8 ترفند جادویی برای میلیونر شدن قبل از بازنشستگی

29 بهمن 1395 - 7:41
مدیریت شخصی - 8 ترفند جادویی برای میلیونر شدن قبل از بازنشستگی
8 ترفند جادویی برای میلیونر شدن قبل از بازنشستگی
امتیاز مطلب: 91%

چه کسی می خواهد میلیونر شود؟ آیا می خواهید که یک میلیونر باشید؟

خوشبختانه تمامی افراد به این سوال جواب مثبت می دهند؛ اما برای بسیاری از ما، این مساله به یک رویای دور از دسترس شباهت دارد. حقیقت این است که میلیونر شدن، به اندازه ای که فکر می کنید دشوار نیست؛ البته تا زمانی که این 8 ترفند را به کار بگیرید. برای آشنایی بیشتر با یوکن همراه شوید:

1. یک طرح مالی از حرکت رو به جلو را تهیه کنید.

به زبان آوردن اهدافی مثل کم کردن وزن، راه اندازی کسب و کار و یا میلیونر شدن، یک طرف ماجرا است و عزم را جزم کردن برای تدوین یک طرح واقع بینانه و به واقعیت تبدیل کردن این اهداف، یک طرف دیگر ماجرا به شمار می رود.

استوارت ولچ از Welch Group در بیرمنگهام می گوید: "برنامه ی نوشته شده شما را مجبور می کند که کاری را انجام دهید. مواردی که می خواهید به دست آورید را محاسبه کنید و نحوه ی سرمایه گذاری آن را مشخص کنید. این طرح تنها یک هدف نیست، بلکه همه چیز است؛ همان رویا، هدف و گزینه ها است. این گزینه ها درواقع برنامه ریزی سناریو هستند، تعیین تمامی مسیرهایی که به دستیابی به هدف منجر می شوند."

زمانی که حرف از دستیابی به اهداف مالی به میان می آید، حتما نباید اسناد پیچیده ای فراهم شود؛ بلکه به این معناست که باید چیزهای با اهمیت را مشخص کرد. هدف با اهمیت این مطلب، ارائه ی راهکارهایی برای بدست آوردن یک میلیون دلار تا 50 سالگی و پس انداز کردن مقداری از درآمد برای رسیدن به این هدف است. این موارد را یادداشت کرده و آن را روی یخچال خود بچسبانید تا هر روز به شما یادآوری کند.

2. همین حالا سرمایه گذاری کنید.

حتما تا به حال درباره ی اهمیت این راهکار شنیده اید. اگر بدانید که بیشتر افراد تا 30، 40 و یا 50 سالگی برای پس انداز کردن اقدام نمی کنند، متعجب خواهید شد. پس ما باز هم به شما یادآوری می کنیم؛ اگر در سنین جوانی، پس انداز کردن را شروع کنید، بنابراین زمان بیشتری را برای میلیونر شدن در اختیار خواهید داشت. برای مثال، یک فرد 25 ساله ای که ماهانه، نیمی از حقوق خود را پس انداز می کند و با توجه به اینکه سالانه، مبلغی به حقوق او اضافه می شود، بنابراین تا قبل از سن بازنشستگی، مبلغ هنگفتی را پس انداز کرده که راهی برای میلیونر شدن او به شمار می رود.

حال اگر بتوانید که پول بیشتری را پس انداز کنید، زودتر به این هدف دست پیدا می کنید.

3. صرفه جو و میانه رو باشید.

شما سخت کار می کنید و بدیهی است که بخواهید از میوه ی تلاش سخت خود بهره مند شوید. با اینحال، اگر حقوق ماهیانه ی خود را به گونه ای خرج کنید که گویی هیچ فردایی وجود ندارد، پس چطور انتظار دارید که به اهداف مالی خود دست پیدا کنید؟

صرفه جو بودن در حقیقت یکی از عادت هایی است که در میان بسیاری از میلیونرها دیده می شود. آنها این کار را از طریق روش های زیر انجام می دهند:

  • پایین تر از سطحی که انتظار دارید زندگی کنید.
  • در پروسه ی خرید کردن تجدید نظر کرده و برای پس انداز، برنامه ریزی کنید.
  • پول خود را با کلاهبرداری هایی که می خواهند شما را هرچه سریع تر پولدار کنند، هدر ندهید.
  • به بانک مقروض نشوید و تلاش کنید که از منبع درآمدی خود هزنیه کنید.
  • یک شغل دوم انتخاب کنید و منابع درآمدی خود را افزایش دهید.
  • یک کسب و کار کوچک راه اندازی کنید.

4. چیزی که به آن عشق می ورزید را به یک کار تبدیل کنید.

اگر می خواهید یک منبع درآمدی دیگر داشته باشید، می توانید از کار در رستوران ها و یا فروش محصول به صورت آنلاین آغاز کنید. اما یک روش دیگر نیز وجود دارد، می توانید درآمد بیشتر را از طریق کاری که به آن عشق می ورزید، کسب کنید.

برای این کار باید به نیروی درونی خود دست پیدا کنید، مشخص کنید که راه اندازی کسب و کار خود در آغاز، به چه میزان سرمایه نیاز دارد، چه مدت زمانی را باید برای آن صرف کرد و البته درباره ی  بازار هدف آن تحقیق کنید. با انجام این ارزیابی ها، شاید به این نتیجه برسید که راه اندازی کسب و کارتان تنها به 10 دلار سرمایه نیاز دارد.

شاید این شغل جانبی شما را به یک میلیونر تبدیل نکند، اما درآمد اضافی آن به پس اندازهای شما اضافه خواهد شد.

5. در سلیقه ی خرید خود تجدید نظر کنید.

برخی توصیه می کنند که برای صرفه جویی بیشتر در پول، باید سلیقه ی ارزان تری داشته باشید. اما دلیل آن چیست؟ استراتژی های موثر و پیچیده تر، گران تر هستند. بنابراین، برای اینکه بتوانید هزنیه های استراتژی های موثر تر را تقبل کرده و آنها را در کسب و کار خود به کار بگیرید، به پول و سرمایه ی بیشتری نیاز دارید.

6. سعی کنید که به بانک ها بدهکار نشوید.

اگر دخل و خرج شما با هم همخوانی نداشته باشد و بیشتر از درآمد ماهیانه را باید به عنوان بازپرداخت وام به بانک ها بدهید، پس پیشنهاد می کنیم که هزینه های خود را کنترل کرده و به سراغ بانک ها نروید. در غیر اینصورت، پس انداز کردن به یک چالش بزرگ تبدیل خواهد شد.

7. پروسه ی پس انداز کردن را اتوماتیک کنید.

به کار گیری این روش بسیار ساده است. بخشی از درآمد ماهیانه را برای کنار گذاشتن و پس انداز کردن کنار گذاشته و آن مبلغ را سریعا از حساب خود برداشت کنید. این کار باعث می شود که از خرج کردن بیهوده ی این مبلغ جلوگیری شود.

در وهله ی اول می توانید 2 یا 3 درصد از درآمد را کنار گذاشته و به یک حساب دیگر انتقال دهید؛ علاوه بر این، هر سال می توانید درصدی را به میزان پس انداز خود اضافه کنید.

8. از توصیه های افراد حرفه ای بهره مند شوید.

ملاقات کردن با یک برنامه ریز مالی حرفه ای، شما را از گمراه شدن در این مسیر باز می دارد. این افراد به شما می گویند که در چه زمینه هایی سرمایه گذاری کرده و از چه مواردی فاصله بگیرید. بسیاری از افراد فوق میلیونر، همیشه از توصیه های مشاوران مالی استفاده می کنند.

اگر از منابع مالی کافی برای استخدام کردن آنها برخوردار نیستید، مشاوره و ملاقات گاه گداری آنها خالی از لطف نخواهد بود.

 

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-05-28 14:11:00
دسته بندی ها