عادی داشته باشید این 5 کار را انجام دهید

19 بهمن 1398 - 6:10
مدیریت شخصی - اگر می‌خواهید یک زندگی عادی داشته باشید این 5 کار را انجام دهید
اگر می‌خواهید یک زندگی عادی داشته باشید این 5 کار را انجام دهید
امتیاز مطلب: 92%

ساخت یک زندگی بی‌نظیر سخت است و تحقق سرنوشت برای همگان قابل انجام نیست. شما می‌خواهید از زندگی لذت ببرید مگر غیر از این است؟ پس برای اینکه کسی شوید به خود سختی ندهید. در اینجا می‌خواهیم تعدادی از راه‌ها برای فرار از دست آن چالش‌های آزاردهنده را به شما نشان دهیم. با یوکن همراه باشید.

اگر کتاب ادیسه‌ی هومر را بخوانید، برای قهرمان داستان احساس تأسف خواهید کرد. بعد از ده‌ سال جنگ با تروجان‌ها در آخر دنیا، اودیسه و همراهانش از اسب چوبی خارج شدند و شهر را غارت‌ کردند. اما زئوس از آن‌ها کینه به دل می‌گیرد و سفر بازگشت او به خانه نیز یک دهه دیگر طول می‌کشد. در این دهه، کشتی ادیسه غرق می‌شود، به دام افتاده و به دست هادس داده‌ می‌شود و در خانه‌اش، تعدادی از مدعیان سعی داشتند زن و ثروت او را تصاحب کرده و حتی نقشه کشتن پسر او را کشیدند. که این‌ها تازه چند فصل اول این کتاب است.

درسی که این کتاب به ما می‌دهد چیست؟ از تلاش ‌کردن دست بردارید.

استراتژی‌هایی برای افرادی که ترجیح می‌دهند یک زندگی ثابت داشته ‌باشند:

1. با افراد جدید صحبت نکنید.

آن‌ها غنی از ایده‌های جدید و الهام‌بخش هستند که شما را از مسیر معمولی‌تان منحرف می‌کند. کار با اطلاعات قدیمی در ناامیدی تمام ممکن است شما را با سرعت به جلو پیش نبرد، اما ایجاد روابط جدید وقت‌گیر است و سر شما بسیار شلوغ است.

اما اگر می‌خواهید که رشد کنید، به ملاقات و صحبت با افراد جدید در شرکتتان، شرکای تجاری و یا یک مربی بپردازید.

چرا باید این کار را انجام دهید؟ کیت فرازی، نویسنده کلاسیک کسب و کار کتاب "هرگز تنهایی غذا نخورید"، باور دارد که ارتباط با دیگران یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی است. او این‌گونه می‌نویسد: " مردم با کسی که می‌شناسند و خوششان می‌آید به تجارت می‌پردازند."

با غریبه‎‌ها صحبت کنید. ایده‌ها و چالش‌های خود را به آن‌ها بگویید و از ایده‌ها و چالش‌های آن‌ها بپرسید. یک چشم‌انداز جدید می‌تواند در پشت سرگذاشتن بزرگ‌ترین مانع زندگی‌تان به شما کمک کند.

" جنون این است که بارها و بارها کاری را انجام دهید، و انتظار نتایج متفاوتی داشته باشید." آلبرت انیشتین

2. وقت خود را برای خواندن تلف نکنید.

عمل برتر از ایده است. پر کردن سرتان از علم و دانش، از عملکرد شما جلوگیری می‌کند. بهتر است که شما فقط به‌صورت مداوم کار کنید. خِبرگی و پیروز‌هایِ به‌سختی به‌دست‌آمده‌ی دیگران نمی‌توانند با تجربه‌ی باارزش شما برابری کنند. دانش کسب و کار قرن 21 لغزش‌ناپذیر است و آن دانش این است که شکست خوب است.

با اینحال اگر می‌خواهید که از شکست‌ها میانبر بزنید، می‌توانید بر شانه دیگران بایستید. خواندن از وقت زندگی اجتماعی شما می‌کاهد، اما اگر کتاب بعدی که می‌خوانید شامل یک ایده میلیونی باشد چه؟

اکثر مدیران کتاب‌خوان هستند. جیم ران می‌گوید "خواندن برای کسانی که می‌خواهند بالاتر از یک زندگی عادی داشته باشند ضروری است." وارن بافت 80 درصد روز خود را به خواندن کتاب می‌پردازد. بیل گیتز هفته‌ای یک کتاب می‌خواند. آن‌ها افرادی منزوی و گوشه‎گیر نیستند. نویسنده استیو سیبولد با 1200نفر از افراد ثروتمند مصاحبه کرد و یک نقطه مشترک بین آن‌ها دید، آن‌ها همه خوانندگانی سیریناپذیر هستند.

3. به خود بگویید که شما سزاوار تلویزیون نگاه‌کردن بیشتری هستید.

بیست و چهار ساعت، وقت بسیار زیادی است. 8 ساعت برای خوابیدن، 8 ساعت برای کار خسته‌کننده و بعد بایدهای شما، رفت‌وآمد، آشپزی و دوش‌گرفتن. پس وقتی که برای خود باید بگذارید چه می‌شود؟ آن ساعت برای  تلویزیون دیدن و نوشیدن یک نوشیدنی بسیار مقدس است، از آن صرف‌نظر نکنید. اگر یک ساعت حس خوبی دارد، تصور کنید که دو ساعت چگونه خواهد بود.

شما می‌توانید کسب ‌و کار جانبی خود را فردا بسازید، زمانی که انرژی دارید یا در آخر هفته‌ها و یا حتی ماه دیگر؛ زمانی که خسته هستید نمی‌توانید کار‌ باکیفیت انجام دهید، درست است؟

با این حال این کاری است که افراد بی‌نظیر انجام می‌دهند. زمانی که خواب‌آلود هستند به کار می‌روند. هنگامی که ایده‌ی دویدن از 20 سال کار در اردوگاه کار قابل‌تشخیص نیست آن‌ها کفش‌های خود را می‌پوشند. چرا؟ به این دلیل که می‌دانند درد تنها عامل دلسردی قبل از شروع است. اگر کار خوش‌آیند نباشد معمولا قابل تحمل است.

از مصر بودن استفاده کنید تا با به تعویق انداختن مقابله کنید. نیل فیور نویسنده می‌گوید: "به شروع کردن ادامه بدهید و پایان خودش می‌آید."

به حداقل خالص تعهد داشته باشید؛ پنج دقیقه کار کنید، فقط یک جمله بنویسید و یا یک دراز نشست انجام دهید.

هر کسی می‌تواند با یک استاندار پایین کار کند حتی زمانی که بسیار خسته باشد. نکته‌ی اصلی و کلید ماجرا آغاز کردن است. پس از شروع، اغلب آن 5 دقیقه به 50 دقیقه تبدیل می‌شود و متوجه می‌شوید آن کار آنقدر هم غیر قابل تحمل نیست.

4. باشگاه رفتن را کنار بگذارید، شما به استراحت نیاز دارید.

حرکات فیزیکی مانند مالیات دادن است. بلند کردن وزنه سبب پارگی‌های بسیار کوچک می‌شود و با درد تا سه روز همراه است. این افسانه که دویدن سبب مشکلات مفصلی می‌شود نقض شده است اما دویدن 5 مایل، درد را ‌گارانتی می‌کند. توجهی نداشته باشید که این دویدن‌ها باعث قوی شدن ماهیچه‌های شما می‌شوند. درد مسئله‌ی خوبی نیست و باید به هر قیمتی از آن دوری کرد. همچنین برای تقویت انرژی فعالیت‌های فیزیکی از قهوه بهتر است به این دلیل که اکسیژن و مواد مغذی را در سلول افزایش می‌دهد.

جان جواپین، مربی بدن‌سازی می‌گوید علاوه بر تقویت انرژی "ورزش به شما در مدیریت سطح کورتیزول کمک می‌کند که باعث کاهش استرس می‌شود." ورزش همچنین باعث می‌شود متمرکز بمانید و مانع از فرسودگی می‌شود.

5. خود را تشویق نکنید.

غرور قبل از شکست به وجود می‌آید. اعتماد به نفس بیش از حد سبب انتخاب‌های نادرست می‌شود بنابراین از خود راضی نباشید. بیشتر افراد نمی‌توانند خودبینی افراد موفق را تحمل کنند. اگر می‌خواهید با دیگران کنار بیایید، متفاوت نباشید و آرزوها و هدف‌های خود را دنبال نکنید. به هر حال احتمال اینکه شما نابغه‌ای باشید که دنیا را عوض خواهید کرد بسیار کم است.

بزرگ‌ترین دورغی که به خود می‌گوییم این است که ما توانایی آن را نداریم. زمانی که در سمینار 4 روزه تونی رابینز شرکت کردم او از تماشاگران پرسید: "چه کسانی معتقدند که به اندازه‌ی کافی خوب نیستند؟" از ده هزار مدیر در اتاق 95 درصد دست خود را بالا ببرند که شامل من نیز می‌شد.

خود را دوست داشتن یک مسیر مستقیم برای عملکرد بهتر است‌. دکتر لویز فرنکل نویسنده‌ی کتاب "دختران خوب گوشه‌ی دفتر نصیبشان‌ نمی‌شود"، می‌گوید: "عزت نفس بالا نه تنها موجب موفقیت بلکه سبب رضایت نیز‌ می‌شود." این امر به ما کمک می‌کند که "انعطاف‌پذیرتر و مثبت اندیش بشویم". زمان آن رسیده است که دوست داشتن خود را آغاز کنیم. ادیسه یک داستان تخیلی است اما درس‌هایی که به ما می‌دهد محدودیت زمانی ندارند: تلاش با سختی همراه است. در خانه ماندن از سختی شما را کم می‌کند اما بدون درد هیچ عظمتی به دست نمی‌آید. این داستان نزدیک به 3000‌سال است که قدمت داشته، به این دلیل که تحربیات افراد در پیروزی و سختی یکسان است. ادیسه رنج فراوانی کشید اما در آخر پیروز شد.

آیا خواهان یک زندگی بی‌نظیر هستید؟ خود را مداوم به چالش بکشید.

"نقش کوچکی داشتن در جهان تاثیری ندارد." مارییان ویلیامسون

مترجم: نگار بخش‌زاده

منبع: Success

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-05 11:36:07
دسته بندی ها