موفقیت در 40 سالگی هم ممکن است؛ 20 فردی که بعد از 40 سالگی موفق شدند

9 خرداد 1400 - 6:00
کار آفرینی - موفقیت در 40 سالگی هم ممکن است؛ 20 فردی که بعد از 40 سالگی موفق شدند
موفقیت در 40 سالگی هم ممکن است؛ 20 فردی که بعد از 40 سالگی موفق شدند
امتیاز مطلب: 66%

شاید با دیدن زندگی کارآفرینان موفق، هنرپیشه‌ها و کسانی که در سنین جوانی به موفقیت‌های بزرگ رسیده‌اند، از خودتان بپرسید که من تا به‌ حال در زندگی‌ام چه کرده‌ام و چه جایگاهی دارم. شاید فکر کنید دیگر رسیدن به موفقیت ممکن نیست و از قطار کامیابی و موفقیت جا مانده‌اید؛ اما باید بدانید موفقیت و تلاش برای رسیدن به هدف، سن و سال نمی‌شناسد. با یوکن همراه باشید.

1. ساموئل جکسون

این هنرپیشه بزرگ در 46 سالگی در فیلم داستان عامه‌پسند (Pulp Fiction)، در نقش جولز وینفیلد ایفای نقش کرد.

جالب است بدانید، جکسون قبل از این‌که در سال 1991 میلادی، اولین نقش مهم خود در فیلم تب جنگل (Jungle Fever) را بازی کند، برای دو سال به مواد مخدر آلوده بود و با اعتیاد دست‌وپنجه نرم می‌کرد.

2. مارتا استوارت

استوارت سال‌های متمادی در خدمات پذیرایی و تهیه غذا فعالیت داشت؛ اما چهره سرشناسی نبود. او در 40 سالگی به نوشتن کتاب‌های آشپزی و خانه‌داری روی آورد و توانست به یکی از زنان ثروتمند و موفق آمریکا تبدیل شود.

3. رونالد ریگان

رونالد قبل از این‌که وارد دنیای سیاست شود، هنرپیشه موفقی بود. او در 53 سالگی با سخنرانی معروفش با نام «زمان انتخاب» در جریان انتخابات 1964، در عرصه سیاست خوش درخشید. ریگان در حوزه بازیگری از تمام استعدادهای خود بهره برد و توانست به یکی از محبوب‌ترین رئیس‌جمهورهای قرن بیستم تبدیل شود.

4. هنری فورد

فورد در جوانی، مهندس دستیار توماس ادیسون بود و روی بهبود و ارتقای اتومبیل جدید آن دوران کار می‌کرد. او در 40 سالگی شرکت خودروسازی فورد موتور را راه‌اندازی کرد. فورد 5 سال بعد از تأسیس شرکت خود، مدل تی را وارد دنیای اتومبیل کرد و به شهرت رسید.

5. آبراهام لینکلن

لینکلن در 40 سالگی، با مجلس نمایندگان آمریکا خداحافظی کرد. او بعد از کناره‌گیری از مقام سیاسی خود در مجلس، به حقوق و وکالت روی آورد. لینکلن بعد از 7 سال، وارد حزب جمهوری‌خواه شد و 4 سال بعد، به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا منصوب شد. او اولین رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا به حساب می‌آید.

6. رِید هافمن

بیشتر کسانی که شبکه های اجتماعی مجازی را تأسیس می‌کنند، افراد کم سن و سال نیستند. رید هافمن شبکه سوشال‌نت (socialnet.com) را در سال 1997 میلادی راه‌اندازی کرد. سوشال نت پیش‌رو شبکه‌های اجتماعی چون فیس بوک بود.

هافمن در سال 2002 میلادی، وقتی 35 ساله بود، شبکه لینکدین را راه‌اندازی کرد. او بسیار تلاش کرد تا این شبکه به یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای تبدیل شود. بعد از گذشت 8 سال از شناخته شدن وب‌سایت لینکدین ، هافمن به ثروت میلیاردی رسید.

7. لی ارمی

ارمی در فیلم غلاف تمام فلزی (Full Metal Jacket)، در نقش «گانری سرجینت هارتمن» ایفای نقش کرد. این نقش اولین تجربه‌ی بازیگری او در 43 سالگی است. ارمی قرار بود تنها نقش مشاور نظامی فیلم را به عهده بگیرد؛ اما اطلاعات او درباره زندگی نیروی دریایی ارتش، کارگردان فیلم را متاثر کرد تا بازی در نقش هارتمن را به او پیشنهاد دهد.

8. رِی کراک

کراک کارهای زیادی چون نوازندگی پیانو و دست‌فروشی را انجام داده بود. او در 52 سالگی ملاقاتی با برادران مک دونالد داشت. در حقیقت، راه‌اندازی شعبه‌های رستوران مک‌دونالد در سراسر آمریکا، پیشنهاد کراک بود. تعداد شعبه‌های مک‌دونالد تا پیش از مرگ او در سال 1984 میلادی، چند برابر شده بود.

9. ریچارد آدامز

آدامز یک کارمند دولتی بریتانیا بود. او هر شب داستان یک خرگوش را برای دخترانش تعریف می‌کرد. در نهایت، اصرار دختران برای نوشتن داستان باعث شد داستانش را در کتابی با عنوان واترشیپ داون (Watership Down) به چاپ برساند. این کتاب در مدت‌زمان کوتاهی به یکی از آثار ادبی کلاسیک برای کودکان تبدیل گشت.

10. جک کاور

کاور در ناسا و آی بی ام فعالیت داشت. او با تکیه بر دانش خود، سلاحی ساخت که می‌توانست بدون کشتن فرد، او را متوقف کند. در حال حاضر بیشتر نیروهای پلیس در سراسر دنیا، برای برخورد عاری از خشونت با مجرمان، از کلت الکترونیکی استفاده می‌کنند که جک کاور ساخته است.

11. موموفوکو آندو

آندو بعد از نجات ژاپن از جنگ جهانی دوم، سعی کرد نودل‌هایی آسان و سریع برای سیر کردن هم‌وطنان فقیر خود بسازد. او وقتی 48 سال داشت، با تولید نودل‌های فنجانی سریع در شرکت مواد غذایی خود به شهرت چشمگیری رسید.

12. آلن ریکمن

آلن ریکمن، بازیگر نقش سوروس اسنیپ در مجموعه فیلم‌های هری پارتر، ابتدا کارهای گرافیکی انجام می‌داد. او در سنین جوانی با طراحی خداحافظی کرد و وارد حرفه بازیگری شد. بعد از چند سال ایفای نقش در تئاتر، نقش هانس گرابر در فیلم جان‌سخت (Die Hard) را به ریکمن پیشنهاد کرد.

13. سام والتون

والتون فروشگاه‌های زیادی تأسیس کرد و در این مسیر، چندین بار شکست خورد؛ اما از شکست‌های خود درس گرفت و با تکیه بر تجربیاتش، در 44 سالگی، اولین فروشگاه وال‌مارت را راه‌اندازی کرد و به یکی از ثروتمندان دنیا تبدیل شد. این فروشگاه‌ها استراتژی ساده‌ای داشتند: عمده بخر و ارزان بفروش. در حال حاضر، فروشگاه‌های وال‌مارت محصولات متنوعی را از سبزیجات تا لوازم الکتریکی به مشتریان خود عرضه می‌کنند.

14. میگل دِ سروانتس

سروانتس با رمان دن کیشوت به‌عنوان اولین رمان‌نویس غرب به شهرت زیادی رسید. او اولین کتاب خود را بعد از 38 سالگی و دن کیشوت را در 58 سالگی به چاپ رساند. او قبل از نویسندگی، در ارتش اسپانیا خدمت می‌کرد و مجبور بود برای تأمین هزینه‌های نوشتن کتاب، کار کند.

15. جولیا چایلد

جولیا چایلد که طرز تهیه غذاهای فرانسوی را در تلویزیون آمریکا آموزش می‌داد تا پیش از 36 سالگی اصلا غذای فرانسوی نخورده بود. او بعد از جنگ، در دفتر خدمات راهبردی در فرانسه مشغول کار شد. علاقه‌ی زیاد او به غذاهای فرانسوی باعث شد در این زمینه تحقیق کند و در 51 سالگی، مجری برنامه تلویزیونی سرآشپز فرانسوی شود.

16. تیم و نینا زاگت

این زوج به‌عنوان دو وکیل موفق شناخته می‌شدند. آن‌ها لیستی از رستوران‌های خوب و بد محلی برای خود داشتند. در طول زمان، گسترش این لیست به کسب‌وکارشان تبدیل شد. اکنون لیست رستوران‌های زاگت بیش از 70 شهر را پوشش می‌دهد.

17. کلنل هارلند ساندرز

ساندرز تاکنون مشاغل متفاوتی را در زندگی خود امتحان کرده است. او برای افتتاح رستوران مرغ سوخاری در 65 سالگی تلاش کرد و شکست خورد؛ اما هرگز دست از تلاش نکشید. ساندرز با اعطای حق امتیاز مرغ سوخاری کنتاکی به شرکت‌های سرمایه‌گذار، به گسترش و پیشرفت رستوران‌های کنتاکی کمک شایانی کرد.

18. چارلز داروین

داروین سفر معروف خود با کشتی اچ ام اس بیگل را در 21 سالگی آغاز کرد؛ اما بیماری و مشکلات جسمی سبب شد که کار و انتشار تحقیقاتش به‌عنوان یک طبیعت دان به تأخیر بیافتد. داروین در 51 سالگی، نظریه خاستگاه گونه‌ها را به چاپ رساند.

19. پیتر مارک راجت

پیتر مارک راجت به لیست کردن کلمات علاقه‌ی زیادی داشت. او در سال 1840، وقتی 61 ساله بود، بازنشست شد و به نوشتن یک کتاب فرهنگ لغات جامع روی آورد. اولین نسخه این کتاب در سال 1852 میلادی چاپ شد.

20. مادربزرگ موسی

آنا موسی علاقه‌ی زیادی به گل‌دوزی داشت. انگشتان او در 78 سالگی از کار افتادند و او گل‌دوزی را برای همیشه رها کرد و به نقاشی روی آورد. اکنون او به‌عنوان یکی از هنرمندان ملی و مشهور آمریکا شناخته می‌شود. مادربزرگ موسی تابلوهای زیادی از زندگی روستایی در آمریکا را نقاشی کرده است.

 

منبع: lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-12 06:18:14
دسته بندی ها