اگر از ازدواج خود راضی نیستید این 5 نکته را به خاطر داشته باشید

29 آذر 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - اگر از ازدواج خود راضی نیستید این 5 نکته را به خاطر داشته باشید
اگر از ازدواج خود راضی نیستید این 5 نکته را به خاطر داشته باشید
امتیاز مطلب: 82%

اگر از ازدواج خود راضی نیستید، معمولاً  چیزهای خاصی به خودتان می‌گویید و از آن‌ها به عنوان بهانه برای ماندن استفاده می‌کنید زیرا از رفتن می‌ترسید. اگر خود را در این وضعیت می‌بینید، پنج درس وجود دارد که باید برای حرکت به جلو آن‌ها را بپذیرید. با یوکن همراه باشید.

 بهانه‌هایی که به خود می‌گویید عبارت‌اند از: «من زحمت زیادی برای این ازدواج کشیده‌ام تا بخواهم آن را تمام کنم» یا «من بیش‌ازحد فداکاری کرده‌ام و زمان زیادی را برای این رابطه سرمایه‌گذاری کرده‌ام و آن را کنار نخواهم گذاشت.» اگر ازدواج خود را به عنوان یک  سرمایه گذاری در زمان مشاهده کنید، هنگامی‌که این رابطه دیگر سالم یا دوست‌داشتنی نیست، به هدف خود نرسید، اما درد و رنج زیادی را متحمل خواهید شد.

1. سال‌های ازدواج را نوعی سرمایه‌گذاری نبینید، چون اینطور نیست

زمانی که برای ازدواج خود گذاشته‌اید، بدون بازپرداخت است. بنابراین به صورت یک سرمایه‌گذاری با آن رفتار نکنید. افراد معمولاً ماندن در ازدواج را از طریق زمان صرف شده برای آن توجیه می‌کنند نه از طریق سلامت و خوشحالی. در یک ازدواج سالم و خوشحال، زمان صرف شده با هم مفید است. شما خاطرات خوبی با هم دارید، شادی ساختن یک خانواده و زندگی راحت‌تر. اما هنگامی‌که یک ازدواج در حال نابودی است، نمی‌توانید از آن سال‌ها به‌عنوان یک توجیه برای ماندن در آن، به ویژه زمانی که رابطه شکست‌خورده است استفاده کنید.

نارضایتی از ازدواج

2. قبول کنید که لیاقت شما بیشتر از این است، زندگی و شادی خود را نادیده نگیرید

 این تفکر دروغین که وقت و تلاش گذاشتن در یک رابطه برابر با نتیجه تضمین شده است را پاک کنید. لیاقت شما بیشتر از این است. مشاهده خود، رابطه و زندگی‌تان به عنوان یک کالای بی‌ارزش کاری اشتباه است. هنگامی‌که ازدواج خود را به عنوان یک سرمایه‌گذاری از زمان مشاهده می‌کنید و از آن زمان به عنوان توجیهی برای ماندن در چیزی که سالم نیست استفاده می‌کنید، تنها به خود آسیب می‌رسانید.

 3. سال‌های متاهلی خیلی چیزها به شما یاد داد، اما آن سال‌ها چیزی به شما بدهکار نیست

اکثر ما خاطراتی شگفت‌انگیزی از ازدواجمان داریم و مهم این است که زمان‌های خوب را به رسمیت بشناسیم. آن‌ها به ما خوشبختی داده به ما کمک کرد رشد کنیم. با این حال باید به حافظه انتخابی خود توجه داشته باشید. شما همچنین باید به این امر توجه داشته باشید که سال‌های بین این خاطرات (سال‌های نه چندان خوب) وثیقه و بهانه‌ای برای ماندن در ازدواجی که دیگر چیزی از آن باقی نمانده است نیست. شما ممکن است 5، 10 یا 20 سال باشد که ازدواج کرده و در آن زمان فداکاری کرده باشید. ممکن است فکر کنید که به خاطر آن سال‌های ناراضی چیزی طلب کار هستید. اما  استفاده از این  فداکاری‌ها و سال‌های ناراضی به عنوان یک ابزار، شما را به هیچ جا نمی‌رساند.

شما باید به آن سال‌های متأهلی به عنوان تجربه فکر کنید؛ در آن سال‌ها در مورد  روابط و خانواده یاد گرفتید و به شخص بالغ‌تری در طول این رابطه تبدیل شدید. برای این درس‌ها سپاسگزار باشید، اما سعی نکنید از آن‌ها به‌عنوان یک ابزار یا بهانه برای ماندن در ازدواجی دیگر پایدار نیست استفاده کنید. انجام این کار جلوی حرکت به جلو و پیشرفتتان را می‌گیرد.

4. شما ممکن است از بهانه زمان استفاده کنید تا در ازدواج ناراضی باقی بمانید، چون ترسیدید و این مشکلی ندارد

زمانی که شما در یک رابطه قرار می‌دهید، حتی اگر شما یا همسرتان دیگر خوشحال نباشید، حداقل زمانی بود که در آن راحت بودید و عمر شما در بیشتر موارد قابل پیش‌بینی بود. پایان این رابطه، پایان دادن به دیدگاه زندگی است که برای خودتان برنامه‌ریزی کرده‌اید. توهم عادی بودن که به شما اطمینان می‌داد مانند هر کس دیگری هستید. ممکن است ترس از شروع دوباره داشته باشید، ترس از رفتن به «ابتدا» زیرا فکر می‌کنید که شما بیش‌ازحد پیر شده‌اید، بیش‌ازحد از لحاظ مالی ناپایدار هستید یا بیش‌ازحد برای این کار احساسی هستید.

نارضایتی از ازدواج - ماندن در ازدواج ناپایدار

اعتبار بیشتری به خودتان بدهید، به رسمیت بشناسید که باهوش‌تر، سازمان‌یافته‌تر و قوی‌تر از آنچه تصور می‌کنید هستید.اگر از شروع دوباره می‌ترسید هیچ مشکلی ندارد. ترس چیزی است که شما را انسان می‌کند، اما شجاعت دادن یک فرصت دیگر به خودتان است که برایتان شادی به ارمغان می‌آورد. جرأت است که شما را واقعاً قابل توجه می‌کند. بر وحشت این تفکر که «من زمان زیادی را برای این ازدواج گذاشته‌ام» غلبه کنید و فرصت زندگی دوباره را به خود بدهید.

 5. زمان سرمایه‌گذاری شده برابر با شادی نیست، اما شما می‌توانید شادی خود را پیدا کنید

 گاهی اوقات ازدواج، دوره خود را بدون در نظر گرفتن سال‌ها تلاش و فداکاری که سرمایه‌گذاری کرده‌اید، سپری می‌کند. فراموش کردن گذشته، حرکت به جلو، دوباره شروع کردن و پیدا کردن خوشبختی هیچ مشکلی ندارد.

اما در اینجا مسئولیت شما در قبال وقت صرف شده در زندگی‌تان است. همان‌طور که شروع می‌کنید یا ادامه می‌دهید تا زندگی جدیدی را برای خودتان به ارمغان بیاورید، انتخابی در مورد زمان به شما می‌دهد. شما می‌توانید تصمیم بگیرید که به دلیل پایان زندگی زمان باقی‌مانده را عصبانی، غمناک یا ناراحت بگذرانید. یا می‌توانید تصمیم به سرمایه‌گذاری در زمان خود و شادی خود داشته باشید. شما متعهد نیستید که زندگی پر از بدبختی را تجربه کنید، زیرا ممکن است جدا شده یا طلاق گرفته باشید. با این حال، شما می‌توانید فرصتی برای قوی‌تر، مهربان‌تر و شادتر شدن داشته باشید و انرژی و خوشبختی خود را به خوبی استفاده کنید.

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-15 18:29:32
دسته بندی ها