استراتژی‌هایی که برخی‌ها را در کار و زندگی‌شان به موفقیت رسانده است

4 آذر 1399 - 11:07
انگیزشی - استراتژی‌هایی که برخی‌ها را در کار و زندگی‌شان به موفقیت رسانده است
استراتژی‌هایی که برخی‌ها را در کار و زندگی‌شان به موفقیت رسانده است
امتیاز مطلب: 98%

راه اندازی یک کسب و کار جدید کار چندان پیچیده‌ای نیست، هر چند به تخصص‌های خاص خود نیاز دارد. البته به جز تخصص‌های موردنیاز، نوع نگرش و رفتار افراد می تواند به موفقیت آن‌ها کمک کند. اکنون در یوکن قصد داریم 37 راز انسان‌های موفق را معرفی کنیم که باعث شده به موفقیت‌های چشمگیر دست پیدا کنند.

چطور احساسات خود را کنترل کنیم

چگونه همانند انسان‌های موفق خوش بین باشیم؟

  • هر روز منتظر اتفاقی بزرگ باشید.
  • با اطرافیانتان همان گونه رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند.
  • اگر قادر به تغییر چیزی نیستید، بیهوده وقت خود را برای آن تلف نکنید.
  • روی کاری که انجام می دهید تمرکز کنید، نه نتیجه‌ای که می خواهید.
  • خیرخواه دیگران باشید.
  • از افراد سمی و افسرده و صحبت‌های ناامیدکننده اجتناب کنید.
  • هر روز غذایی خوشمزه درست کنید.
  • تلویزیون را کنار بگذارید.
  • قدردان داشته‌هایتان باشید.
  • به یاد داشته باشید بهترین اتفاق در انتظارتان است.

استرس

چگونه استرس کمتری داشته باشیم؟

  • با تغییر نگرش و صبور بودن، خود را نگران نتیجه‌ی کارها نکنید.
  • روی کاری که انجام می دهید تمرکز کنید، نه نتیجه‌ی کار.
  • اگر کارهای زیادی برای انجام دارید، به دنبال کاهش آن باشید.
  • ساعت کاری خود را به حدود 40 ساعت در هفته برسانید.
  • از ارتباط با کسانی که نمی توانند استرس خود را کنترل کنند، دوری کنید.
  • برای انجام کارهایتان به مکانی دور از مزاحمت و شلوغی بروید.
  • برنامه‌های خبری که تنها فکرتان را به هم می ریزد، تماشا نکنید.
  • دست از پروژه‌هایی که نمی توانید به خوبی انجام دهید بردارید.
  • در دنیای مجازی با غریبه‌ها و افراد نادان صحبت نکنید.
  • به جای اینکه کارها را به طور هم‌زمان انجام دهید، آن‌ها را جداگانه و پشت سر هم انجام دهید.

چگونه بر ترس‌های خود غلبه کنیم؟

  • با تمام وجود با ترس‌هایتان رو به رو شوید.
  • مقابله با ترس را در ذهن خود تجسم کنید تا کمتر از آن بترسید.
  • به یاد داشته باشید ترس همان هیجان است که تغییر شکل داده است.
  • تمام ترس‌هایتان را به انرژی‌ای برای انجام بهتر کارها تبدیل کنید.

چطور به پذیرفته نشدن، مواجه شویم؟

  • قبول کنید پذیرفته نشدن به خاطر اختلاف عقیده است.
  • پذیرفته نشدن وقتی به شما آسیب می رساند که خودتان بخواهید.
  • هر شکستی شما را به هدفتان نزدیک‌تر می کند.
  • فرصت‌ها را مدنظر بگیرید تا بتوانید بدون وقفه به راهتان ادامه دهید.

هدف-انگیزه-نوشتن

چگونه با شکست‌ها کنار بیاییم؟

  • اهدافی داشته باشید که به شما انگیزه ادامه دادن بدهد.
  • همیشه اهداف خود را روی کاغذ بیاورید و آن‌ها را مقابل چشم تان قرار دهید.
  • با اراده باشید. به جای "سعی می کنم انجامش دهم" بگویید "حتماً ... یا باید انجامش دهم."
  • اهداف بزرگ خود را به هدف‌های کوچک‌تر و قابل دسترس بشکنید.
  • ببینید در جهت دست یابی به اهدافتان پیش می روید یا از آن‌ها دور هستید؟
  • پذیرای شکست باشید. به خود بقبولانید شکست سبب بهبود زندگی‌تان می شود.
  • به خاطر داشته باشید وقتی شکست واقعی رخ می دهد که هیچ کاری انجام ندهید.

چطور شغل خود را مدیریت کنیم

چگونه شغل موردعلاقه‌ی خود را پیدا کنیم؟

  • ابتدا بدانید شغل موردعلاقه‌تان چه بخش‌هایی دارد؟
  • الگوهایی در زندگی داشته باشید و تفکر و روش آن‌ها را دنبال کنید.
  • با شجاعت از منطقه‌ی امن خود بیرون بیایید.
  • یاد بگیرید چطور ایده و توانایی‌های خود را ارائه دهید.
  • برنامه ریزی داشته باشید و از همین حالا شروع کنید.
  • همان طور که خود را بیشتر می شناسید، هدف خود را هم با این شناخت هماهنگ کنید.

چطور امنیت شغلی داشته باشیم؟

  • تا زمانی که برابر شش ماه حقوق خود را پس انداز نکردید، کمتر از درآمدتان خرج کنید.
  • به مهارت‌های خود بیفزایید تا با امنیت بیشتری کار کنید و احتمال اخراج شدنتان به حداقل برسد.
  • فرصت‌های جدید را پیدا کنید و آن‌ها را در نظر داشته باشید.

چطور بازده کاری روزانه را افزایش دهیم؟

  • اگر به کار فروش از راه دور یا پشتیبانی محصول یا خدمات مشغول نیستید، جواب تلفن‌های ناشناس را ندهید.
  • از ایمیل استفاده کنید تا زمان کمتری هدر رود.
  • از مکالمه غیرضروری با همکاران خودداری کنید.
  • صدای هشدار و اعلان‌ها را کم کنید تا مزاحم کارتان نشوند.
  • زمان انجام کارها را ثبت کنید تا بدانید چقدر از وقتتان استفاده کرده‌اید.
  • یادتان باشد 20 درصد اقدامات شما منجر به 80 درصد نتیجه می شود.
  • تنها همان 20 درصد نتیجه بخش را انجام دهید.
  • کارهایی که نیازمند تلاش کمتری است اما منجر به نتیجه‌ی بیشتری می شود را در اولویت خود قرار دهید.

چگونه از سایت لینکداین، بهترین استفاده را ببریم؟

  • برند شخصی شما مشخص می کند دیگران شما را چگونه می بینند.
  • عکس مناسبی برای صفحه‌ی خود انتخاب کنید و از قرار دادن عکس‌های غیرحرفه‌ای خودداری کنید.
  • رزومه‌ی خود را در راستای اهداف شغلی‌تان بنویسید.
  • توصیه نامه‌های واقعی داشته باشید.
  • نظرات غیر مرتبط با شغلتان را منتشر نکنید.

چگونه مصاحبه‌ی کاری خوبی داشته باشیم؟

  • تعریف شغلی درستی داشته باشید.
  • از یکی از کارمندان آن شرکت یا سازمان بخواهید شما را معرفی کند.
  • رزومه‌ی خود را مرتبط با آن موقعیت شغلی بنویسید.
  • مهارت‌های خود را در راستای شغل موردنظر معرفی کنید.
  • به جزئیات شغل قبلی‌تان اشاره نکنید، تنها بگویید چطور به رئیستان کمک کرده‌اید به اهدافشان دست یابند.
  • توانایی‌هایی را نام ببرید که با شرح وظایف شغلی آن شرکت هماهنگ است.

چگونه در مصاحبه‌ی شغلی موفق شویم؟

  • گزینه‌های مختلفی برای کار داشته باشید.
  • تا جای ممکن درباره شرکت استخدام کننده اطلاعات به دست آورید.
  • سؤالاتی بپرسید که نشان دهد به اندازه‌ی کافی تحقیق کرده‌اید.
  • پاسخ سؤالات رایج را خوب بدانید.
  • اگر قبلاً در این شرکت کار کرده‌اید، لباس همیشگی را بپوشید و دیر نرسید.
  • ابتدا پیشنهاد کار را دریافت کنید و بعد تصمیم بگیرید این شغل مناسب شماست یا نه.

کسب و کار -کارمندان-مدیران-مدیریت

چطور کارمندان خود را به بهترین وجه ممکن مدیریت کنیم

مدیران موفق چه باورهایی نسبت به شغلشان دارند؟

  • کسب و کار همانند یک اکوسیستم است، پس به جای رقابت، با دیگران همکاری کنید.
  • یک شرکت از مجموعه‌ای افراد تشکیل می شود، پس به تمام کارمندان به چشم عضوی از گروه نگاه کنید.
  • مدیریت یعنی خدمت رسانی، پس به دیگران در دست یابی به موفقیت کمک کنید.
  • کارمندان شما، همکارانتان هستند، رفتار مناسبی با آن‌ها داشته باشید.
  • با داشتن چشم انداز مناسب، انگیزه ایجاد کنید زیرا ترس مانع پیشرفت افراد می شود.
  • از تغییر نترسید، بلکه از آن استقبال کنید تا به تکامل برسید.
  • تکنولوژی، کارها را آسان‌تر و خلاقیت را شکوفا می کند.
  • کار می تواند همانند تفریح انجام شود، پس آن را اجباری ندانید.چطور کارمندان قابل اعتماد داشته باشیم؟
  • افراد را مدیریت کنید، نه اعداد را.
  • روش کارتان هم راستا با خصوصیات هر فرد باشد.
  • هر آنچه واقعاً به کار مربوط است را ارزش گذاری کنید.
  • برای هر فرد تنها یک اولویت قرار دهید.
  • خونسرد و آرام باشید.
  • در مقابل کارمندانی که عملکرد ضعیفی از خود نشان می دهند، مسئول باشید.
  • افکار و ایده‌های خود را با همه در میان بگذارید.
  • به جای اینکه مدام پاسخ سؤالات دیگران را بدهید با پرسش‌های مناسب، توانایی حل مسئله را در آن‌ها تقویت کنید.
  • تا جای ممکن، با همه یکسان برخورد کنید.
  • بیشتر از آنچه خودتان تلاش می کنید، از دیگران انتظار نداشته باشید.
  • برای هر تصمیم خود، دلیل داشته باشید.
  • حرف‌های مبهم نزنید و همیشه تصمیمات قاطع بگیرید.

چطور کارمندی توانمند را استخدام کنیم؟

  • دقیقا بدانید به دنبال چه افرادی با چه مهارت‌هایی هستید.
  • همیشه به دنبال افراد مناسب باشید.
  • به شخصیت افراد بیشتر از تجربیاتشان اهمیت دهید.
  • استقامت و انعطاف پذیری نشان دهنده توانایی‌های بالقوه شماست.
  • به دنبال استخدام افرادی باشید که انگیزه‌ی بالایی دارند.
  • به نگرش افراد توجه کنید.
  • با تکیه بر منابع بی‌اساس و نامعتبر تصمیم گیری نکنید.

چطور جلسه کاری مفیدی داشته باشیم؟

  • لیستی از مباحث ضروری جلسه داشته باشید.
  • اطلاعات لازم را به دست آورید.
  • در جلسه کاری از بیان مباحث غیر مرتبط و بیهوده اجتناب کنید.
  • صورت جلسه بنویسید و تصمیمات خود را در آن بیاورید.

چطور نقدی سازنده داشته باشیم؟

  • در صورت مشاهده رفتارهای نادرست، تذکر بدهید.
  • ابتدا نکات مثبت را بگویید، سپس چیزهایی که باید تغییر کنند را مطرح کنید.
  • دلیل هر رفتاری را جویا شوید.
  • برای تغییر یک رفتار، برنامه ریزی کنید و با فرد به توافق برسید.
  • تغییر هر رفتاری را به دقت بررسی کنید.

نظرات-عقیده ها

چطور نظر افراد مخالف را تغییر دهیم؟

  • جلسه‌ای برای صحبت کردن آن‌ها در نظر بگیرید.
  • جلسه‌ی گفتگو با افراد مخالف را همانند جلسه‌ی حل مسئله بدانید.
  • با دقت و احترام به صحبت‌های فرد مخالف گوش کنید.
  • از آن‌ها بپرسید چه راه حل پیشنهادی دارند؟
  • نظر شما مهم است.
  • اگر فرد مخالف نظر شما را خواست، بهترین پیشنهاد خود را ارائه دهید.
  • با گفتن "باشه، اما ..." به گفتگو خاتمه دهید.

چطور کارمندی را اخراج کنیم؟

  • بدون پنهان کاری موضوع اخراج را بیان کنید.
  • با او همدردی کنید.
  • تا جایی که امکان دارد، دلیل اخراجش را توضیح دهید.
  • صریح و شفاف حرف بزنید و به سرعت به گفتگو پایان دهید.

چطور همکاران خود را مدیریت کنیم

کدام همکاران رفتارهای آزاردهنده دارند؟

  • افراد دودل و مردد که نمی توانند تصمیم گیری کنند، برایشان محدودیت زمانی درنظر بگیرید.
  • افراد موفقی که همیشه باید پیروز شوند، آن‌ها را مدیر گروه قرار دهید.
  • افرادی که بیش از اندازه احساساتی هستند و همیشه به دنبال جلب توجه‌اند، آن‌ها را نادیده بگیرید.
  • افراد قانون شکن که بی‌هیچ پروایی قوانین را زیر پا می گذارند، با آن‌ها معاشرت نکنید.
  • افراد پرحرف که کلافه‌تان می کنند، با آن‌ها گفتگو نکنید.
  • افراد دو رو که خراب کاری می کنند، همیشه حواستان به آن‌ها باشد.
  • افراد چاپلوس و فرصت طلب که حرف‌های بیجا می زنند، با آن‌ها مؤدب باشید اما اهمیتی به آن‌ها ندهید.
  • افراد پرانرژی که تمام توانتان را می گیرند مگر اینکه خوش بین باشید.
  • افرادی که به دنبال از بین بردن اعتبار دیگران هستند، پس افراد مفید و تأثیرگذار در هر پروژه را شناسایی کنید.
  • افراد باهوش تنها حرف می زنند و کمتر عمل می کنند تا وقتی به حرف‌های خود عمل نکردند و پروژه را ارائه ندادند، به حال خود رهایشان نکنید.

چگونه احترام همکاران را به دست آوریم؟

  • همیشه بدون توجه به سِمت کاری‌تان، خودتان باشید.
  • به دیگران علاقه نشان دهید.
  • به همه توجه کنید.
  • متناسب با علایق و اهدافتان لباس بپوشید.
  • قبل از حرف زدن، کمی مکث کنید تا افکارتان سر و سامان پیدا کند.
  • با لکنت حرف نزنید، بلکه صریح و با اطمینان صحبت کنید.

چگونه سیاست‌های کاری درستی داشته باشیم؟

  • نیازها و خواسته‌های دیگران را شناسایی کنید.
  • با افراد مورد اعتماد برای دست یابی به اهداف مشترک همکاری کنید.
  • کمک‌های دیگران و کمک‌های خود به آن‌ها را به یاد داشته باشید.
  • برای دست یابی به اهداف از دیگران کمک بخواهید.

استخدام-کسب و کار

چگونه بهترین مربی را استخدام کنیم؟

  • مربیان به آموزش آنچه یاد گرفته‌اند، علاقه دارند.
  • به دنبال استخدام افرادی باشید که تجربیات و مهارت‌های موردنیاز شما را دارند.
  • نظر آن‌ها را جویا شوید و روابط خود را تقویت کنید.
  • قبل از توسعه روابط، مهربان باشید.

چگونه در جلسات کاری بهترین باشیم؟

  • جلسه را مسیری برای کمک به پیشبرد دستور جلسه تلقی کنید.
  • از ملاقات‌هایی که در راستای دستور جلسه نیستند، خودداری کنید.
  • ببینید هر جلسه برایتان مفید بوده است یا نه.
  • اگر برای شرکت در جلسه‌ای آماده نیستید، اصلاً در آن حاضر نشوید.
  • از نکات یادداشت بردارید تا وقتی نوبت به شما رسید، صریح و راحت حرف بزنید.
  • با اعتماد به نفس صحبت کنید و براساس فهرست موضوعات خود پیش بروید.
  • گزارش خود از جلسه را بنویسید.

چگونه با فرد مزاحم در محل کار رفتار کنیم؟

  • هیچ وقت به دنبال آرام کردن فرد خاطی نباشید و از او عذرخواهی نکنید.
  • محترمانه و حرفه‌ای رفتار کنید.
  • اگر رفتار نامناسب فرد مزاحم ادامه پیدا کرد، آن محل را ترک کنید.
  • احساساتتان را برای زمانی که با خود تنها هستید نگه دارید.
  • در فرصتی مناسب موضوع را بررسی کنید.
  • در مورد ارزش این همکاری فکر کنید.

نحوه‌ی مدیریت ارتباطات

پنج قانون مهم در ارتباطات محل کار

  • دلیل خود را از برقراری ارتباط بدانید.
  • روشی برای ارتباطات خود انتخاب کنید که برای طرف دیگر رابطه نیز سودمند باشد.
  • پیام خود را ساده و صریح بیان کنید تا ذهن طرف مقابل را درگیر نکند.
  • لغات و اصطلاحات تخصصی را از پیام‌های خود حذف کنید.
  • از به کار بردن لغات تخصصی شغلتان خودداری کنید و این لغات را فقط در هنگام گفتگو با متخصصین به کار ببرید.

ارتباطات-گفت و گو

چگونه گفتگویی سازنده برقرار کنیم؟

  • از علت گفتگوی خود مطلع شوید.
  • صحبت‌های درونی خود را نادیده بگیرید و به افکار منفی توجه نکنید.
  • با دقت به صحبت‌های طرف مقابل گوش کنید.
  • در مورد آنچه گفته شد خوب فکر کنید و آن را با خود تکرار کنید.
  • در مکالمات شرکت کنید و پاسخی بدهید.

چگونه نامه شکایت بنویسیم؟

  • عزم خود را راسخ کنید.
  • تصمیم نهایی را به‌عنوان نتیجه در اول نامه بیان کنید.
  • با بیان استدلال‌های ساده، علت تصمیم خود را بگویید.
  • برای اثبات استدلال‌های خود، مستندات لازم ارائه کنید.
  • تصمیم خود را به عنوان آنچه باید به آن عمل شود، تکرار کنید.
  • عنوان نامه را بعد از نوشتن نامه، بنویسید و در نامه از مزایای تصمیم خود بگویید.

چگونه سخنرانی خود را بهترین شکل ممکن آماده کنیم؟

  • به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که صحبت‌هایتان روی فرد مقابل اثر بگذارد.
  • قسمت‌هایی که به احساسات فرد مقابل مربوط است را نشانه گذاری کنید.
  • داستانی بسازید که براساس آن مخاطب را جلو ببرید و به نتیجه‌ای که می خواهید، برسید.
  • برای همه چیز ساختار ساده‌ای داشته باشید.
  • اسلایدهای سخنرانی ساده، خوانا، مختصر و مرتبط باشد.
  • مطالب خود را به گونه‌ای مرتب کنید که در بیان آن مشکلی نباشد.

چگونه سخنرانی خود را به بهترین وجه ممکن ارائه دهیم؟

  • در هنگام ارائه سخنرانی، بایستید.
  • قبل از شروع سخنرانی، وسایل و تجهیزات موردنیاز را آماده کنید.
  • از یک نفر برای معرفی خود کمک بگیرید.
  • بازه‌ی زمانی مشخصی داشته باشید و به آن پایبند بمانید.
  • اگر شوخ طبع نیستید در سخنرانی‌تان شوخی نکنید.
  • ارائه‌ی خود را براساس حال و هوای جلسه تطبیق دهید.
  • برای اینکه ترسی از سخنرانی نداشته باشید، به جای کل جمع حاضر، افراد را مخاطب قرار دهید.
  • رو در روی مخاطب صحبت کنید.
  • تمام مطالب را بیان کنید.
  • با مخاطبان ارتباط چشمی برقرار کنید.

چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنیم؟

  • در مورد دیگران و کارهایشان کنجکاوی کنید.
  • اگر نیاز بود در مورد خودتان و ارزش کارتان توضیح دهید.
  • اگر فرد مقابل علاقه‌ای به بحث ندارد، موضوع صحبت را تغییر دهید.
  • تفاوت‌های خود را نسبت به دیگر رقیبان بگویید.
  • مکالمه را به گونه‌ای پیش ببرید که به نیازهای مشترک پرداخته شود.
  • اگر طرفین به ادامه‌ی صحبت علاقه‌مند بودند، جلسه‌ای واقعی برپا کنید.

چگونه درباره هدف خود صحبت کنیم؟

  • گزینه‌های موجود برای رسیدن به توافق را بیان کنید.
  • مسائل مهم و اولویت دار را مشخص کنید.
  • برای انتخاب اولویت‌هایتان دلیل قانع کننده داشته باشید.
  • نقشه‌ی دومی داشته باشید تا زیر فشار نمانید.
  • بگذارید طرف مقابل مذاکره را شروع کند.
  • به جای مخالفت با نظر دیگران، به دنبال همکاری و تعامل باشید.
  • به توافقی برسید که نشان دهنده‌ی ارزش‌های دو طرف باشد.
  • وقتی بخش گسترده‌ای از توافقات انجام شد، به مذاکره خاتمه دهید.

چطور با مدیر خود رفتار کنیم

انواع مدیران و رفتارهای آن‌ها

  • مدیران آینده نگر بسیار تأثیرگذار هستند اما می‌توانند رفتاری نامعقول از خود نشان دهند.
  • مدیران جاه طلب به دنبال پیشرفت هستند و نباید از آن‌ها توقع وفاداری داشت.
  • مدیران مقرراتی از تغییر گریزانند، پس برای هر چیزی مدرک داشته باشید.
  • مدیران به روز به فناوری و ابزارهای جدید علاقه دارند، پس همواره مهارت خود را افزایش دهید.
  • مدیران سنتی تنها احترام می خواهند، پس آن‌ها را به عنوان مشاور و مربی استخدام کنید.
  • مدیران مغرور و ازخودراضی قابل اعتماد نیستند، پس هیچ پیشنهادی به آن‌ها ندهید.
  • مدیران اجتماعی به دنبال توافق جمعی هستند اما ممکن است ناگهان سرریز کنند.
  • مدیران دیکتاتور سریع تصمیم گیری می کنند اما باعث دردسر می شوند.
  • عاشقان فروشندگی در هر حال به کار خود مشغول هستند، پس اجازه دهید همان کار را انجام دهند.
  • مدیران بی‌رحم برخی‌ها را اخراج خواهند کرد، پس زودتر به دنبال شغل جدید باشید.
  • مدیران سردرگم نیازمند کمک هستند و شاید برای هر کاری به شما وابسته شوند.
  • مدیران واقعی کمیاب هستند، پس تا می توانید از حضور آن‌ها استفاده کنید.

چگونه باعث خوشحالی رئیسمان شویم؟

  • کاری را که می گویید انجام می دهید، انجام دهید.
  • رئیستان را در جریان تمام کارها قرار دهید.
  • به کیفیت کار خود توجه کنید.
  • وقتی تصمیمی اتخاذ شد، به آن احترام بگذارید.
  • بدون غُرغُر کردن مشکلات را حل کنید.
  • صریح و کوتاه حرف بزنید.
  • به موفقیت رئیس خود کمک کنید.

چگونه بیشترین بازخورد مثبت را از رئیسمان داشته باشیم؟

  • برای انجام کارهایتان به بهترین نحو ممکن، نیازهای خود را بیان کنید.
  • مدیر خود را در جریان پیشرفت کارتان قرار دهید.
  • دلیل قانع کننده‌ای بیاورید که شما را در شغلتان نگه می دارد.
  • به این اطمینان برسید حضورتان در پیشبرد امور اهمیت دارد.
  • اهداف و خواسته‌های مدیر را درک کنید.
  • با رئیستان به یک هدف مشترک برسید.

چگونه بهترین گزارش عملکرد را ارائه دهیم؟

  • بدانید کدام وظیفه را باید با موفقیت به انجام برسانید و توضیحات لازم را بنویسید.
  • به موفقیت‌هایتان بیفزایید و آن‌ها را گزارش دهید تا از آمارهای قبلی خود جلوتر بروید.
  • پیش نویس گزارش عملکرد خود را بنویسید و اطلاعات لازم را جمع آوری کنید.
  • اگر رئیستان به وعده‌ی خود عمل نکرد به دنبال دریافت پاداش دیگری باشید.

چگونه با درخواست‌های غیرمنطقی کنار بیاییم؟

  • درباره موارد غیرمنطقی منعطف باشید.
  • اگر وظیفه‌ای را قبول می کنید، مذاکره کنید تا به نتیجه‌ی موردنظرتان دست یابید.
  • قدرت "نه گفتن" را داشته باشید.
  • اگر درخواست غیرمنطقی را انجام دهید، بخشی از کاری می شود که همیشه باید انجام دهید.

چگونه درخواست افزایش حقوق دهیم؟

  • برای اینکه به نیازها و خواسته‌های شما رسیدگی شود به دنبال بحث‌های بیهوده نباشید.
  • براساس وظایفی که انجام می دهید درخواست افزایش حقوق دهید.
  • اجازه دهید رئیستان بداند گذاشتن جایگزین برای شما چه هزینه‌ای دارد.
  • تفاوت بین ارزش کار و حقوق دریافتی‌تان را نشان دهید.
  • برای مواجهه با مخالفت‌ها آماده باشید تا زودتر به خواسته‌های شما رسیدگی شود.
  • تا وقتی بر سر یک عدد به توافق نرسیدید، به تلاش خود ادامه دهید.

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-06 12:19:57
دسته بندی ها