نرم افزار های ضروری برای راه اندازی یک استارتاپ

6 شهریور 1399 - 6:00
کار آفرینی - نرم افزار های ضروری برای راه اندازی یک استارتاپ
نرم افزار های ضروری برای راه اندازی یک استارتاپ
امتیاز مطلب: 92%

بر کسی پوشیده نیست که از بزرگترین ملزومات راه اندازی یک استارتاپ ترکیب مهارت و سرمایه است که هر کدام جوانب مثبت و منفی به همراه دارد. با وجود اینکه قدرت و توانایی یک کارآفرین برای او احساس رضایت بخشی ایجاد می کند، ولی مسئولیت هایی نیز وجود دارد که برخی از آنها بسیار طاقت فرساست.

یکی از این مسئولیت ها انتخاب ابزارهای مناسب برای انجام اموری است که به واسطه ی آنها در ذهن و قلب مخاطبان جای گیرند. اگر شما نیز در چنین موقعیتی قرار دارید، در اینجا می خواهیم لیست کوتاهی را بررسی کنیم که انتخاب شما را آسان کند. با یوکن همراه باشید .

ابزارهای مدیریت پروژه

مهم نیست که کسب و کار شما در چه حوزه ای است، حتما انجام پروژه، برنامه ریزی و سازماندهی بخشی از کارهایی است که باید به آنها رسیدگی کنید. بنابراین می توان گفت که ایزارهای مدیریت پروژه ای که این روزها در دسترس است، برای دستیابی به هر نوعی از اهداف خاص، ضروری است. خوشبختانه این ابزار به طور گسترده ای وجود دارند. در واقع طیف وسیعی از ابزار مدیریت پروژه که پایه و اساس دستیابی به اهداف کسب و کار را ارائه می دهند، برای هر نوع هدف خاصی، در دسترس است، از ابزار یادداشت برداری ساده وان نوت مایکروسافت گرفته تا ابزار قدرتمند و ترکیبی پروژه مثل آسانا (Asana)، می توان به آسانی این ابزار را در اختیار داشت.

ابزارهای انتشار

وقتی صحبت از انتشار محتوا به میان می آید، تقریبا غیر ممکن است که به سه پلت فرم مدیریت محتوای جوملا، دروپال و ورد پرس اشاره نشود. اگرچه هر سه این پلت فرم ها بسیار قدرتمند هستند و این امکان را فراهم می کنند که هر آنچه را که مد نظر دارید بر روی وب منتشر کنید، اما با این حال، ما ورد پرس را توصیه می کنیم، فقط به این خاطر که از همه محبوب تر است و به دلیل همین محبوبیت بهترین پشتیبانی را دارد. گفتنی است که این پلت فرم مدیریت محتوا بیش از 31000 پلاگین پشتیبانی می کند.

درگاه پرداخت

این برنامه کاربردی امکان پرداخت از کارت اعتباری را فراهم می کند و انتقال وجه را بین پورتال پرداخت و یک بانک تسهیل می نماید. اگر کسب و کار شما نوعی تجارت الکترونیک باشد، مجبور خواهید بود که یک درگاه پرداخت مناسب، انتخاب کنید. گزینه های زیادی برای انتخاب یک درگاه پرداخت وجود دارد. با کمی بررسی می توانید بهترین گزینه را دریافت کنید.

ابزار ارتباط با کارمندان

دنیای کسب و کار، ثابت نیست و معمولا بسیار سریع شرایط آن عوض می شود. برای اینکه بتوانید کارمندان خود را در این کارزار به روز نگه دارید، آنها را با تغییرات انجام شده سازگار کنید و اجرای به موقع وظایف روزانه ی آنها را بررسی نمایید، باید یک ابزار مدیریت در اختیار داشته باشید. با چنین ابزاری ارتباطات منسجم و سریعی با کارمندان خود خواهید داشت. می توانید از اسکایپ استفاده کنید که هم نسخه ی ویندوزی و هم نسخه ی موبایلی آن در دسترس است. البته دیگر پلت فرم های ارتباطی مثل گوگل هنگ اوت، وایبر، تلگرام و... نیز کار ساز خواهند بود.

ابزار ذخیره ابری

مانند ابزارهای ارتباطی، انتخاب سرویس ذخیره سازی ابری نیز تا حد زیادی به ریشه ی اکو سیستم کسب و  کار شما بستگی دارد. سرویس هایی مثل گوگل درایو، آیکلود اپل یا وان درایو گزینه های خوبی هستند. اگر می خواهید هزینه ی کمتری بپردازید، می توانید از دراپ باکس که یکی از محبوب ترین سرویس های ذخیره سازی است، استفاده کنید.

همانطور که ساختن یک بنا بدون ابزار ممکن نیست، راه اندازی یک استارتاپ موفق نیز بدون بکار بستن ابزار مناسب، امکان پذیر نیست. پیدا کردن همه ی ابزارهای مورد نیاز، بستگی به کسب و کار شما دارد اما مطمئنا برای شروع استفاده از ابزارهایی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، بسیاری از نیاز های شما را مرتفع خواهد کرد.

 

منبع: TECH.CO

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-26 11:21:02
دسته بندی ها