ارتباطات ویدیویی مزیتی است که پیشرفت فناوری در اختیار ما قرار داده، با بهره گیری از این قابلیت شرکتها و کسب و کارها میتوانند هزینهها را کاهش داده و بهره وری و بازده را افزایش دهند. با یوکن همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.
برای مقابله با چالش های اقتصادی، بسیاری از سازمان ها به دنبال یافتن محل کار متحرک هستند تا هزینه های عملیاتی را کاهش داده و رفاه کارکنان را با جا به جایی به مکانهای کوچکتر و ارزانتر و تشویق به کار راه دور یا از خانه افزایش دهند. به این ترتیب، ما شاهد گسترش تعریف فضای کاری از دفتر کاری به کافی شاپ ها هستیم.
یکی از راه های حمایت از این پویایی جدید در محل کار، سرمایه گذاری در تکنولوژی است. آخرین گزینه های ارتباط ویدئویی، از قبیل Zoom، از جدیدترین پیشرفت های تکنولوژیکی برخوردار است که می تواند بازده قابل توجهی در سرمایه گذاری در بسیاری از مناطق را فراهم کند. مهمترین مزایای آن کاهش هزینههای رفت و آمد است که بخش قابل توجهی از بودجه هر شرکت را مصرف میکند و افزایش بهره وری با اجازه دادن به همکاری بین کارکنان، مشتریان و تامین کنندگان بدون توجه به مکان است.
بهرهوری را افزایش میدهد
در اینجا چهار مزیتی که نشان میدهد کنفرانس ویدیویی در بهره وری تاثیر دارد را با شما به اشتراک میگذاریم:
1. توانایی دیدن همه تاثیر مثبت دارد
کنفرانس های تلفنی که مجهز به ویدیو نیستند ممکن است باعث حواس پرتی برخی اعضای تیم شود. ویدئو باعث میشود آنها بیشتر تمرکز کنند، زیرا هرکدام به دیگری نگاه میکند.
2. سفر کمتر به معنی افزایش بهره وری است
مسافرت امری بسیار استرس زا بوده و زمان زیادی برای پرواز، رانندگی و یا سفر با قطار به مکان های راه دور هدر میرود. ارتباطات ویدیویی این امکان را فراهم میکند بدون اینکه نیاز به رفتن به سفر کار باشد امور کاری انجام شود. از آنجا که تعادل زندگی و کار یشتر میشود بهرهوری هم افزایش پیدا میکند.
3. سطح بالاتری از آموزش را فراهم میسازد
ارتباطات ویدئویی این امکان را به ما میدهند تا سطح بالایی از آموزش در محل کار صورت گیرد، که به این معنی است که کارکنان می توانند کار خود را بهتر و سریع تر انجام دهند و از فرصت های جدید الهام بگیرند و همین امر بر بهرهوری آنان تأثیر میگذارد.
4. یک برتری ویژه نسبت به رقیبان محسوب میشود
هر چه یک شرکت توانایی استفاده از تکنولوژی بیشتری را داشته باشد، از مزیت رقابتی بیشتری برخوردار است. کنفرانس های ویدئویی برقراری ارتباط موثر را امکان پذیر میکنند و به کارکنان القا می کند همواره بخواهند برای حفظ این مزیت بیشتر تلاش کنند. محصولات سریعتر توسعه مییابند و سریعتر به بازار معرفی میشوند، مشکلات سریع تر حل می شوند و همه کسانی که نیاز به تصمیم گیری دارند، بدون نیاز به سفر یا انتظار برای ملاقات میتوانند این کار را انجام دهند.
هزینهها را کاهش میدهد
هنگامی که بحث کاهش هزینهها پیش میآید، هزینههای ارتباطات ویدئویی در مقایسه با هزینه های سفر و هزینه های مربوطه بسیار کمتر است. تحقیقات اخیر Frost & Sullivan نشان می دهد زمانی که مسافرت های طولانی مدت نیاز است، سفرهای کاری می تواند بسیار پرهزینه باشد حتی زمانی که کارکنان به جلسات پرواز و یا رانندگی میکنند. برای هر فردی که مجبور نیست رانندگی و یا پرواز کند، شرکتها میتوانند صدها یا حتی هزاران پوند ذخیره کنند.
هنگامی که شرکتهای پیشرو، ارتباطات ویدئویی انجام میدهند از مزایای تکنولوژی بهرهمند میشوند. اگر آنها مجبور نباشند ساعتها یا حتی روزها برای سفر به جلسات صرف کنند، مولدتر خواهند بود - آنها میتوانند از همان زمان سفر برای انجام کار واقعی استفاده کنند و از آنجا که ارتباطات ویدئویی باعث میشود جلسات صوتی و وب بیشتر موثر باشد، تکنولوژی ارزش این ابزار را بهبود میبخشد. در نهایت، ارتباطات تصویری میتواند تیمهای مجازی را با کمک به کارکنان راه دور قویتر سازد. این کار باعث میشود جلسات پربازدهتر شوند و چرخه تصمیمگیری، فرآیندهای کسب و کار و تعاملات را کوتاهتر میکند.
فناوری های پیشرفته ارتباطات در محل کار مجازی، با کارکنانی از سراسر جهان، نحوه کسب و کار را تغییر میدهند. ابزار جدید میتواند کارکنان را پربازدهتر کند و هزینهها و زمانهای هدر رفته را کاهش دهد.
منبع: Myentrepreneurmagazine
به نظر من که در ایرانجا نیافتاده این کار