مشاوره شغلی 27 فرد بسیار موفق برای جوانان - قسمت اول

8 شهریور 1399 - 6:00
کار آفرینی - مشاوره شغلی 27 فرد بسیار موفق برای جوانان - قسمت اول
مشاوره شغلی 27 فرد بسیار موفق برای جوانان - قسمت اول
امتیاز مطلب: 99%

اگر سخنان کلیشه‌ای مانند "به دنبال چیزی که اشتیاق داری برو"، "تلاش و کوشش بیشتری از خود نشان بده" و یا " با خودت صادق باش" برای شما کارایی ندارد، در این‌صورت ما چند مورد از مشاوره‌های جدید برای چگونگی شروع شغل مورد علاقه‌تان را برای شما آماده کرده‌ایم. با یوکن همراه باشید.

از "دست از کار بیش از حد بردار" تا "کمی به خودت آرامش بده" در اینجا می‌خواهیم به برخی توصیه‌های غیرمعمول برخی از افراد واقعا موفق بپردازیم.

مارک زاکربرگ «پیدا کردن هدف به تنهایی کافی نیست»

مدیرعامل فیسبوک مارک زاکربرگ می‌گوید که پیدا کردن هدف در زندگی به تنهایی کافی نیست؛ به گفته او بیشتر جوانان به طور غریزی تلاش می‌کنند که این کار را انجام دهند.

در عوض، او به کلاس فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد در سال 2017 گفت که چالش بزرگ برای 20 ساله‌های امروزی ساختن دنیایی است که در آن هرکس یک هدف داشته باشد.

به گفته او "هدف این است که احساس کنید، شما بخشی از چیزی بزرگ‌تر از خودتان هستید و اینکه به شما نیاز دارند و آینده بهتری در پیش رو دارید؛ هدف تنها عامل خوشبختی است."

زاگربرگ گفته است که برای کمک به مردم برای پیدا کردن هدفشان، سه کار وجود دارد که جوانان می‌توانند انجام دهند

  1. کارهای بزرگی انجام دهید، مهم نیست چقدر ترسناک باشند. زاکربرگ می‌گوید " واقعیت این است که هرکاری که ما انجام می‌دهیم در آینده با مشکل مواجه خواهد شد، اما این موضوع نمی‌تواند ما را از شروع کردن باز دارد."
  2. پول و زمان خود را برای کمک به کسی وقف کنید. او می‌گوید " اجازه دهید همه با آزادی کامل به دنبال هدف‌ خود باشند؛ نه تنها به این دلیل که این کار کار درستی است، بلکه به این دلیل که وقتی افراد بیشتری رویاهای خود را به کاری بزرگ تبدیل می‌کنند برای همه ما نیز بهتر خواهد بود."
  3. جامعه را بسازید. او همچنین می‌گوید " ما می‌دانیم که بزرگ‌ترین فرصت‌های ما در حال حاضر جهانی هستند، ما می‌توانیم نسلی باشیم که فقر و بیماری را به پایان برسانیم و همینطور ما می‌دانیم که بزرگ‌ترین چالش‌های ما نیز نیاز به پاسخ جهانی دارند. هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی با تغییرات آب و هوایی مبارزه کند یا از بیماری‌های همه‌گیر جلوگیری کند. این پیشرفت به کنار هم بودن نیاز دارد، نه مثل یک شهر یا ایالت کنار هم باشیم بلکه باید یک جامعه جهانی را تشکیل دهیم."

ریچارد برنسون «هرگز با پشیمانی به گذشته نگاه نکنید؛ به کار بعدی بپردازید»

این سخن را مادر ریچارد برنسون به او آموخت.

بنیانگذار و رئیس گروه ویرجین در مصاحبه‌ای گفت " مدت زمانی که مردم صرف پشیمانی از شکست‌های خود در عوض انرژی گذاشتن بر روی پروژه‌ دیگری می‌کنند من را شگفت‌زده می‌کند؛ من از تمام کارهای تجارت ویرجین لذت می‌برم، بنابراین بازگشت به عقب هرگز یک تجربه بد نیست بلکه فقط نشانه‌ای برای یادگیری است."

شریل سندبرگ «هیچ راه مستقیمی برای جایی که می‌روید وجود ندارد»

" همانگونه که پتی سلرز ار مجله فورچون می‌گوید، شغل یک نردبان نیست بلکه یک  آویزگاه جنگلی است" و مدیر ارشد اجرایی بر سایت کورا نوشت "شما مجبور به دانستن همه چیز نیستید."

شریل ساندبرگ توصیه می کند که یک رویای بلند مدت و انتزاعی برای کار در کنار یک برنامه مشخص 18 ماهه داشته باشید. برنامه بلند مدت به شما کمک می‌کند که بزرگ‌تر رویاپردازی کنید، درحالی که برنامه کوتاه مدت شما را مجبور می‌کند که خود را تحت فشار قرار داده و فکر کنید چگونه می‌خواهید خود را در 1ونیم سال بعدی بهتر کنید.

او اینگونه نوشت " از خود بپرسید که چگونه می‌توانید بهبود یابید و از انجام چه کاری واهمه دارید" و بعد اضافه کرد " این ترس معمولا چیزی است که باید آن را امتحان کنید."

وارن بافت «فروتنی و خودداری را تمرین کنید»

در یک مصاحبه با یاهو، رئیس و مدیرعامل اجرایی برکشیر هتوی وارن بافت گفت که بهترین مشاوره‌ای که او دریافت کرده از عضو هیئت مدیره برکشیر هتوی "توماس مورفی" بوده است. مورفی به بوفت گفته بود

” وارن هیچوقت فراموش نکن که تو می‌توانی هروقت که بخواهی به شخصی ناسزا بگویی؛ این حق را هرگز از دست نخواهی داد. پس فعلا حرفی نزن و ببین که آیا فردا نیز همین حس را داری یا نه."

در طی جلسه سهامداران برکشیر هتوی در سال 2015، بوفت همچنین به یک کودک کلاس هفتمی کنجکاو گفت که کلید دوستیابی و کنار آمدن با همکاران خود این است که یادبگیرید رفتار خود را تغییر دهید، که این تغییر هرچقدر بالغ‌تر شوی، از رفتار افرادی که آن‌ها را تحسین کرده‌اید و از آن‌ها تقلید می‌کنی بدست می‌آید.

بیل گیتز «کارها را پیچیده نکنید»

در مصاحبه‌ای بنیانگذار و رئیس شرکت مایکروسافت بیل گیتز از توانایی وارن بافت در ساده نگه‌داشتن کارها قدردانی کرد

" شما به تقویم او نگاه می‌کنید، می‌بینید که بسیار ساده است. شما با او در مورد موضوعی که او فکر می‌کند کسب و کاری جذاب است صحبت می‌کنید، او چند عدد اساسی و حقایقی را در مورد آن کسب و کار می‌داند و وقتی حس کرد که پیچیدگی آن کمتر شده است او انتخاب می‌کند که بر روی آن کسب و کار سرمایه‌گذاری کند. او کارهایی را انتخاب می‌کند که مدلی برای آن‌ها داشته باشد، مدلی که واقعا قابل پیش‌بینی بوده و برای مدتی طولانی به کار خود ادامه می‌دهد و همچنین توانایی او در کنار زدن شاخ و برگ اضافی، کار بر روی چیزی که واقعا مهم است و فکر کردن بر روی کارهای پایه‌ای، این که او می‌تواند این کارها را انجام دهد بسیار شگفت‌انگیز است. این شکل خاصی از نابغه بودن است."

تونی رابینز «با یادگیری مهارت‌های لازم که ممکن است فاقد آن‌ها باشید، خود را ارزشمند کنید»

قبل از اینکه رابینز به یک سخنران الهام‌بخش با افرادی به دنبال او تبدیل شود، با تمام وقت زیادی که برای کار می‌گذاشت شغلش به جایی نمی‌رسید.

کسی که به او مشاوره داد و در نهایت به او کمک کرد تا همه‌چیز را عوض کند، مربی او سخنگوی انگیزشی، مرحوم جیم ران، بود.

  همانطور که رابینز در پرسش و پاسخ در فیسبوک و دفتر بیزینس اینسایدر در نیویورک توضیح داده است:

" او گفت که، تونی، تو بیش از حد بر روی اینکه کارها سریع انجام شوند تمرکز می‌کنی، ارزش تو در بازار بر اساس توانایی‌ات در اضافه کردن ارزش بیشتر در کارت نسبت به هر کس دیگری است. اگر بتوانی راهی برای انجام کار بیشتر برای دیگر افراد در شرکت، کارکنان، مشتری‌ها نسب به هرکس دیگری پیدا کنی، این کارها در آینده برای تو مناسب خواهد. اما برای انجام این کار باید مهارت‌هایت را بسازی."

مشاهده قسمت بعد

منبع: Businessinsider

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-26 11:22:02
دسته بندی ها