15 عامل بازدارنده‌ای که هر کسی را از موفقیت دور می‌کند

12 شهریور 1399 - 6:00
عادت‌های موفقیت - 15 عامل بازدارنده‌ای که هر کسی را از موفقیت دور می‌کند
15 عامل بازدارنده‌ای که هر کسی را از موفقیت دور می‌کند
امتیاز مطلب: 61%

هر فردی با فرصت‌های زیادی مواجه می‌شود اما تنها تعداد محدودی از این فرصت‌ها در جهت موفقیت بهره می‌برند. از سوی دیگر، عیوب و محدودیت‌هایی در افراد ناموفق وجود دارد که مانع موفقیت و استفاده این افراد از توانمندی‌هایشان می‌شود. با یوکن همراه باشید. حتما اکنون برایتان سوال پیش آمده که افراد ناموفق چه عیوبی دارند؟

1. وقت‌شان را هدر می‌دهند

افراد ناموفق اجرای کار یا پروژه‌ای را آن‌قدر به تعویق می‌اندازند تا آمادگی کامل پیدا کنند و تمام عواملی که به نظرشان لازم است فراهم شود و بعد دست به اقدام بزنند. اما همین وقت‌کشی مانع موفقیت آن‌ها می‌شود. آن‌چه برای رسیدن به موفقیت لازم است انتظار بیهوده نکشیدن و سریع‌تر دست به عمل زدن است. افراد موفق منتظر نمی‌مانند بلکه به سرعت دست به عمل می‌زنند.

توانایی - توانمندی - علل موفق شدن - علل شکست - عادت های موفقیت

2. به اندازه کافی مصمم نیستند

افراد ناموفق در مواجهه با موانع و مشکلات به سرعت تسلیم می‌شوند. آن‌ها توانایی مبارزه برای رسیدن به هدفشان را ندارند و ترجیح می‌دهند امنیت و آسایش خود را به خطر نیاندازند. این در حالی است که برای رسیدن به موفقیت باید به سوی موانع و مشکلات بروید و بر آن‌ها غلبه کنید.

3. منفی‌بافی می‌کنند

این صحبت بسیار جالبی است:

خوش‌بین‌ها دونات (شیرینی حلقه‌ای) را می‌بینند اما بدبین‌ها سوراخ وسط آن را.

افراد ناموفق در فرصت‌هایی که پیش روی‌شان ظاهر می‌شود، تنها مشکلات را به چشم می‌بینند. آن‌ها به جای این‌که به سوی هدفشان حرکت کنند، بهانه‌تراشی می‌کنند. این در حالیست که مثبت اندیشی لازمه رسیدن به موفقیت است.

4. آن‌ها افکار بیهوده زیادی در سر دارند

ناموفق‌ها مدام درباره افراد موفق صحبت کرده و آن‌ها را ستایش می‌کنند. اما هرگز دست به عمل نمی‌زنند تا همانند موفق ها، به این جایگاه برسند. آن‌ها مدام در حال رویاپردازی هستند به جای این‌که اقدامی برای رسیدن به رویاهایشان کنند. برای رسیدن به موفقیت در کنار رویاپردازی باید دست به اقدام عملی بزنید.

زمان - ساعت - توانایی - توانمندی - علل موفق شدن - علل شکست - عادت های موفقیت

5. آنان اشتباهات‌شان را قبول نمی‌کنند

ناموفق‌ها مدام فکر می‌کنند کارشان را به درستی انجام می‌دهند و اصلا نمی‌خواهند به نظرات دیگران گوش کنند یا از اشتباهات‌شان درس بگیرند. اگر اشتباهات‌شان را انکار نکنند قطعا افراد بیشتری می‌توانند از آن درس بگیرند.

6. ارتباطات ضعیفی با اطرافیان‌شان دارند

ناموفق‌ها به این درک نرسیده‌اند که برای رسیدن به موفقیت و استفاده از فرصت‌ها باید روابط‌شان را با افراد شایسته گسترش دهند. مهارت برقراری ارتباط با دیگران چیزی است که افراد موفق به آن دست یافته‌اند اما بقیه هم باید این مهارت را در خود به‌وجود آورند تا بتوانند موفق شوند.

7. آن‌ها مراقب سلامتی خود نیستند

هر چقدر بیشتر به دنبال دستیابی به موفقیت باشید، به همان اندازه باید به سلامت جسم‌تان اهمیت دهید و برای استراحت خود وقت بگذارید. ناموفق‌ها به بدن‌شان هیچ توجهی ندارند و تنها باعث بروز مشکلات جسمی یا روحی در خودشان می‌شوند.

8. وقت‌شان را صرف افراد نامناسب می‌کنند

برای رسیدن به موفقیت باید با افرادی وقت بگذارید که به شما انرژی و  حمایت می‌دهند تا به هدف‌تان برسید. اما افراد ناموفق وقت خود را با کسانی همانند خودشان می‌گذرانند که هرگز به دنبال رویاهایشان نیستند.

9. ریسک‌پذیر نیستند

هیچ کسی آرزوی شکست یا نا امیدی را ندارد. اما افراد موفق از شکست درس می‌گیرند و آن را عامل مهمی برای رسیدن به موفقیت می‌دانند. در مقابل، ناموفق‌ها تصور اشتباهی از شکست دارند و به جای این‌که خود را متعهد به انجام کاری یا استفاده از فرصتی کنند، ترجیح می‌دهند هیچ اقدامی نکنند تا به شکست نرسند.

ریسک - ریسک پذیری - توانایی - توانمندی - علل موفق شدن - علل شکست - عادت های موفقیت

10. از دیگران قدردانی نمی‌کنند

ناموفق‌ها دوست ندارند داشته‌هایشان را با کسی قسمت کنند. آن‌ها بسیار بدبین‌اند و علاقه‌ای به کار تیمی ندارند. برای رسیدن به موفقیت باید حس قدردانی را در خود تقویت کنید و به پیشرفت دیگران کمک کنید تا خودتان هم موفق شوید.

11. هیچ اشتیاقی به کارشان ندارند

افراد ناموفق به شغل‌شان به چشم منبع درآمدی برای گذراندن خرج‌های زندگی نگاه می‌کنند. این در حالیست که داشتن اشتیاق به کار و آمادگی برای کمک به خواسته های دیگران، لازمه رسیدن به موفقیت است.

12. آنها برای وقت‌شان ارزش قائل نیستند

ناموفق‌ها هیچ ارزشی برای وقت‌شان قائل نیستند در حالی‌که برای رسیدن به موفقیت باید از وقت‌تان بهترین استفاده را ببرید و دنبال انجام کارهایی باشید که شما را به اهداف‌تان نزدیک می‌کند.

13. دوست ندارند لذت‌های زندگی را رها کنند

در دنیای امروز همه می‌خواهند هر چه زودتر به رویاهایشان برسند. اما ناموفق‌ها حاضر نیستند لذت‌ها و تفریحات را کنار بگذارند و کمی صبوری کنند تا اقدامات‌شان به نتیجه دلخواه برسد. این در حالی است که باید صبر و شکیبایی داشته باشیم تا از چالش‌ها گذر کرده و به موفقیت برسیم.

14. به دنبال پیشرفت نیستند

ناموفق‌ها ترجیح می‌دهند همین وضعیت را حفظ کنند و اصلا به دنبال تغییر یا پیشرفت نیستند. برای رسیدن به موفقیت باید به طور مداوم به دنبال پیشرفت و حرکت به سوی اهداف و رویاهایمان باشیم.

پیشرفت - توانایی - توانمندی - علل موفق شدن - علل شکست - عادت های موفقیت

15.خودشان را باور ندارند

موفق‌ها خودآگاه هستند و از ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود اطلاع دارند. اما ناموفق‌ها اصلا نمی‌دانند چقدر استعداد و ظرفیت دارند و به همین خاطر نسبت به توانایی‌هایشان دچار شک و تردید می‌شوند.

منبع: lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-15 03:51:38
دسته بندی ها