درس‌های ارزشمندی که شما را به اهداف بزرگ می‌رساند

17 شهریور 1399 - 6:05
کار آفرینی - درس‌های ارزشمندی که شما را به اهداف بزرگ می‌رساند
درس‌های ارزشمندی که شما را به اهداف بزرگ می‌رساند
امتیاز مطلب: 98%

برای دستیابی به موفقیت و اهداف بزرگ، باید اراده‌ی قوی داشته باشید. مدیرعامل ها و کارآفرینان موفق همواره درس‌هایی ارائه می‌دهد که به دیگران امکان می‌دهد به راز موفقیت آن‌ها پی ببرند. با یوکن همراه باشید.

تیموتی سایکس به عنوان کارآفرین موفق آمریکایی و تاجر سهام ارزان (Penny Stocks) معرفی می‌شود که در بازار بورس ارزان معاملات میلیون دلاری داشت و به شهرت جهانی دست یافت. خیلی از مردم از او می پرسیدند چطور توانستی به یک کارآفرین موفق و میلیونر تبدیل شوی، در این راستا او درس‌هایی که برای رسیدن به اهداف زندگی نیاز است را توضیح می‌دهد.

روی چیزهایی که نیاز دارید تمرکز کنید نه چیزهایی که می‌خواهید

شاید فردی دوست داشته باشد یک خانه بسیار شیک و سه خودروی گران قیمت داشته باشد، اما آیا واقعاً به آن‌ها نیاز دارد؟ این سؤال می‌تواند اولویت‌هایتان را مشخص کند، اما هنوز خیلی‌ها متوجه اهمیت آن نیستند. باید به اهدافتان اشتیاق، انگیزه و تمایل شدیدی داشته باشید تا به آن‌ها برسید؛ اما اینکه تنها چیزی را "می‌خواهید" بدین معنی نیست که حتماً به آن خواهید رسید.

از تمام خوب و بدهای زندگی‌تان درس بگیرید

خوب و بد زندگی در کنار هم است. شما باید به دنبال تجربیات جدید باشید. وقتی زندگی‌تان حال و هوای مثبتی دارد، از خودتان بپرسید چطور می‌توان این شرایط را مدیریت کرد تا موفقیتتان تکرار شود و پیروزی‌هایتان را جشن بگیرید. باید بتوانید از اتفاقات منفی هم درس بگیرید. ببینید چرا شکست خورده‌اید و چطور می‌توانید از تکرار دوباره شکست جلوگیری کنید.

هر هفته زمانی را در نظر بگیرید و روی موفقیت‌ها و شکست‌های خود تمرکز کنید. با این کار رشد می‌کنید و به اهدافتان نزدیک خواهید شد. البته نباید خیلی هم غرق در گذشته شوید، تنها کافی است از هر تجربه درس بگیرید و این به معنای آن است که کارتان را درست انجام داده‌اید.

به ارزش‌های زندگی اهمیت دهید

اگر بخواهید هم‌زمان کارهای زیادی انجام دهید، خیلی راحت تمرکز خود را از دست می‌دهید. برای این که مطمئن شوید روی موفقیت متمرکز هستید، برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت داشته باشید.

باید درباره همه چیز از خودتان سؤال بپرسید. مثلاً آیا کاری که الآن انجام داده‌ام در راستای دست یابی به اهداف کوتاه مدت، میان مدت یا بلند مدت من بوده است؟ نباید خودتان را فریب دهید و همواره در زندگی تان صداقت داشته باشید. اگر جوابتان منفی است، کاری که در حال انجام آن هستید درست نیست. وقتی بتوانید روی برنامه‌ریزی خود تمرکز کنید، از انجام کارهای غیرضروری دور خواهید شد.

قبل و بعد از انجام هر کاری خوب فکر کنید

قبل از انجام هر کاری ببینید چه کاری قرار است انجام شود و آیا این کار شما را به هدفتان نزدیک می کند؟ روی کاری که انجام داده‌اید تمرکز کنید و ببینید آیا می‌توانستید آن را بهتر هم انجام دهید؟

وقتی در حال انجام کاری هستید، به سادگی نمی‌توانید از آن دست بکشید. اگر وسط انجام کار متوجه شدید که با برنامه‌هایتان سازگاری ندارید و آن را متوقف کردید، خواهید دید که با این حرکت چه نتایج شگفت‌انگیزی را به دست می‌آورید.

 

منبع : Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-01 12:18:56
دسته بندی ها