تجربیات ارزشمند آنتونی بوردین برای کارآفرین موفق شدن!

3 بهمن 1399 - 11:00
کار آفرینی - تجربیات ارزشمند آنتونی بوردین برای کارآفرین موفق شدن!
تجربیات ارزشمند آنتونی بوردین برای کارآفرین موفق شدن!
امتیاز مطلب: 95%

زندگی آنتونی بوردین، سرآشپز و مجری محبوب تلویزیون، همراه با نکات فوق‌العاده‌ای است که درس بزرگی در دنیای کارآفرینان به حساب می آید. با یوکن همراه باشید.

خبر فوت آنتونی بوردین، جهان را در اندوه فرو برد، مردی که برای بیشتر مردم، الهام بخش بهتر غذا خوردن، بهتر سفر کردن و حتی بهتر زندگی کردن بود؛ اما اکنون قصد داریم زندگی آنتونی بوردین را از زاویه‌ی دیگری ببینیم و از درس‌های آن برای کارآفرینان عبرت بگیریم.

فراتر از مرزها پیش بروید

اگر آنتونی تنها در عرصه‌ی سرآشپزی به موفقیت می رسید و فراتر از آن نمی رفت، بدون شک تنها مردم نیویورک او را می شناختند؛ اما او انتخاب دیگری هم داشت؛ او نمی خواست تنها به عنوان یک سرآشپز معرفی شود. به همین خاطر، به نویسندگی روی آورد و ده‌ها کتاب نوشت و حتی برنامه‌های مسافرتی-غذایی زیادی هم برپا کرد.

شاید شما هم برای رسیدن به جایگاه فعلی و داشتن یک کسب و کار موفق، سختی‌های زیادی را تحمل کرده باشید. (بدون شک همین طور است.) اما باید باور کنید، به جایی که قرار دارید، محدود نمی شوید. اگر صاحب یک شرکت حسابداری هستید اما در رویای تدریس در کلاس‌های هنری هستید، چرا که نه؟ هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید شما در همان حرفه باقی بمانید و حق گام برداشتن در مسیر مورد علاقه‌تان را ندارید.

هیچ وقت متوقف نشوید

در طی هفته‌ی گذشته، هواداران آنتونی بوردین نقل قول‌های زیادی را از او به اشتراک گذاشتند، چرا که بوردین مرد بسیار متفکر و هوشمندی بود. یکی از نقل قول‌های او را مرور می کنیم:

"اگر لازم باشد خود را حامی و پشتیبان چیزی بدانم، آن چیز "حرکت" است. حرکت کنید، هرچقدر که می توانید و هر چه دورتر بهتر. از اقیانوس عبور کنید و به سادگی از رودخانه بگذرید. خود را در شرایط دیگران قرار دهید، یا حداقل غذای آن‌ها را بخورید. این کار برای تمام انسان‌ها نقطه‌ی مثبتی است."

هرچند بیشتر نقل قول‌های او در مورد سفر است، اما در دنیای کسب و کار نیز صدق می کند. وقتی شما به حرکت پایان می دهید، دیگر رشد نمی کنید. اگر فکر می کنید تمام اقدامات لازم را برای کسب و کار خود انجام داده‌اید و دنیا نمی تواند نکته‌ی جدیدی به شما بیاموزد، سخت در اشتباه هستید. یادگیری مداوم باعث می شود هوشیار و رقابتی باقی بمانید.

هرگز دست از کنجکاوی نکشید

در خیلی از اپیزودهای برنامه‌ی تلویزیونی آنتونی بوردین، او را در کشوری در حال توسعه می بینم که در یک رستوران یا اتاق نشیمن شلوغ نشسته و غذای آن منطقه را تست می کند. این در حالی است که افراد محلی دور او جمع شده‌اند و با تعجب به این مرد آمریکایی نگاه می کنند.

آنتونی بوردین عاشق غذاهایی است که با فرهنگ او سازگار نیست؛ البته نباید او را تظاهر گرا بدانید. همین کنجکاوی است که او را تا این اندازه مشهور کرده است.

کنجکاوی باعث می شود تجربیات جدیدی داشته باشیم. تا وقتی از منطقه‌ی امن و راحت خود خارج نشویم و موقعیت‌های متفاوت را امتحان نکنیم، نمی دانیم چطور به کارآفرین بهتری تبدیل شویم.

با احترام رفتار کنید

یکی از خصوصیات بارز و عالی آنتونی بوردین در مجموعه‌ی No Reservations، احترام او نسبت به دیگر فرهنگ‌هاست. او تمام واژه‌ها و آداب و رسوم‌های مختلف را یاد می گیرد، هر غذایی که به او پیشنهاد می دهند را امتحان می کند و می داند مردم نمی توانند غذایی را که برای او آماده کرده‌اند، برای خودشان درست کنند.

وقتی موفق می شویم که بهترین کاری را که می توانیم، انجام دهیم. پس بار دیگری که یکی از کارمندان مرتکب اشتباهی شد یا کسی شما را رنجاند، آرامش خود را حفظ کنید و برای او احترام قائل شوید.

از زندگی لذت ببرید

آنتونی بوردین می خواست از زندگی خود بیشترین لذت را ببرد. او مسیر زندگی خود را انتخاب کرده بود. به همین خاطر خیلی‌ها جذب او شدند. البته همیشه اعتبار و صداقت خود را حفظ می کرد. اکنون کسی نمی تواند بگوید کاش بوردین استفاده‌ی بیشتری از زندگی اش می کرد.

شما فقط یک بار به دنیا می آیید. اگر با کسب و کار خود احساس رضایت ندارید، آن را تغییر دهید. به سراغ کار دیگری بروید تا وقتی به گذشته‌ی خود نگاه می کنید، احساس پشیمانی نکنید.

 

منبع: Forbes

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-23 01:06:22
دسته بندی ها