رویای بزرگ داشته باشید

14 فروردین 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - رویای بزرگ داشته باشید
رویای بزرگ داشته باشید
امتیاز مطلب: 98%

این احتمالا یکی از رایج‌ترین و معقول‌ترین توصیه‌های ممکن است. برای رسیدن به موفقیت، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که هدف بزرگی داشته باشیم و اجازه ندهیم رویاهایمان را محدود کند، مگر غیر از این است؟ خب، این تمام داستان نیست. این نوع تفکر که "بزرگ‌تر بهتر است" همچنین می‌تواند یک شمشیر دو لبه باشد، حداقل در جهان کارآفرینی که این‌طور است، کاترین مینشو، مدیرعامل شرکت دِمیوز، این موضوع را به خوبی می‌داند. در ادامه با یوکن همراه باشید.

او در سال 2011، برای بنیان‌گذاری پلتفرم توسعه شغلی در سن 26سالگی، کار خود را در شرکت بهداشتی کلینتون ترک کرد، که اکنون سالیانه 50میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد را جذب می‌کند. او می‌گوید که کارآفرینان باید رویای بزرگ داشتن را با کوچک بودن شروع کرده و شغل خود را به تعادل برسانند. در غیر این صورت، خود را محکوم به شکست می‌کنند. او می‌گوید:

به عنوان یک بنیان‌گذار تلاش برای ساختن بزرگ‌ترین و بهترین کسب و کار ممکن می‌تواند بسیار وسوسه‌انگیز باشد اما شما آنچه را که نمی‌دانید را نمی‌دانید، شما می‌توانید زمان و پول زیادی را صرف ایجاد چیزی کنید اما متوجه شوید که بازار به شما نیاز دارد تا در مسیر دیگری حرکت کنید.

مینشو می‌گوید که بهتر است اولین حمله خود به دنیای کسب و کار را به جای اساس قراردادن یک دیدگاه بزرگ بر اینکه کسب و کارتان چگونه باید باشد، بر پایه اطلاعات و آزمون و خطا بنا کنید. تعریفی از این کلیشه این می‌شود که تازه‌کارانی که در دنیای کسب و کار زمین را به لرزه در می‌آورند، یک روزه ساخته نمی‌شوند. زمانی که مینشو و یکی دیگر از بنیانگذاران الکساندرا کاوولاکوس اولین مدل خود را از وبسایت ساختند، آن‌ مدلی که ساخته بودند بسیار پر زرق و برق بود. مینشو می‌گوید:

ما مشاوره‌ای عالی از یکی از مشاوران خود دریافت کردیم که به ما گفت یک فقط چیزی راه‌اندازی کنید و آن‌ را ساده نگه‌دارید که این حرف به بازگشت ما به طرح‌های اولیه و ساده‌ترین ایده ما نیاز داشت که در نهایت تبدیل به نسخه اولیه محصول اصلی و پروفایل‌های شرکت ما یعنی میوز شد. اگر ما تلاش می‌کردیم که همه چیز را از اول تا آخر می‌ساختیم، احتمالا هرگز کارمان شروع نمی‌شد.

علاوه‌بر آن، در روزهای نخستین، کسب و کار تازه تاسیس آن‌ها پول کافی در بانک نداشت تا هزینه‌های کارمندان تمام وقت را تامین کند. و او اضافه کرد:

قدم شروع کوچک‌ ما نیز کار با کارمندان نیمه وقت و کارآموزان بود که بیشتر آن‌ها در طول کار به کارمندان ما تبدیل شدند.

با اینحال مینشو می‌گوید که داشتن یک دیدگاه اساسی هنوز بخش مهمی از یک موفقیت به حساب می‌آید. رویای بزرگ داشتن تا زمانی خوب است که شما نخواهید به اجبار کسب و کار جدید خود را با آن استانداردهای غیر واقعی مطابقت دهید. با در نظر گرفتن یک رویکرد محتاطانه‌تر برای ایجاد کسب و کار خود شما می‌توانید خود را برای یک موفقیت طولانی مدت تنظیم کنید. مینشو بیان می‌کند:

رویایی بزرگ داشتن مهم است تا بدانید که قرار است به کجا برسید، همچنین اغلب مهم است که دیدگاهی بزرگ برای انگیزه‌ دادن به تیم خود و رسیدن به یک جایگاه قابل توجه در بازار داشته باشید؛ اما اگر بخواهید به صورت واقعی چیزی را بسازید و منابع خود را توسعه دهید، اغلب کار خود را کوچک شروع کردن مفید خواهد بود.

منبع: Businessinsider

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-04-01 14:00:31
دسته بندی ها