چطور بفهمیم به پایان زندگی رسیده‌ایم و باید برای طلاق آماده شویم؟

4 مرداد 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - چطور بفهمیم به پایان زندگی رسیده‌ایم و باید برای طلاق آماده شویم؟
چطور بفهمیم به پایان زندگی رسیده‌ایم و باید برای طلاق آماده شویم؟
امتیاز مطلب: 78%

دونفری که وارد رابطه عاطفی می‌شوند به این فکر می‌کنند که رابطه‌شان سالیان سال عاشقانه ادامه پیدا کند. اما گاهی همه چیز مطابق میل پیش نمی‌رود و ممکن است درنهایت به این نتیجه برسند که برای زندگی باهم مناسب نیستند. زن و شوهر در پی سختی‌های زندگی مشترک به پایان رابطه‌شان می‌رسند. با یوکن همراه باشید تا 11 نشانه‌ای را بیان کنیم که نشان دهنده پایان رابطه‌ی شما و همسرتان است.

با هم ارتباط برقرار نمی‌کنید

برقراری ارتباط موثر یکی از ارکان اصلی رابطه‌ی سالم است. زن و مرد وقتی می‌توانند اختلافات‌شان را حل و فصل کنند و در مورد آینده‌ی زندگی مشترک‌شان به توافق برسند که هر دو مهارت‌های ارتباطی مناسبی داشته باشند. شاید در اوایل زندگی مشترک فکر کنید به راحتی نمی‌توانید با همدیگر ارتباط برقرار کنید، اما نگران نباشید. مهارت‌های ارتباطی‌تان را تقویت کنید و به تدریج نحوه‌ی برقراری ارتباط‌تان با یکدیگر را بهبود دهید. اما اگر شما یا شریک عاطفی‌تان، تلاشی برای ارتباط موثر از خود نشان ندهید یا مسیر بی‌نتیجه‌ای را بپیمایید، مطمئن باشید زندگی مشترک‌تان را در معرض تهدید قرار داده‌اید.

چطور بفهمیم به پایان زندگی رسیده ایم و باید برای طلاق آماده شویم؟

با هم وقت نمی‌گذرانید

اگر رابطه‌تان به خط پایان نزدیک نیست، پس چرا همانند قبل باهم وقت نمی‌گذرانید؟ به جای اینکه افسوس روزهای خوش دوران نامزدی و آشنایی‌تان را بخورید، برنامه‌ای همانند پارک یا سینما ترتیب دهید و بیشتر باهم وقت بگذرانید و از بودن در کنار هم لذت ببرید. اگر همسرتان رغبتی به وقت‌گذرانی با شما ندارد و برای تنها بودن عذر و بهانه می‌آورد، باید بدانید رابطه‌تان وضعیت خوبی ندارد و این نشانه‌ی امیدوارکننده‌ای نیست.

در زندگی‌تان پنهان کاری وجود دارد

اگر متوجه پنهان‌کاری و رفتارهای مشکوک همسرتان شده‌اید، بدانید نشانه‌ی خوبی در زندگی مشترک‌تان وجود ندارد. البته پنهان‌کاری می‌تواند از طرف دونفر باشد. بدین معنا که نه تنها همسرتان چیزهایی را از شما پنهان می‌کند، بلکه شما هم مسائل پنهانی زیادی دارید. اگر اخیرا همسرتان مرموزانه عمل می‌کند و در تلاش است تا شما نفهمید کجا می‌رود، با چه کسانی معاشرت دارد یا تلفنی با چه کسی حرف می‌زند، نشان از آن دارد که رابطه‌تان با خطری جدی مواجه است. منفی‌نگر نباشید و رفتارهای مشکوک و پنهانی را نه تنها در مورد همسرتان بلکه در خودتان نیز کنکاش کنید و ببینید خودتان چقدر به رفتارهای پنهانی در رابطه‌تان تمایل دارید.

چطور بفهمیم به پایان زندگی رسیده ایم و باید برای طلاق آماده شویم؟

هیچ مهر و علاقه‌ای نسبت به هم ندارید

شاید به تازگی رابطه جنسی کمتری دارید، اما اگر رابطه‌ی جنسی‌تان قطع شده است و دیگر هیچ مهر و محبتی نسبت به هم احساس نمی‌کنید، بدانید به پایان رابطه نزدیک شده‌اید. بی‌علاقگی در رابطه‌ی زناشویی نشان دهنده‌ی پایان زندگی زن و مرد است. البته ممکن است این واکنش به صورت موقتی اتفاق بیفتد، اما اگر ادامه‌دار شود، نشان از پایان زندگی دارد.

به سرعت عصبانی می‌شوید

اگر طرف مقابل‌تان را دوست داشته باشید، رفتارهای غیرمعمول او را تحمل می‌کنید و از انداختن جوراب‌هایش روی مبل یا جمع نکردن میز غذا عصبانی نمی‌شوید، بلکه رفتارهای او برایتان جذاب هم خواهد بود. اما وقتی به این نتیجه برسید که ازدواج‌تان اشتباه بوده، بی‌اهمیت‌ترین مسائل هم باعث خشم و عصبانیت تان می‌شود و زندگی‌تان طوری خواهد شد که بر سر هر مسائلی دعوا می‌کنید و این نشانه‌ی خوبی نیست.

چطور بفهمیم به پایان زندگی رسیده ایم و باید برای طلاق آماده شویم؟

قادر به حل اختلافات‌تان نیستید

طبیعی است درمورد برخی مسائل با همسرتان هم نظر باشید یا حتی گاهی بحث و جدل کنید. این نوع اختلافات در هر رابطه‌ای عادی است. تنها وقتی مساله‌ساز می‌شود که زوجین قادر به مصالحه نباشند و نتوانند اختلاف‌شان را حل و فصل کنند. وقتی رابطه‌تان در معرض خطر قرار می‌گیرد که در بحث‌ها زیاده‌روی کنید و در نهایت به جایی برسید که هیچ امیدی برای آشتی و سازش وجود نداشته باشد. اگر هیچ یک از دوطرف نخواهند با هم کنار بیایند، رابطه رو به اتمام است.

عزت‌نفس‌تان زیر سوال رفته است

گاهی زوج‌ها به دلایل مختلفی چون حسادت، ترس از طرد شدن یا وابستگی ، به عزت نفس طرف مقابل خدشه وارد می‌کنند و این یکی از نشانه‌های روابط ناسالم است. در یک رابطه‌ی سالم، زوجین باید بتوانند باعث پیشرفت و بالا کشیدن هم شوند. نه اینکه با رفتارهای مخرب به دیگری آسیب برسانند. اگر چنین مساله‌ای در رابطه‌تان وجود دارد، حتما درباره‌اش صحبت کنید. اما اگر هیچ‌کدام حاضر به اصلاح رفتارهای اشتباه‌شان نباشید، بدانید زندگی مشترک‌تان به خط پایان خود خواهد رسید.

چطور بفهمیم به پایان زندگی رسیده ایم و باید برای طلاق آماده شویم؟

نسبت به هم بی‌تفاوت هستید

همیشه نقطه‌ی مقابل عشق تنفر نیست، بلکه بی‌احساسی و بی‌توجهی است و این همان چیزی است که رابطه‌تان را به بن‌بست می‌کشاند. اگر برآورده کردن انتظارات و خواسته‌های همسرتان اهمیتی برایتان ندارد، این بی‌تفاوتی نشان می‌دهد هیچ مهر و عاطفه‌ای بین شما نیست و ریشه‌ی عاطفی‌تان خشکیده است.

به دنبال فرار از همسرتان هستید

کسانی‌که زندگی مشترک‌شان را تله می‌بینند، برای فرار از این تله نقشه می‌کشند. اگر همیشه فکر فرار به سرتان خطور می‌کند یا به جایی رسیده‌اید که برای تمام جزئیات فرارتان برنامه دارید، بدانید این تمایل از سوی ذهن ناخودآگاه‌تان است که می‌خواهد به شما بفهماند به پایان رابطه‌تان نزدیک شده‌اید.

چطور بفهمیم به پایان زندگی رسیده ایم و باید برای طلاق آماده شویم؟

بارها به دلایل مختلف قطع رابطه کرده‌اید

شاید بارها با تصمیم‌گیری‌های آنی همسرتان را ترک کرده باشید. اغلب زوج‌هایی که دوباره به هم رجوع می‌کنند، هنوز نتوانسته‌اند مشکلی که به خاطرش همدیگر را ترک کرده بودند، حل کنند. این مشکل همانند آتش زیر خاکستر می‌ماند و دیر یا زود شعله‌ور می‌شود. شاید زمان جدایی‌تان به تعویق بیفتد. اما بالاخره باید به رابطه‌تان پایان دهید و این رابطه دوامی نخواهد داشت.

بعضی از اختلافات حل نشده باقی می‌مانند

اصلا نشانه‌ی خوبی نیست که اختلافات‌تان را کش دهید و به دنبال حل آنها نباشید. شاید فکر کنید حتی اگر در مورد اختلافات‌تان حرف بزنید، باز هم به نتیجه‌ای نخواهید رسید. اگر به جایی رسیده‌اید که نمی‌توانید برداشت درستی از حرف و منظور او داشته باشید، پس شک نکنید رابطه‌تان به آخر خط رسیده است.

منبع: bustle

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-07-24 10:04:41
دسته بندی ها