7 قدم برای سحرخیزی؛ با این راهکارها صبح‌ها راحت‌تر بیدار می شوید

5 دی 1399 - 11:58
انگیزشی - 7 قدم برای سحرخیزی؛ با این راهکارها صبح‌ها راحت‌تر بیدار می شوید
7 قدم برای سحرخیزی؛ با این راهکارها صبح‌ها راحت‌تر بیدار می شوید
امتیاز مطلب: 91%

سحرخیزی مهم‌ترین عادت افراد موفق است. حتماً این ضرب‌المثل را شنیده‌اید "سحرخیز باش تا کامروا باشی". شاید شما هم اول صبح توان بلند شدن از رختخواب را ندارید؛ اما آیا می دانید با انجام تعدادی کار ساده می توان سحرخیز بودن را به یک عادت تبدیل کرد؟ با یوکن همراه باشید.
برای خیلی از افراد سخت‌ترین کار بیدار شدن صبح زود است. آیا همیشه آرزو داشته‌اید صبح‌ها راحت‌تر از رختخواب بلند شوید؟ در ادامه‌ی مقاله قصد داریم چند راهکار علمی معرفی کنیم که به شما در انجام این کار کمک می کند؛ پس می توانید صبح راحت‌تر از خواب بیدار شوید.

راهکار اول: در سمت چپ تخت بخوابید

عده‌ای می گویند صبح‌ها از دنده چپ بلند نشوید، اما گویا این قضیه پایه علمی ندارد. مطالعات نشان می دهد خوابیدن در سمت چپ تخت کمک می کند هنگام بلند شدن تا 10 درصد احساس بهتری داشته باشید.

راهکار دوم: لباس‌های زرد رنگ بپوشید

با پوشیدن لباس‌های زرد رنگ کمتر احساس بدخلقی و بی‌حوصلگی خواهید داشت. جالب است بدانید، وقتی صبح زود از خواب بلند می‌شوید بسیار مهم است چشمتان اول از همه به چه رنگی بیفتد. پس از پرده یا ملحفه‌ی زردرنگ استفاده کنید تا بانشاط بیشتر از رختخواب بلند شوید.

راهکار سوم: آهنگ موردعلاقه‌تان را به عنوان زنگ ساعت انتخاب کنید

هر کسی در زندگی به آهنگ‌هایی خاص علاقه دارد و از گوش دادن به آن‌ها سیر نمی شود. توصیه می کنیم یکی از این آهنگ‌ها را برای زنگ بیدارباش انتخاب کنید تا صبح با شنیدن آن احساس بهتری داشته باشید. گوش دادن به آهنگ مورد علاقه‌تان پیش از اینکه درگیر مشکلات زندگی شوید، به شما کمک می کند روز خود را با انرژی بیشتری شروع کنید. قطعاً انجام این کار باعث نمی شود برای همیشه از این آهنگ متنفر شوید.

راهکار چهارم: ورزش کنید

خیلی از منابع می گویند روز خود را با ورزش شروع کنید. پنج دقیقه ورزش صبحگاهی باعث می شود میزان هورمون اندورفین در بدنتان افزایش یابد و احساس بهتری را تجربه کنید. اندورفین را با نام هورمون شادی نیز می شناسند؛ چرا که خلق و خو را بهبود می دهد. تنها کافی است با یک نفر همراه شوید و او را مجاب کنید با هم ورزش صبحگاهی انجام دهید، بدین ترتیب میزان ترشح هورمون اندورفین در بدنتان افزایش خواهد یافت.

راهکار پنجم: روی سرتان بایستید

شاید این راهکار خیلی عجیب و غریب باشد، اما ایستادن روی سر بعد از بیدار شدن از خواب کمک کننده است. انجام این کار سبب می شود میزان گردش خون، مواد مغذی و اکسیژن مغز افزایش یابد. البته برای این کار به تمرین نیاز دارید و دست و پاها را باید در وضعیتی قرار دهید که به سر فشار کمتری وارد شود. این کار ورزش نیز به حساب می‌آید، زیرا دیگر عضلات بدن را هم درگیر می کند. وقتی در این کار خبره شدید، دو دقیقه از اول صبح خود را به انجام این حرکت ورزشی اختصاص دهید.

راهکار ششم: دوش آب سرد بگیرید

قطعاً برایتان سخت است از رختخواب بلند شوید و زیر دوش آب سرد بروید؛ اما حقیقت این است برای سحرخیز شدن به انرژی و توان مغزی نیاز دارید و دوش آب سرد دقیقا همین کار را انجام می دهد. اگر اضافه وزن هم داشته باشید، دوش آب سرد کمک می کند میزان متابولیسم یا سوخت و ساز بدنتان بالا رود. برای بهبود عملکرد لنفاوی باید میان دمای سرد و گرم تغییر حالت دهید تا میزان گردش خون در بدن بهبود پیدا کند. پس هر روز صبح زود سه دقیقه از وقت خود را به دوش گرفتن اختصاص دهید تا از مزایای فوق‌العاده‌ی آن بهره‌مند شوید.

راهکار هفتم: مصرف صبحانه‌ی کم کالری

هر روز صبح حتماً صبحانه بخورید و حداقل پنج دقیقه از وقت خود را صرف این کار کنید. مصرف صبحانه کم کالری به شما کمک می کند در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید. اوتمیل مغذی انتخاب مناسبی برای صبحانه است، اما اگر به آن علاقه ندارید از مواد غذایی جایگزین استفاده کنید.
اگر می خواهید سحرخیز شوید و روز خود را با انرژی بیشتری شروع کنید، تنها 15 دقیقه وقت بگذارید و تمام مراحل بالا را انجام دهید؛ این هفت قدم به شما کمک می کند به یک فرد سحرخیز و بانشاط تبدیل شوید.

 

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-12-26 01:55:55
دسته بندی ها