3 قدم که دنیا را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنیم

15 تیر 1400 - 11:00
مدیریت شخصی - 3 قدم که دنیا را  به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنیم
3 قدم که دنیا را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنیم
امتیاز مطلب: 99%

دنیا جای بسیار بزرگی است و می‌توان کارهایی انجام داد تا آن را تبدیل به مکانی شگفت‌انگیز برای زندگی کنید. اما برخی اوقات آنقدر مشغول خودتان هستید که متوجه کارهای مثبتی که با انجام آن می‌توانید به خودتان کمک کنید، نمی‌شوید و شاید تابحال به آن فکر هم نکرده باشید. زمانی که امید دارید، اما گم شده‌اید یوکن با راهنمای کمکی و مفید به کمک شما می‌آید. با ما همراه باشید.

1. اصلاح وضعیت داخلی

1) داوطلب شوید:

در یک خیریه محلی بصورت داوطلبانه عضو شوید، اینکار به بهتر شدن وضعیت دنیای اطراف شما کمک خواهد کرد. کارهای خوبی را داوطلبانه انجام خواهید داد و تأثیر آن بر زندگی افراد را خواهید دید. اگر مهارت‌های کاربردی دارید یا توانایی یادگیری یکی از آن‌ها را دارید، دست به کار شوید. داوطلبانه در انجمن کارهای خیریه عضو شوید و کاری کنید که این مهارت‌ها بهترین نتیجه را داشته باشد. مهارت‌هایی مثل ساخت‌و‌ساز، یا پزشکی نمونه‌های مناسبی هستند.

دنیای بهتر - کارهای خیریه - زندگی بهتر

  • به کودکان معلول آموزش دهید.
  • در یک آشپزخانه‌ی خیریه محلی شروع به کار کنید.
  • با خیریه‌هایی که برای افراد بی‌سرپناه، خانه میسازند همکاری کنید.

2) تأثیرات منفی خود بر محیط اطراف را کاهش دهید:

یکی دیگر از راه‌های بهتر شدن دنیا، کاهش تأثیرات منفی بر روی محیط پیرامون است. اگر در قبال محیط اطراف خود امانت‌دار خوبی باشید، تأثیر مثبت و شگفتی روی محیط زیست مشاهده میکنید و به حفظ زمین برای نسل‌های بعدی کمک خواهیدکرد.

  • بازیافت را جدی بگیرید.
  • میزان تولید زباله‌ها را کاهش دهید.
  • در مصرف آب صرفه‌جویی کنید و برخی از مواد غذایی را خودتان پرورش دهید.

اگر واقعا می‌خواهید به محیط زیست کمک کرده‌باشید، پنل‌های خورشیدی خریداری کرده و در خانه نصب کنید، از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی یا وسایل نقلیه الکتریکی استفاده کنید.

تأثیرات مثبت را افزایش دهید. در نظر داشته‌باشید که سعادت و سلامتی شما با افراد دیگر و محیط زیست به هم پیوند خورده‌است. یادبگیرید از چه راه‌هایی میتوانید میراث خوشبختی را از خود به جای بگذارید.

3) حقوق شهروندی را به‌جا آورید 

به‌عنوان یک شهروند حق رأی‌دادن دارید. از آن استفاده کنید و رأی دهید. سیاست و سیاست‌مداران بد می‌توانند بر جامعه و محیط پیرامون تأثیر بسیار بدی بگذارند. با رأی ندادن، صدای شما شنیده نمی‌شود و در نتیجه به سیاست‌مداران بد فرصت حکمرانی می‌دهید. همانطور که به بقیه‌ افراد مسائل مهم را آموزش می‌دهید، از سیاست‌مداران مورد تأییدتان حمایت کنید. با آن‌ها صحبت کنید و در رأی‌گیری‌ها به آن‌ها رأی بدهید.

برای مثال در آمریکا فقط 50 الی 60 درصد افراد واجد شرایط در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنند. این تعداد در انتخابات میان‌دوره‌ای به 35 تا 40 درصد کاهش می‌یابد. تصور کنید که اگر 90 درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری و 60 درصد آن‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای شرکت می‌کردند چه تغییراتی ایجاد می‌شد.

4) برای خریدهایتان قوانین تنظیم کنید

از محصولاتی که از اعضای حیوانات درست شدند یا شرکت‌هایی که برای ساخت محصولات به حیوانات خود آسیب می‌زنند، استفاده نکنید. حتی‌الامکان از تولیدات داخلی خریداری کنید  تا به اقتصاد داخلی خود کمک کرده باشید. اگر شرکتی خدمات ضعیفی برای محصولات خود ارائه کرد، خرید محصولات آن را متوقف کنید.

 سعی داشته باشید با شرکت‌هایی که از محصولاتشان خرید می‌کنید همیشه در تماس باشید و نظرات خود را در مورد محصولاتشان با آن‌ها در میان بگذارید. برخی شرکت‌ها (نه همه آن‌ها) به مسائل مطرح شده از سمت مصرف‌کنندگان اهمیت می‌دهند. اگر به آن‌ها در مورد خواسته‌هایتان چیزی نگویید، هیچ‌وقت متوجه آن نخواهند شد و تغییری ایجاد نخواهند کرد.

5) نسبت به محل زندگیتان تعصب داشته باشید

از آن محدوده مراقبت کنید. با این کار آن محدوده را نه فقط برای خودتان بلکه برای همه افراد حفظ خواهیدکرد.. اگر فرصتی برای کمک دارید، دریغ نکنید چون همه افراد این شانس را ندارند. همچنین باید راه‌هایی برای بهبود محیط زیست پیدا کنید. سعی کنید شهروند خوبی باشید و در شهر داوطلبانه درخت بکارید، پیاده‌روها را تمیز کنید و فضای سبز را پاکیزه نگه‌دارید.

6) آشغال نریزید

 اوقاتی که بیرون از خانه هستید، سطل زباله مناسب یا سطل بازیافت برای خود پیدا کنید. زباله‌هایی که روی زمین ریخته شده را جمع کنید، حتی اگر کسی دیگر آن را ریخته باشد.

زندگی بهتر - محیط زیست - شهر ما  خانه ما

2. در خانه اصلاح شوید

1) خوب و مهربان باشید

بسیاری از اوقات آنقدر درگیر کنترل کارهایمان در مورد نجات کره زمین می‌شویم که فراموش می‌کنیم موارد زیادی هست که می‌توانیم هرروز در خانه انجام دهیم تا تأثیر مثبت داشته باشد. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که با آفراد آنگونه رفتار کنید که دوست دارید با خودتان رفتار شود. اغلب اوقات سعی در انجام کار خوب برای دیگران داشته باشید.

می‌توانید از کارهای کوچک شروع کنید. مثلاً برای تولد دوستتان به او کادو تولد دهید، یا چیزهای بزرگ‌تر از آن. مثلا زمانیکه خودروی دوستتان در تعمیرگاه است او را برای انجام کارهایش به جاهای مختلف برسانید. زمانی که دست به دست هم می‌دهیم و به یکدیگر کمک می‌کنیم، همه‌چیز سریع‌تر و بهتر پیش می‌رود و تغییر مثبتی در سطح جهانی به وجود می‌آید.

2) الگوی خوبی باشید

برای خانواده و دوستان خود الگوی خوبی باشید و در مشکلات به آن‌ها یاری برسانید تا آن‌ها هم تصمیمات درستی بگیرند. به آنها یادآوری کنید که چرا انجام این کارها اهمیت دارد، تا اینکه خودشان نیز ترغیب به انجام کارهای مشابه کنند. با تغییر طرز فکر و برخی عقایدتان می‌توانید تأثیر مثبت‌تان در جهان را دو یا سه و حتی چندین برابر کنید.

الگوی خوب - زندگی بهتر - تاثیر مثبت

3) مشغول به کار شوید

تقریباً تمامی مشاغل روی جامعه تأثیر مثبت می‌گذارند. شما خدماتی که افراد تقاضا می‌کنند را در اختیار آن‌ها می‌گذارید و اینگونه به اقتصاد ملی خود کمک می‌کنید. از این طریق پول‌هایی به دست می‌آورید که می‌توانید با آن به خیریه‌ها کمک کنید و به کسب و کارهای کوچک وام بدهید.

4)مثبت باشید

وقتی پیرامون افراد منفی و بدبین هستیم خودمان نیز به مراتب منفی می‌شویم. با رفتار مثبت‌تان به همه نشان دهید که لبخند و امید می‌تواند روز افرادتان را بهبود بخشد. همیشه نیمه پر لیوان را در مشکلات ببینید و با این روش تأثیر مثبتی بر افرادی که با شما در ارتباط هستند بگذارید.

مثبت بودن - نیمه پر لیوان - زندگی بهتر

5) به همه افراد کمک کنید

فرصت کمک به آدم‌ها در طول روز بسیار زیاد است. بعضی وقت‌ها از فرصت‌هایمان درست استفاده نمی‌کنیم؛ چون فکر می‌کنیم مشغله زیاد داریم یا کسی دیگر کمک می‌کند. اگر می‌خواهید دنیای اطراف‌تان جای بهتری شود، کار درست که همان کمک کردن است را انجام دهید و فکر نکنید که شما وظیفه‌ای در قبال مشکلات دیگری ندارید.

برای مثال: فردی از خرید برگشته، خریدهایش را در دستش گرفته و به سمت خودرو پیش می‌رود. در همین حین کیف از دستش می‌افتد. پس شما به کمک او بشتابید. چیزهای ساده مثل این خیلی از افراد را خوشحال و راضی می‌کند.

3. ایده‌های بیشتری بگیرید

1) به افراد بی‌خانمان کمک کنید

افراد بی‌خانمان قشر آسیب‌پذیری از جامعه هستند که اغلب تصور بدی از آن‌ها داریم. با کمک به این افراد در داخل و خارج از کشور، به زندگی افراد کمک می‌کنید و به ایجاد شهرهای پایدار و امن یاری می‌رسانید.

کمک به افراد بی خانمان - دنیای بهتر - زندگی بهتر

2) به خانم‌ها کمک کنید

زنان از قدیم تابحال جز اقشار آسیب‌پذیر تلقی می‌شوند. گرچه امروزه این تصور اصلاح شده اما در کشورهای فمنیست هم هنوز مقداری نابرابری حقوق زنان دیده می‌شود. هرکاری که از دست‌تان بر می‌آید برای خانم‌ها انجام دهید. چه برای زنان مجاور محل زندگی‌تان و چه زنان داخل و خارج از کشور مخصوصاً زنان کشورهای جهان سوم. بخاطر بسپارید ساخت جامعه‌ای با برابری جنسیتی به معنی برابری برای همه افراد است.

نویسنده مطلب
noorieh razavi sani - نوریه رضوی‌ثانی
نوریه رضوی‌ثانی هستم. مترجم و نویسنده‌ی محتوا. به زمینه‌های مختلف روانشناسی، موفقیت، ادبیات ملل، فیلم و سریال و ماشین‌های آفرود علاقمندم و بصورت جدی پیگیری می‌کنم.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-07-07 00:35:56
دسته بندی ها