این 8 عادت روزانه قدرت ذهنی شما را تقویت می کنند

17 بهمن 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - این 8 عادت روزانه قدرت ذهنی شما را تقویت می کنند
این 8 عادت روزانه قدرت ذهنی شما را تقویت می کنند
امتیاز مطلب: 93%

افرادی که از نظر ذهنی قوی هستند با تمرینات ذهنی روزانه  قدرت ذهنی و شکیبایی به دست آورده‌اند. برای آشنایی با 8 عاداتی که به شما در ساختن قدرت ذهنی کمک می‌کند در ادامه با یوکن همراه باشید.

یکی از عوامل موفقیت و مدیریت، یک ذهن قوی داشتن است. برای رسیدن به اوج عملکرد و عالی بودن در هر زمینه‌ای شما به تمایل، تلاش و نظم و انظباط نیازمند هستید. البته این کار فراتر از عمل کردن است، شما حتی در مواجهه با مشکلات نیز باید تمایل به کار داشته و ایستادگی کنید.

1. تمایل به یادگیری داشته‌باشید.

ما در عصر اطلاعات زندگی می‌کنیم، اما هنوز همه مردم از تمام فرصت‌های ارائه شده برای یادگیری استفاده نمی‌کنند. افرادی که از نظر ذهنی قوی هستند به یادگیری به عنوان یک فرایند خسته‌کننده نگاه نمی‌کنند، بلکه آن را به عنوان یک جریان مهم برای توسعه قدرت ذهنی خود می‌بینند. شما باید یادگیری را به عنوان راهی برای بهبود خود و راهی برای حرکت به جلو در این دنیای بسیار رقابتی ببینید.

2. تمایل داشته‌باشید که خود را وفق دهید.

تغییر یک عامل ثابت در زندگی است؛ شما باید یاد بگیرید که با آن کنار بیایید زیرا هیچ چیزی ثابت باقی نمی‌ماند. برای انعطاف‌پذیری و تطبیق‌دادن خود با شرایط خارجی به قدرت ذهنی نیاز است. شما نمی‌توانید دیگران را سرزنش‌کرده یا در مورد شرایط نابسامان شکایت کنید، پس یاد بگیرید که بدون درنظر گرفتن تغییر شرایط خود به سمت راه‌حل‌ها حرکت کنید.

3. بخشنده باشید.

آدام گرانت، استاد دانشگاه وارتون و نویسنده کتاب پرفروش ببخش تا به تو بخشیده‌شود، باور دارد که بخشیدن یک بخش ضروری برای موفق‌شدن است. بخشیدن یا بدون توقع کاری برای کسی انجام‌دادن نیازمند قدرت ذهنی است. بر روی افزودن ارزش و کمک به دنیا تمرکز کنید.

4. متفاوت فکر کنید و خلاق باشید.

افرادی که از نظر ذهنی قوی هستند راه خود را می‌سازند. گاهی اوقات شما برای رسیدن به هدفتان نیاز دارید که متفاوت فکر کنید و خلاق باشید، ممکن است برای اینکار نیاز باشد ریسک کرده و در راه‌های ناآشنا قدم بردارید. شما در این زمینه باید راه‌حل محور بوده و به مشکلات خود به عنوان فرصت‌ها نگاه کنید.

5. به خود باور داشته باشید.

اگر شما به خودتان باور نداشته باشید هیچ کس دیگر هم به شما باور نخواهد داشت. مسئله مهم این نیست که دیگران راجب شما چه می‌گویند بلکه این است که شما راجب خودتان چه عقیده‌ای دارید. ما همگی در زندگی روزمره با چالش‌هایی مواجه می‌شویم، اما زمانی که نسبت به خواسته‌های خود محکم و قاطعانه باشید به چیز‌هایی که بیشتر تمایل دارید خواهید رسید‌.

6. مسئولیت‌پذیر باشید‌.

پیروزی و شکست شما بستگی به خودتان دارند نه کس دیگری؛ گرچه بعضی از افراد ترجیح می‌دهند دیگران را برای شکست خود سرزنش کنند، شما زمانی که خطاهای خود را قبول ‌کنید از نظر روحی قوی می‌شوید و در برابر چالش‌هایی که با آن رو به رو می‌شوید مسئولیت‌پذیر هستید. به دیگران نشان دهید که به جای داشتن ترس و واهمه چه کاری باید انجام شود و به رویارویی‌های روزانه خود با مشکلات افتخار کنید.

7. خود را بشناسید.

سوال‌های درست پاسخ‌های درست به دنبال دارند. برای درک احساسات، نقطه‌ی قوت و ضعف نیروی روانی و روحی لازم است. اگر حتی روز خوبی را پشت سر نمی‌گذارید، شما می‌دانید که برای پیدا کردن آرامش چه کاری را باید انجام‌ دهید. ارزیابی احساسات و شناخت خود می‌تواند به شما در داشتن یک نگرش مثبت حتی در زمان بحران کمک کند.

8. کنترل را به دست بگیرید.

 در دنیای پرسرعت دیجیتالی، حواس‌پرتی‌های بیشماری وجود دارند. بنابر گفته‌ی نیل پاتر، کارآفرین و استراژیست دیجیتالی: "ما در زمانی زندگی می‌کنیم که به طور مدوام در حال عرضه توسط رسانه‌های متعددی هستیم. آینده متعلق به کسانی است که می‌توانند کنترل را در دست گیرند." افراد دارای ذهن قوی می‌توانند با موقعیت‌های منفی و حواس‌پرتی‌های زمان‌گیر مقابله کنند.

 

مترجم: نگار بخش‌زاده

منبع: Success

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-05 11:34:50
دسته بندی ها