برند سازی با 16 نکته ارزشمند؛ چطور اعتماد به برند را به وجود آوریم؟

25 اردیبهشت 1399 - 6:00
برندینگ - برند سازی با 16 نکته ارزشمند؛ چطور اعتماد به برند را به وجود آوریم؟
برند سازی با 16 نکته ارزشمند؛ چطور اعتماد به برند را به وجود آوریم؟
امتیاز مطلب: 96%

هر کسب و کاری باید به دنبال جلب رضایت و اعتماد مشتریان خود باشد. اگر سابقه و پیشینه‌ی طولانی ندارید، مشتریان تنها به قول‌هایی که به آن‌ها می‌دهید، تکیه می کنند. اعتماد به برند اهمیت زیادی در کسب و کارهای جدید دارد؛ اما برای این که دیگران به برند شما اعتماد کنند و آن را به دوستان خود پیشنهاد دهند، چه کارهایی باید انجام دهید؟ در ادامه با یوکن همراه باشید تا 16 توصیه برای جلب اعتماد مشتریان به برند شما را معرفی کنیم.

همواره در ارتباط خود با مشتریان صداقت و راستی را در پیش بگیرید تا بتوانید برند سازی کنید و حس اعتماد به برند را به وجود آورید. باید مطمئن شوید صدای برند شما با مصرف کننده ارتباط خوبی برقرار می کند. لازم است به بازخوردهای مشتریان توجه کنید. واکنش صادقانه شما نسبت به بازخوردها سبب می شود تا کارهایی که لازم است را انجام دهید و به آن‌ها نشان دهید به گفته هایشان توجه دارید و برایشان ارزش قائلید.

با صدایی واقعی با مشتریانتان حرف بزنید

صدای برند باید انسانی، قاطع و مهربان باشد. وقتی می خواهید متن معرفی محصولات و خدمات خود را بنویسید، آن را تا جای ممکن محاوره‌ای کنید تا شبیه زبان واقعی افرادی باشد که در پس برند شما قرار گرفته اند. بسیار خوب است از زبانی واقعی و انسانی استفاده کنید، اما این زبان سبب ایجاد اعتماد نخواهد شد و برای این منظور به گفت و گویی صادقانه و طبیعی نیاز دارید.

رابطه‌ای دوستانه برقرار کنید

برای ایجاد اعتماد به برند برای استارتاپی که تازه راه اندازی کرده‌اید، نیازمند رابطه‌ای دوستانه با مشتریانتان هستید، زیرا باید روی مشتری جدید سرمایه گذاری و به احساسات او توجه کنید. توجه و مراقبت ویژه درباره تأثیر ارتباطی که با مشتریان جدید خود دارید، قوانین لازم برای ایجاد اعتماد نسبت به برند خود را مشخص می کنید.

با اولین مشتری همانند فردی بسیار مهم برخورد کنید

برای اولین مشتری خود استانداردهای بالایی داشته باشید و از استانداردهای معمول جلوتر بروید. باید به مشتری نشان دهید کسب و کار شما برای به دست آوردن اعتماد و راضی نگه داشتن او هر کاری انجام می دهد. اگر ارتباط خوبی با مشتریان خود ایجاد کنید، زمینه‌ای فراهم می‌شود تا آن‌ها دیگران را به خرید از شما ترغیب کنند و حتی به مشتریان جدید اطمینان دهند قابل اعتماد هستید.

برندسازی - مشتری مداری

بازخورد بگیرید و برای بازخوردها ارزش قائل شوید

هر کسب و کاری باید از مشتریان خود بخواهد بازخوردهایشان را بیان کنند و به این بازخوردها هم اهمیت دهند. می توان بازخوردها را از طریق نظرسنجی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی یا شرکت در بررسی‌های آنلاین دریافت کرد. بررسی‌های آنلاین روی تصمیم گیری مشتریان برای خرید تأثیر بسیار زیادی دارد. استارتاپ ها باید مشتریان را به بیان بازخوردها تشویق کنند، روی بازخوردهای دریافتی مدیریت داشته باشند و با صداقت به آن‌ها پاسخ دهند.

درباره تولید محصول و شکل گیری ایده‌ها حرف بزنید

بیان داستان شکل گیری ایده و تولید محصول، راهی مؤثر برای نشان دادن تمام سختی‌هایی است که در تولید محصول وجود داشته است. با بیان فرآیند طراحی، نمونه‌های آزمایشی و داستان شکست‌ها، می توانید ارتباطی احساسی با مشتریان برقرار کنید و مشتریان جدید را ترغیب کنید به سمت خرید از شما بیایند.

خدمات خوبی به مشتریان ارائه دهید

چطور می‌توانید در روابطتان اعتماد طرف مقابل را جلب کنید؟ باید خدمات عالی به مشتریان بدهید و به او بفهمانید صادق و قابل اطمینان هستید و گرچه از او چیزهایی می گیرید، چیزهایی هم به او می دهید. شما باید با ارائه‌ی بهترین خدمات به مشتریان به صورت شبانه روزی نشان دهید که به آن‌ها اهمیت می‌دهید. باید درباره چیزی که ارائه می دهید صادق باشید و هیچ وقت دروغ نگویید. هر از گاهی بدون دلیل به آن‌ها خدمات و محصولات اضافی ارائه نمایید.

برای مشتریان خود تجربه به وجود آورید

امروزه روش‌های سنتی "برند سازی" تأثیر زیادی ندارد. بازاریابان به دنبال برند سازی نیستند بلکه مشتریان این کار را انجام می دهد، البته صاحبان کسب و کارها باید زمینه‌ی لازم برای این کار را فراهم کنند. استفاده از رویدادهای واقعی بهترین روش انجام آن است، به همین خاطر فعال سازی برند به اصلی‌ترین بخش بودجه‌های بازاریابی کسب و کار به کسب و کار (B2B) تبدیل شده است.

ارزش ویژه‌ی برند را به وجود آورید

ارزش ویژه‌ی برند (Brand Equity) یعنی چیزهایی که مشتریان درباره شما می گویند. این فاکتور اهمیت بسیار زیادی در اعتماد به برند دارد. باید شرایطی فراهم کنید تا مشتریانتان در سایت‌های بررسی برند درباره کارهایی که انجام داده‌اید حرف بزنند. با صحبت درباره مشتریان راضی و قرار دادن آن در وب‌سایت خود یا اشتراک گذاری آن‌ها با مشتریان بالقوه، اعتماد بیشتری نسبت به برند خود ایجاد خواهید کرد. پس با این کارها در طول زمان ارزش ویژه‌ی برند شما بالا می رود.

برندسازی - ارزش برند

به دنبال شفافیت بیشتر باشید

برندهای موفق به وعده‌های خود عمل می کنند و از طریق عمل به این وعده‌ها، اعتماد به برند را در بین مشتریانشان افزایش می دهند. این کار از طریق سرمایه گذاری روی امنیت داده‌ها، جمع سپاری محصولات جدید از بازخوردهای مشتریان و اجرای شیوه‌های آگاهانه اجتماعی در سراسر زنجیره‌ی تأمین انجام می شود. با اجرای این روش‌ها می توانید اعتماد مشتریان را به برند خود جلب کنید و تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای برای آن‌ها به وجود آورید.

برای پیدا کردن پاسخ به مخاطبتان توجه کنید

برای برند سازی از اشتباهات رایج و معمول خودداری کنید، زیرا مشتریان به سرعت متوجه آن می شوند. باید روی درک مشتری، آنچه می خواهد و این که خدمات و محصولات شما چه ارزشی برای آن‌ها دارد، تمرکز کنید. اجازه دهید این شناخت، ارتباط معناداری میان شما و مخاطبانتان به وجود آورد.

از مدارک اثبات شده بهره ببرید

شما می توانید از تجربیات مشتریان قبلی به عنوان مدرک اثبات شده برای نشان دادن ارزشی که برند شما ارائه می دهد، جوایزی که مدیران کسب و کار دریافت کرده‌اند برای نشان دادن اعتبار کسب و کارتان در صنعت و ضمانت‌های خدماتی که ریسک‌های موجود برای مشتریان بالقوه را از بین می برد، استفاده کنید.

برای برند سازی ارزشی را ارائه دهید

شرکت‌ها می توانند به جای این که تنها محصول یا خدمات خود را تبلیغ کنند، از طریق ارائه ارزش به مشتریان خود، به ایجاد اعتماد به برند کمک کنند. این کار از طریق ارسال مطالب آموزنده انجام می شود که سبب بالا بردن اعتبار کسب و کار در حوزه‌ی فعالیت خود خواهد شد. این کار به مشتریان نشان می دهد به آن‌ها اهمیت می دهید و این سبب افزایش اعتماد به برند می شود.

تعاملات درستی برقرار کنید

ایجاد اعتماد به برند تنها با یک اقدام ساده به وجود نمی آید، بلکه برای جلب اعتماد مشتریان باید تجربیات زیادی وجود داشته باشد تا سبب شود مشتری با برند شما رابطه‌ی عاطفی برقرار کند. وبلاگ‌ها بهترین ابزار برای ارائه مطالب ارزشمند به مخاطبان هستند که در آن‌ها چیزی به فروش نمی رسد. اضافه کردن ارزش، اولین گام در ایجاد علاقه میان شما و مخاطبان است. پس از ایجاد علاقه، وظیفه‌ی شما تقویت رابطه از طریق تعاملات و تأکیدهای مداوم است.

برندسازی - تعاملات درست

اجازه دهید دیگران برایتان برند سازی کنند

دیگران تمایل زیادی به آنچه می گویید ندارند و بیشتر می خواهند چیزهایی بشنوند که دیگران درباره شما می گویند. باید همواره تجربیات مکتوب و ویدئویی مشتریان را به اشتراک بگذارید. اگر داستان موفقیت دیگران را بیان کنید، مشتریان دیرباور هم راحت‌تر باور می کنند شما می‌توانید آن‌ها را به موفقیت برسانید. بهتر است در مطالعات خود، آمار مشخصی ارائه دهید و تا جای ممکن از کلی گویی بپرهیزید.

مشتریان خود را معرفی کنید

اگر شما صاحب کسب و کار B2B هستید، بسیار مهم است نام مشتریان قبلی و فعلی خود را در وب سایتتان نمایش دهید. این کار سبب ایجاد اطمینان به برند شما شده و باعث می شود مشتری، برندتان را به رسمیت بشناسد. اگر با برندهای دیگری که مشتریان به آن‌ها اعتماد دارند همکاری کرده‌اید، مشتریان تمایل پیدا می کنند به شما هم اعتماد کنند.

به قول‌های خود پایبند باشید

توصیه می کنیم وعده‌ی برند یا همان بیانیه رسالت را در سایت خود منتشر کنید؛ اما آنچه باعث ایجاد اعتماد به برند شما می شود، این است که نشان دهید به هر آنچه می گویید عمل خواهید کرد و به تمام حرف‌هایتان پایبند هستید. برآورده نکردن انتظارات مشتریان، آسیب زیادی به رابطه‌ی شما وارد می کند. اگر از نظر کیفیت و نحوه ارائه محصولات و خدمات، از انتظارات مشتریان جلو بزنید، به سرعت خواهید دید چطور به یک برند موفق تبدیل می شوید.

 

اگر به برندسازی علاقه‌مند هستید، در یوکن‌آکادمی برای شما دوره آموزشی مرتبطی قرار دادیم. از طریق لینک زیر می‌توانید اطلاعات کامل آن را مشاهده کنید:

دوره آموزشی «خلق یک استراتژی برند»

 

منبع: Forbes

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-13 16:33:32
دسته بندی ها