مشاوره شغلی 27 فرد بسیار موفق برای جوانان - قسمت سوم

6 بهمن 1398 - 6:00
کار آفرینی - مشاوره شغلی 27 فرد بسیار موفق برای جوانان - قسمت سوم
مشاوره شغلی 27 فرد بسیار موفق برای جوانان - قسمت سوم
امتیاز مطلب: 91%

اگر سخنان کلیشه‌ای مانند "به دنبال چیزی که اشتیاق داری برو"، "تلاش و کوشش بیشتری از خود نشان بده" و یا " با خودت صادق باش" برای شما کارایی ندارد، در این‌صورت ما چند مورد از مشاوره‌های جدید برای چگونگی شروع شغل مورد علاقه‌تان را برای شما آماده کرده‌ایم. با یوکن همراه باشید.

استیو جابز " تنها به دنبال شور و اشتیاق خود نباشید بلکه به دنبال هدفی بزرگ‌تر از خودتان بگردید"

در مقاله‌ای از بیزس اینسایدر به نوشته کال نیوپورت، نویسنده " آن‌قدر خوب باشید که نتوانند شما را نادیده بگیرند"، به زندگی‌نامه نویس استیو جابز والتر آیزاکسون اشاره می‌کند که در آن او مکالمه‌ای را که قبل از مرگ استیو جابز با او داشته را به یاد می‌آورد.

جابز به آیزاکسون گفت که

" درست است که ما همیشه در مورد به دنبال شور و اشتیاق خود رفتن حرف می‌زنیم اما همه ما جزوی از جریان تاریخ هستیم. شما باید کاری را در جریان تاریخ قرار دهید تا با آن بتوانید به جامعه و دیگر افراد کمک کنید، که بیست، سی یا چهل سال بعد مردم بگویند که او نه ‌تنها به دنبال شور و اشتیاق خود در زندگی بود بلکه برای او ساختن چیزی که دیگران از آن بهره ببرند نیز مهم بود."

 سوز اورمان " با موفقیت انتقادهای بی‌فایده نیز همراه است، آن‌ها را نادیده بگیرید"

در مقاله‌ای در لینکدین در مورد بهترین توصیه‌ای که او تابه‌حال دریافت کرده، سخنگوی انگیزشی، نویسنده و مجری سی‌ان‌بی‌سی سوز اورمان این‌گونه نوشت که موفقیت اغلب اوقات برای او انتقادات تند و زننده‌ای را به همراه داشته است که این انتقادات " کاملاً از حقایق دور بوده‌اند." در آغاز این انتقادات او را عصبانی می‌کردند، اما او درنهایت یاد گرفت که آن‌ها را نادیده بگیرد.

او این‌گونه نوشت

" یک معلم خردمند از هند این نگرش را با من به اشتراک گذاشت " یک فیل گرچه سگ‌ها به او پاس می‌کنند به راه خود ادامه می‌دهد." حقیقت غم‌انگیز این است که ما مجبوریم که راه خود را در شغلمان میان سگ‌ها پیدا کنیم منتقدان خارجی، رقبا، کارفرمایان افتضاح و یا همکاران ضعیف ممکن است بخواهند جلوی شما را بگیرند؛ بر اساس تجربه شخصی من، به شما توصیه می‌کنم که آماده افزایش انتقادات در هنگام رسیدن به موفقیت باشید."

آریانا هافینگتون " خیلی سخت کار نکنید"

در یک پستی در لینکدین، یکی از مؤسسان هافینگتون پست و ترایو گلوبال، آریانا هافینگتون آشکار کرد که او اغلب از افراد جوان می‌‌پرسد که آیا برای به دنبال رؤیاهای خود رفتن باید خیلی سخت تلاش کنند یا نه؟

او این‌گونه نوشت " این به هیچ عنوان واقعیت ندارد و برای مدتی بسیار زیادی ما زیر اثر یک توهم جمعی هستیم که آن توهم سخت تلاش کردن و خود را خسته کردن یکی از هزینه‌های لازم برای دستیابی به موفقیت است، بوده‌ایم."

او می‌گوید که آرزو دارد به گذشته برگشته و به خود جوان‌ترش بگوید " آریانا عملکرد تو نه‌تنها با تعهد به سخت کار کردن بلکه با استراحت، جدا شدن از کار و دوباره‌سازی خود بهبود میابد."

استوارت باترفیلد " یک نگرش تجربی داشته باشید"

استوارت باترفیلد، یکی از مؤسسان فلیکر و مدیر اجرایی اسلک، یکی از سریع‌ترین برنامه‌های رشد کسب و کار در تمام دوران، بهترین توصیه‌ خود را برای افراد جوان با خبرنگار نیویورک تایمز آدام برایانت به اشتراک گذاشت

" بعضی افراد در دوران جوانی خود می‌دانند که دقیقاً قرار است چه‌کاری انجام دهند که البته شانس این افراد بسیار کم است. من حس می‌کنم که افراد در اواسط 20سالگی خود بسیار مشتاق و جدی هستند. آن‌ها بسیار جدی بوده و به‌جای اینکه به دنبال جواب‌ها بگردند می‌خواهند حس کنند که در دوران جوانی چیزهای بسیاری به دست آورده‌اند. پس من سعی می‌کنم تا آن‌ها را به سمت نگرش‌هایی تجربی‌تر هل دهم."

دکتر فیل مکگرا " اطمینان حاصل کنید که با قضاوت هرکسی بر کارهایتان مشکلی نداشته باشید"

شخصیت تلویزیونی، نویسنده، روانشناس، مجری برنامه تلویزیونی "دکتر فیل" به شما پیشنهاد می‌کند که قبل از شروع هر کاری، از خودتان بپرسید که آیا بااینکه کسی نسبت به شما فکری کند یا نظری داشته باشد، مشکلی دارید یا نه؟

او به بیزنس اینسایدر گفت که او این درس را در طول فصل دوم برنامه تلویزیونی‌اش که در آن در پوشش موضوعی خاص برای یک قسمت از برنامه‌اش به مشکل برخورده بود، آموخته است.

پسرش به او گفت " تو باید از خودت این سؤال را بپرسی که اگر کسی بخواهد فقط یک قسمت از برنامه دکتر فیل را ببیند آیا بااینکه او این قسمت را ببیند مشکلی خواهی داشت؟ یا نه؟ اگر جوابت منفی بود، این کار را انجام نده."

مکگرا می‌گوید که او این حرف پسرش را چه وقتی‌که کارهایش را انجام می‌دهد، وقتی‌که کتابی می‌نویسد، مصاحبه‌ای انجام می‌دهد یا اینکه یک قسمت از برنامه تلویزیونی را انجام می‌دهد در ذهنش نگه‌ می‌دارد.

جورج استفانولپس "راحت باشید"

"تقریباً هیچ‌چیزی که امروز شما را نگران می‌کند فردای شما را تعریف نمی‌کند" گوینده اخبار جورج استفانولپس به وب‌سایت غیردولتی نردوالت گفت " درراه رسیدن به شور و اشتیاق خود از اینکه به خود استراحت دهید نترسید، اما حتماً مقداری پول برای این کار ذخیره کنید."

مارلا مالکوم بک "یادتان باشد که هرگز به آنجایی که از آن شروع کرده‌اید برنمی‌گردید"

مارلا مالکوم بک، بنیان‌گذار و مدیرعامل بلومرکوری در یک مصاحبه با آدام برایانت گفت که او همیشه به دانش‌آموزانش یادآوری می‌کند که " هیچ‌کس به اولین کاری که بعد از دانشگاه می‌گیرد، برنمی‌گردد؛ پس به دنبال کاری باشید که برای شما جذاب است، زیرا شما تمایل دارید در کاری که به آن علاقه دارید پیشرفت کنید؛ اما تنها توصیه من این است که فقط آن کار را انجام دهید، شما چیزی برای از دست دادن ندارید."

قطعه دیگری از توصیه او این است که به سمت فن‎‌آوری بروید.

و او بیان کرد که " اگر به تمام مهارت‌هایی که شرکت‌ها نیاز دارند نگاه کنید، همه آن‌ها شامل قسمتی از استفاده از فن‌آوری می‌باشند."

تی.جی. میلر "از هرکسی که اطرافتان هست بیشتر کارکنید"

تی.جی. میلر، کمدین، ستاره سریال "سیلیکون ولی" از شبکه اچ‌بی‌او به وب‌سایت غیردولتی نردوالت گفت که این حرف واقعاً فرمولی برای موفقیت است " این فرمول برای من مؤثر واقع بود و من یک استعداد متوسط داشته و بسیار سخت‌کوش هستم."

مشاهده قسمت قبل

مشاهده قسمت بعد

منبع: Businessinsider

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-25 15:31:54
دسته بندی ها